fredag den 22. januar 2016

Banankage med Ida-Onsdag den 20 januar 2016.

 Idag kom jeg op kl 06:00,da jeg skulle følge Alice op til bussen, da hun jo skulle i skole.

Der er nemlig rimelig mørkt når vi går derop, og jeg kunne ikke lide at hun skulle gå alene derop, selvom det kun tager 10-12 minutter.

Normalt plejer far at "smide" hende afved busstoppestedet, når han skal på arbejde, da det ligger lige på vejen til hans arbejde.

Idag skulle han bare møde kl 03:00, da de skulle levere svin.

Ja, dem der henter svin, kommer på de mest mærkelige tidspunkter..jeg har engang skulle møde kl 04:00 og kl 05:00 for at levere svin.

Der sådan ca så mørkt, lige for tiden når vi skal gå op til bussen..det bliver dog lysere og lysere, jo tættere man kommer på sommeren.

 Nu kunne vi gå op til bussen.



  



Ej...busstoppestedet er jo lige ved siden af byens kirke, og det er altså lidt skræmmende...
Da jeg var på vej hjem, så jeg en dame der gik rundt oppe på kirkegården, hun var vel igang med at kigge til en hun kendte eller kenders grav. 

Jeg ville dog aldrig gå rundt på kirkegården i mørke alene..det er simpelthen for uhyggeligt, og jeg er meget mørkerad.







Jeg gik på vores mark hjemad..det er virkelig dejligt at vi har en mark der strækker sig over halvdelen af ruten, når man skal til og fra busstoppestedet, for det er altså lidt tryggere at gå på en mark end det er at gå ved en masse buske, træer og grøfter. 




 Det var virkelig flot at gå på marken, med den orange og blå himmel over sig.

Man blev også friskere af det..jeg nyder altså at gå ture.

Dog døde min mobil bare 2 gange af kulde på vejen hjem, selvom den stod på 85-90 % i strøm.

Så var jeg hjemme.




 Da jeg kom hjem, var der en ny softwareopdatering, så den fik jeg lige opdateret. 

 Nu skulle der læse dagens avis.

 Jeg sad og så sacconejoly ude i køkkenet.
 Lidt efter kom min mor hjem fra arbejde(arbejder om natten) og min far(arbejder om dagen) fordi at han lige skulle hjem og lave nogle ting med vores bed and breakfast.

Det var lidt irriterende for så kunne jeg ikke sidde ude i køkkenet og se youtube.
 Så jeg satte mig ind i stuen sammen med Prudst stedet for.

 Nuuuuuuuuurh!!!...Ej, hvor jeg dog elsker når dyr falder i søvn på en.








 Lidt efter sad og lå jeg bare og grinede, og afspillede det med filterne fra snapchat.

Der er sådan nogle filtre, der kan afspille videoer i farver, i slowmotion eller i fastmode,,,og det lød helt vildt sjovt begge dele. 




Da jeg havde besluttet mig for at gå op på brugsen for at handle, skulle jeg jo lige på wc og gøre mig klar med hensyn til hår og ansigt, for jeg ved ikke hvad jeg lignede...ja, så var Ida lige kommet hjem og gået i bad, og så kunne jeg jo ikke bare komme brasende derind, så jeg blev nødt til at vente på at hun var færdig. 

Jeg ordnede derfor vaskemaskinen.






 Endelig efter noget tid kunne jeg gå op på brugsen.



 Stribe lå rigtig og nød at solen skinnede ned på os. 







Lige da jeg skulletil at gå, kom Alice hjem. 


















Det var virkelig en dejlig tur deropad.

Jeg besluttede mig for at gå den lange vej op til brugsen, for jeg ville rigtig gerne ud at gå en tur.











Jeg skulle lige hæve penge på byens bank.







Inde på brugsen. 







Da jeg var færdig gik jeg jo selvfølgelig hjemad.












Århggg.jeg havde glemt at der var vejarbejde..nå, så skulle jeg lige slå smut ind igennem husene.



  










 Hjemme.

 Minnie var lige klar på en high-five.




 Alice ville gerne hjælpe med at sende mine ansøgninger med mail..for jeg kan bare ikke håndtere mails...jeg er simpelthen en lort til mails...og jeg gider det bare ikke..

 Jaja, Prudst nyder livet i fulde drag.:p


Mig og Ida besluttede at bage en banankage.


 Vi lavede en dobbelt portion, for vi troede ikke at den ville blive så stor,men den blev ret så stor.




 Hahaha..I denne her video kom Ida til at åbne lågen op i mine ben..det gjorde sindsyg ondt!!, og det kan man også godt høre i videoen...haha..

Den blev da faktisk rigtig god og så også ret fin ud.

Ida havde allerede skåret kagen over, så jeg kunne ikke fotografereden i hel tilstand.

Opskriften kan findes her:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=20634



Downton Abbey er jo færdig, og der kommer ikke flere udsendelser, men de sendte alligevel afsnit 1 her idag, og den skulle vi da lige se.

Den bliver faktisk genudsendt hver dag kl 17.00..jeg ville rigtig gerne se den hver dag, men det har man jo ikke tid til, det er bedre at den kommer engang om ugen, da man bedre kan planlægge sine dags-planer omkring der.



 Lige da downton Abbey var færdig, skulle jeg skynde mig at klæde om, fordi at jeg jo skulle til zumba.






 Min far kørte mig op til bussen.


  


 Varme varme varmeeeeee!!...det er skide-koldt udenfor.

Zumba varer kun i 50 minutter!, hvor ville jeg ønske det varede i 3 timer...jeg elsker det, og det er så sjovt og udfordrende.
 Nu skulle jeg bare hjem igen.

 Imens jeg ventede på bussen fik jeg lavet et instagram billede.








 Min far hentede mig, da jeg landede med bussen.
 Og vi var hjemme 8 minutter efter.


Om sommeren går jeg jo selv hen til bussen og hjem fra bussen, for der er det jo lyst...jeg tør heller ikke gå i mørke..
 Badet blev taget, og maden som familien havde gemt til mig blev spist.



  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar