lørdag den 16. januar 2016

Spontan tur til Flensborg-Torsdag den 14 januar 2016.

Hahaha.....måske måske..



Alleelsker da pizza.
Nogle gange har man bare så meget lyst til bare at bestille en pizza, og bare tænke whatever..today is a cheatday..

Jeg er meget dårlig til at starte en samtale, alligevel prøver jeg (nogengange) at være den der starter samtalen.

Jeg er jo meget genert anlagt, når jeg er ude blandt mennesker, hvilket er totalt irriterende, for der er så mange jeg gerne vil snakke med, men ikke rigtig kan få mig selv til at snakke med, selvom jeg godt ved der ikke sker noget ved det.


Kender i det, når der er en person i VIRKELIG virkelig har savnet, og rigtig gerne vil snakke med, men så når chancen er der, så går man kold, og alle ens spørgsmål render ud af hovedet på dig igen..

Damn you generthed, dog føler jeg at det går meget meget bedre end da jeg var mindre..
Jeg får mange kram fra alle og enhver, hvilket også er fint, men der er bare denne her ene person, jeg VIRKELIG gerne vil have et kram fra igen....kender i det??..eller er det bare mig.


Mig og Ida stod op kl 09:00, hun har jo fri idag. 

Jeg lavede mig en smoothie.




 




 



Lidt efter besluttede mig og Ida at vi ville til Flensborg, fordi at Alice havde sagt at hun også gerne ville til Flensborg. 
   

Et par timer efter kørte mig og Ida ud til sønderborg, for at hente Alice i skole.







  









Vi havde omkring 5 minutter til at nå bussen, så vi skulle nærmest løbe fra parkeringskælderen og hen til bussen.

Ida vil ikke køre helt til Flensborg endnu, hun har jo næsten lige fået hendes kørekort for lidt over en måned siden.




Vi nåede det heldigvis, og bussen var også dejlig varm at komme ind i.

Der plejer at være rigtig proppet med folk i bussen til Flensborg om fredagen, men fordi vi tog bussen en torsdag, så var der ikke så mange med, hvilket jo er dejligt, for så kan man sidde ned. 



Nu kørte bussen afsted.
Jeg har nærmest altid en bog med på bil-ellerbusrejser.







Så var vi ankommet til Flensborg efter ca en time og 10 minutter.











  Vi plejer altid at gå igennem det der lille "center" med rulletrapperne.





'

Jeg har fundet et rigtig godt sted at købe kakao fra, som jeg helt klart kan anbefale.

Det er en lille "stand" med dette skilt på siden.

(jeg kunne ikke lige tage et billede af selve vognen, for så ville jeg jo også skulle have medarbejderen med, og det er jo ikke så fedt, at forklare sig ud af på tysk)


De laver SÅ god kakao, at jeg har givet dem 10 ud ad 10 stjerner.



Det er faktisk rigtig hyggeligt bare at gå rundt med en kakao i hånden.



Der skulle også lige en tur ind i Douglas..jeg har aldrig handlet derinde, men jeg elsker butikken alligevel, den er så pæn.







   Selvom vi går ind i H&M næsten hver gang i er i Flensborg, så køber vi ikke noget, for taget i betragtning af at man skal betale med euro, så er det alligevel lidt mange penge at give ud, bare for at få euro.  

Vi plejer ellers altid bare at gå rundt i gaden og kigge på ting og butikker.

Vi kom ned af sådan en lille sidegade, hvor der lå en dansk restaurant, og forskellige små butikker.



 Og et sted hvor man kunne få pandekager, der altså hedder Crepé på tysk.
Man kunne sagtens betale med danske kroner.
For en pandekage med nutella, som jeg fik, kostede det 18 kr, hvilket jo er passende, da de koster 20 kr ved vores bys ringeridning.

Det smagte virkelig godt.



   Vi skulle også lige ind i euroshoppen og kigge.
Jeg købte faktisk ikke noget, for jeg er begyndt at spare voldsomt meget, indtil jeg får mig et af de mange job jeg har søgt.. 








 Jeg elsker de små duer der går rundt på gaden, nogle gange, kan jeg godt finde på at smide noget af mit mad ned til dem.
Dog skal man ikke give dem mad, der kan finde på at hænge fast i deres hals, det er modbydeligt over for duerne.




Vi var også inde i en tysk bogforretning, hvor de selvfølgelig sælger bøger.
Der var Gandalf fra Ringenes herre..haha..ham skullevi jo lige have billeder med.




   





Jeg tror aldrig jeg har set så mange manga/anime bøger på det samme sted i hele mit liv. 

Jeg læser dog ikke selv manga og anime bøger, jeg synes bare det er sejt at de skal læses bagfra.




   Ida og Alice elsker jo musik..meget mere end mig, kan jeg fortælle...så de vil altid ind i diverse musik butikker...men da vi kom til deres favorit musik butik, så var den lukket...altså som i åbner-ikke-igen..

Der står ikke hvorfor..det er ret trist..


Så gik vi da bare op i den anden musik butik med lp-plader..


Jeg elsker at gå og  kigge på plader selvom jeg ikke ejer en pladeafspiller..det gør Ida og Alice derimod, de har en hver..

Det er bare en rigtig hyggelig butik, og medarbejderne er ret søde.


    
Gaden er ihvertfald enormt flot at gå ned-og opad.





  






Lige når man kommer ind i det her storcenter, så er det faktisk dejligt varmt, hvilket jeg elsker at gå ind i, fordi det er et storcenter jo.








 Jeg skulle lige have en green juice med.



 Det er altid så underligt at komme ud af en butik igen, når man har været derinde i lang tid, for så er der helt mørkt udenfor. 








 Da vi havde været der i omkring 2-3 timer, valgte vi at tage hjem, da vores mor var klar med aftensmaden, når vi kom hjem.







Vi kunne sidde i ly af busskuret. 
    

Jep, jeg havde købt mig en kakao mere, og den fik 9 stjerner, da den var fra et andet sted, men stadig ret god.

De er altså gode til at lave kakao i tyskland.














Endelig kom bussen, og vi kunne begive os hjem, på den 1 time og 10 minutter lange bustur.



Der er jo kommet grænsekontrol ved grænsen, så der kom en mand i en grøn vest ind, og skulle se vores pas, hvilket jo fungerede fint..vi hade husket vores pas, så der var ingen problemer.
Det var en sød mand, der tilmedspurgte hvad jeg læste, da han også selv læste meget.

Jeg læser jo en ungdoms-kærligheds-bog, haha,så det var lidt sjovt at han lige læste hvad den handlede om på bagsiden af bogen.







Nu var vi i sønderborg. 

Jeg var virkelig træt, sådan lige pludselig, men jeg havde også mærket en forkølelse der var på vej, så det var ikke så sært..



Nu skulle vi bare hjem. 



Inden vi gik ned til bilen, skulle Alice lige prøve noget i H&M.



  
  


 Vi kom faktisk hjem lige til det aftalte tidspunkt til aftensmaden.


Åh...Professer Snape(AKA Alan Rickman) er død..fra Harry Potter..Det er rigtig trist..

Først David Bowie og nu Alan Rickman.


Nu kunne vi spise. 


Jeg havde fået købt en lille sodavand, udelukkende fordi jeg syntes den var enormt smuk.


Og dette slik, da det også var enormt smukt..jeg bliver meget inspireret af farver lige i øjeblikket, nok fordi jeg savner sommer og varme.



Uhh, yaaaaaa...Medisterpølser, kartofler og rødkål.



Tid til bonderøven.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar