onsdag den 27. januar 2016

Dag med blandede følelser-Mandag den 25 januar 2016.

 Ja, det er det i den grad..sneen vælter ind over danmark lige for tiden.
Jeg er dog heldigvis ikke glædet eller væltet i sne endnu..lad os bare håbe at det ikke sker.
 Åhh...What more can i say?..Hes good looking..
 Det er der højst sandsynlig sket for mange..
Hmm...øh..det kommer lige an på hvad billedet antyder til..men ja, jeg har da nogle ting jeg gør igen og igen, og fortryder det bagefter.

Så som at sige til folk at de skal gøre noget, også gør jeg det ikke selv...altså det mest almindelige er nok, at man ikke skal prutte eller bøvse, og så gørman det selv..hvis i kan føle mig der..

Jeg stod op kl 09:00.







  

 Fordi at dyrlægen skulle komme imellem 10:00-12:00...Fordi at Bruno(Min lillesøster Idas hest) i noget tid har trukket vejret underligt...

Han har også hostet lidt, hvilket er meget normalt for heste på denne tid af året..så det er ikke så bekymrende..
 Dyrlægen kom så 10:30..
 Hun fik tjekket Bruno.
Hans hjerte og lunger fungerede helt fint.
Hvilket beroligede mig enormt meget..

Når der sker noget med ens dyr, så føler man sig SÅ svag og magtesløs, for man kan jo ikke kommunikere med dem...

Det er svært.


Dyrlægen kunne mærke at Bruno havde en hævelse under kæben/halsen.
Jeg har faktisk også i noget tid, før han begyndte at trække vejret underligt, set og mærket at han var lidt hævet under kæben..men ikke rigtig tænkt mere over det.

Da vi skulle kigge Bruno inde i munden, skulle dyrlægen bruge en "dims, til at åbne munden på Bruno med..men hun(dyrlægen) regnede ikke med at vores heste var så små, så hun havde ikke fået den til ponyer med.

Så vi aftalte at hun skulle komme igen, da hun havde et besøg tæt på os..


Jeg gik straks ind og søgte på nettet efter svar på det hun havde fortalt..







Vi har haft Pinkey og Bruno siden 1999, hvor jeg var 5 år..det vil sige at vi har haft dem i snart 17 år.
De er noget med 25-26 år, hvilket er normalt for en hest. 


Imens vi ventede på at dyrlægen kom tilbage, satte mig og Ida os til at se en film.
Vi så remember sunday. 




  





 Og drak the.

 Efter lang tids venten, ankom dyrlægen igen.


Hun fik tjekket Bruno lidt grundigere..

Vi er stadig ikke rigtig kommet på svar endnu...men vi har en mistanke..

Den mistanke håber jeg bare at vi kan skubbe MEGET langt væk...

Det er enten en infektion, hvilket kan behandles.... eller en tumor, hvilket ikke er godt.... 


Jeg ved bare virkelig ikke hvad jeg skal tænke eller gøre..det eneste jeg ønsker er bare et svar på hvad det er...

Vi har fået noget medicin til ham,som han skal have i 5 dage, og forhåbentlig bliver han rask..

Så nu må vi se..

For at han lige kunne få noget frisk luft, kom de ud på marken i ca 1 time.







 Hvad er det med katte?..de kan bare føle menneskers humør, og ved LIGE præcis hvad de skal gøre..


Jeg var naturligvis MEGET ked af det, og blev nødt til at gå væk fra Bruno..jeg vil jo ikke have at han så jeg græd..

Det er helt naturligt at blive ked af det, når et dyr eller menneske, man elsker ikke har det godt.


 Harald gjorde mine bukser helt beskidte..typisk ..
  Vi gik lidt rundt ude ved Pinkey og Bruno, for at se lidt til dem.


Pinkey er normalt den vilde af dem, så han kan sagtens finde på at "jagte" Bruno kærligt rundt, det er jo sådan de leger...men det skal han bare ikke lige, imens Bruno er i behandling.








 Jeg har ikke rigtig følt gejsten af at blogge idag....

Men ellers bare haft en masse tanker og været lidt nede pga af at jeg ikke ved hvad der skal ske.
 Det har været " planlagt" i noget tid at mig, Ida og far skulle til kinesisk nytår i alsion idag.
(Alice er på en klasse-hyggetur indtil i morgen og mor skulle arbejde)

Det er gratis, så derfor skulle vi da lige se hvad det var.

Vi gjorde os klar.
 Dørene åbnede 19:30, så vores mål var at være der til tiden.












Og vi nåede det.



  

 Der var MEGA mange mennesker med, så vi nåede desværre ikke at få en af de gode pladser.
Istedet fik vi en plads ovenpå, på sidelinjen, hvor vi skulle sidde bagved hinanden, som i en bus(hvis det giver mening)

Jeg er bare glad for at vi fik en plads.









 



Det begyndte kl 20:00. 






Det var slut efter en og en halv time efter.


Jeg var tørstig på vejen hjemad, så jeg spurgte om vi ikke kunne komme på mc donalds, og få en kakao..men så kørte vi på burger king istedet for. 



Vi fik også lige en cheeseburger.
De er faktisk ret gode på burger king. 

 Og en kakao.




 Vi var der ikke så længe, for vi skulle jo også hjem.







Nu vil jeg bare i seng...

Og vågne op til en forhåbentlig bedre og mere lyserød dag..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar