onsdag den 13. januar 2016

Hyggelig dag-Tirsdag den 12 januar 2016.

 Hahaha....det er nok en god ide...
 Ej, jeg kan huske dengang mig og mine søstre var meget mindre end vi er nu..så turde vi ikke at gå alene hen til kassen, når vi skulle betale noget...vi skulle altid have hinanden med.

Nu kan vi sagtens betale selv...haha..





 Justin Bieber er bare.....Justin Bieber....<3...i love his music..
 Jaaa....nogle gange..ellers finder jeg da bare på noget andet at lave.

Op kl 09:30.



 Jeg startede dagen med et bad. 




















Og dagens blogindlæg..imens Prudst lå og kiggede på mig. 





Læste lidt avis, imens jeg fik min morgenmad.



 Ida skal først arbejde den 15 igen, så det er meget rart at hun også er hjemme..Prudst og Ida havde et bonding-moment.



Jeg gik igang med at bage en portion franskbrød mere, da de forrige var så lækre. 










De skulle egentlig hæve i 25 minutter,men mig og Ida havde tænkt os at køre til sønderborg, for at hente Alice i skolen, da hun fik fri...så de kunne lige hæve i meget lang tid..men det gør vidst heller ikke noget, for jeg mener at det er bedst hvis dej, brød og boller hæver i længere tid end de burde..det er bare ikke altid at man har den store tålmodighed til at vente...
 Vi( mig og Ida kørte derfor afsted)
Hun fik nemlig fri 13:40..(vuc-tid)
Jeg havde faktisk glædet mig enormt meget til at det var mig og Alice der skulle gå op til bussen om morgenen sammen og tage den samme bus hjemad, efter skole..hvis altså jeg havde fortsat på vuc..




  











Ida kan vidst godt lide at parkere nede i parkeringskælderen under borgen, så det var der vi parkerede.








Ankommet..






Vi mødte Alice inde i borgen, men Alice kom i tanke om at hun havde glemt sin taske på hendes skole, inde i klasseværelset.. 



Så vi gik alle op til hendes skole, for at hente hendes taske.















 For mig..der kun har været på skolen en gang før, i 7-8 klasse på en introtur...så er skolen altså ret stor..








Vi gik bare rundt på skolen og kiggede, da Alice gav en lille rundvisning. 


Nu gik turen til kvickley, da jeg lige skulle handle lidt.









   


 Da vi var på vej hjem, ville Ida gerne en tur på lossepladsen, da hun for ikke så lang tid siden havde afleveret en mannequinn-dukke(sådan en man kan putte tøj på, og designe tøjsæt med)..hun ville gerne lige se om den stadig var der.











Det her stel var virkelig pænt..





Nu gik turen hjemad igen.. 



 Mine varer-

 Dejen havde hævet i rigtig lang tid nu, så nu skulle de bare i formene.
 Og yderligere hæve 25 minutter.
Kakkelovnen blev tændt.

Når jeg skal sige kakkelovn, så plejer jeg altid at sige det på sønderjysk..så det ord forvirrer mig altid.

Altså hedder det kakkelavn med a...på sønderjysk..
 Vådt tøj blev hængt til tørre.
 De to franskbrød kom ind i ovnen.
 Kattene fik mad.
 Når det regner, så plejer jeg altid at sætte deres madskåle over ved porten, for så regner det ikke på dem imens de spiser.
 Minnie kom ikke til maden. så jeg skullelige ud og lede efter hende.

Hun kom dejlig varm og glad ud fra maskinhuset.









Det var næsten synd hun skulle ud i regnen og gå. 
Jeg kan godt lide at de kan sætte sig op i maskinerne.







 Nu var brødene færdige..og vellykkede.




Så gik jeg igang med aftensmaden.
Jeg havde nogle ris.

 Skrællede nogle løg.
 Skar nogle frosne pølser.
 Da risene havde kogt i ca 15 minutter, puttede jeg dem op til risene løgene, pølserne.
Jeg tilsatte en boullion terning, salt, peber, og  paprika.
Der skulle egentlig karry i, men det havde vi ikke.
Der skulle også kun 1 tsk tomat purë i, men jeg puttede bare en hel dåse i(dog var det en af de allermindste dåer tomatpurë jeg nogensinde havde set.)






Så var der mad.











Om aftenen var der årgang 0 og holder danmark i live..

Ida siger at jeg har en tv-kanal-interesse som en gammel dame..hahaha.




Lidt efter satte vi os alle 3(søstrene) op på Alices værelse og så et engelsk standup show(Bo burnham)..tror jeg han hed..vi så det på min netflix...ja..jeg oprettede en.... 

 Ups..det er ikke fredag eller weekend..vi kom nemlig til at snolde lidt...
Snolde er vidst et form eller udtryk for at spise noget usundt..

Men det var jo bare for hyggens skyld.

Vi harstadig sodavand fra juleaften af..
 Vi lå/sad alle i Alices en-mandsseng..så det var lidt trangt..







Ingen kommentarer:

Send en kommentar