tirsdag den 12. januar 2016

Farsbrød og grov kartoffelmos til aftensmad-Mandag den 11 januar 2016.

 Ja, det er vidst på tide,man bare stopper med at tænke på "ham"haha...det er bare som at håbe på regn i Sahara ørkenen...
 Det tror jeg der er mange der har..men det er jo også forskelligt hvilket humør man vågner i, eller hvad man skal lave den følgende dag.
 Det elskerjeg også.
Jeg plejer nogle gange bare at smile random til en fremmed, når jeg går tur eller skal handle..
 Det kan godt blive en svær kamp nogle gange...:-)

Den der serie bedrag...den har jeg droppet at se, for jeg synes egentlig ikke at der er en sammenhæng mellem nogetsol helst i den serie..




Så jeg så hvem vil være millionær i stedet  for.






 Lidt efter kom der flintesønnerne i tv.
Det er en rigtig gammel film, men vi(mine søstre, fætter og kusine) så den ALTID henne hos vores mormor og bedste..ligesom vi så dyrlægens plejebørn og de røde heste.

 Det er mærkeligt at jeg kunne huske nærmest alt hvad der skete i filmen, selvom det nok er mere end 7 år siden jeg så den sidst.



 Igår aftes skulle jeg vente oppe på at Alice og far kom hjem.
Alice skulle nemlig hentes i Fredericia. 


Jeg havde derfor taget Minnie med indenfor..hun er slet ikke vant til at være indefor, så det var ret mærkeligt at se hende inde i et hus.

Hun ville også gerne ud 5 minutter efter.





Derimod Stribe ville gerne være indefor..hun er også udekat. 



  



  












 De kom hjem kl 01:00, så der gik vi alle i seng.



Op kl 09:00. 


Jeg læste et par blade.





  


 Med Prudst her.

(Jeg klemmer hende ikke, hun havde rigeligt med plads til hovedet.)








Da jeg skulle ud og muge heste ud, sad Stribe og hyggede sig i halmet.



  


Det er lidt svært at gå rundt med en krebba(krebba er trillebør på sønderjysk) når der er glat og is over alt.



 Jeg glæder mig til at køkkenhaven atter bugner af lækkerier.










Jeg lukkede lige døren  ind til dem, hver gang jeg gik over med et nyt læs "lort", for de skulle ikke have træk.
Vi lukker dem ikke ud om vinteren når det er så koldt, og de risikerer at blive forkølede.

 Harald kom lige på visit.



















   






 Denne gang smed jeg bare træet ind i vognen, da det alligevel bliver brugt så hurtigt, at det ikke kan lønne sig at lægge det fint hen.














 Da jeg kom ind, fik jeg tændt op.



 Og hunget vasketøj til tørre.






 Et par timer efter gik jeg op og handlede.
















Der var ret mange biler på vejen..så folk var nok på vej hjem fra skole og arbejde.






Jeg skulle på rema 1000.


















Hjemme igen.






 Jeg fik da handlet en masse,
Jeg var bange for at det ikke kunne være i posen, men det kunne det heldigvis godt.

Jeg plejer altid at bringe min egen pose med, for så genbruger man ligesom sine poser, og så behøver man ikke at købe em ny pose.
 Da jeg kom hjem fik kattene deres mad.
 Lige efter gik jeg igang med at lave aftensmaden.

Her er linket til farsbrødmed grov kartoffelmos.

http://detsundeliv.dk/opskrifter/oksekod/17032/farsbrod-med-grov-kartoffelmos.aspx


 Jeg havde revet lidt gulerødder og skåret lidt løg.
 Ingredienserne blev blandet sammen.








 Nu skulle det bare på køl.




Jeg havde ikke noget bagepapir, så jeg smurte "bakken" med noget olie.

 Der er SÅ meget kaos når jeg laver mad.
Det roder som en SINDSYG, og jeg løber forvirret rundt..
 Derfor kunne jeg altså ikke lige tage billeder af alt i en fornuftig rækkefølge,haha..





Nu skulle jeg igang med waldorfsalaten.
Her er der et link.

http://www.isabellas.dk/mad/salat-tilbehoer/nem-waldorfsalat
 Ind i ovnen med farsen.
 Nu skulle jeg altså lige rydde lidt op...


 Det gjorde jeg imens maden var i ovnen.
 Nu var det pænt og rent igen..



Efter maden var der jo badehotellet.




Jeg skulle igen vente oppe til at Ida kom hjem fra Portugal..hun blev kørt hjem af nogle kollegaer.

Derfor så jeg sporløs.


 Jeg havde taget Prudst med indenfor i dens store stue..selvom hun ikke må..men så skulle jeg jo ikke være der alene.


Ida var hjemme igen 23:30.



Jeg skulle lige se sporløs færdigt.














Ingen kommentarer:

Send en kommentar