søndag den 31. august 2014

Tyskland og mormor-Lørdag den 31 august 2014.


 Yaaaay, weekend, hvor man bare kan stå op, tage lige hvad man ser i sit skab, og være ligeglad med om man ligner lort.

Jeg sov dog med knolden i i nat.



 Jeg ryddede op i køkkenet.
 Der var tid til noget peanutbutter-rugbrød.
 Tegningerne jeg fik tegnet, til billedkunst i går.

 Og den jeg tegnede herhjemme.
 Maad.
 Jeg havde en kakao, så jeg måtte hellere få brugt den.
 Masser af isterninger.
 Og held det hele i.

 Jeg læste lidt blade.





 Jeg lå mig bagefter ned på gulvet, og læste mit hogm-blad.
 Og med det samme kommer prudst og lægger sig på min numse-Haha:)






 I made da post for yesterday.




 selvfølgelig sammen med prudst.








 Og lidt isvand.

 Hahah, hvordan er det dog hun sidder.














 Jeg fik lavet en pefekt knold igen.


 Og en perfekt eyeliner.
 Kan i huske de der chokoladeskåle jeg lavede her i sidste uge, tror jeg nok, dem serverede jeg så idag til kaffe.



Og satte mig ind i stuen og læste blade. 




 Prudstiiiii.








 Så skulle der sorteres danske og tyske penge i hver sin pung.
 Og alle tingene skulle sættes på og i tasken igen, da den var blevet tør.

 Min farmor kom og gav os en lakridspipe, fordi at hende og Ida havde gravet kartofler op.






Fin igen, og ligner en taske igen.









 Vi gjorde os klar.

 Men først fik jeg lige ud med skraldespandende.
Vores bil er faktisk lige blevet ordnet, men er så gået i stykker igen..typisk..vi har dog vores den lille polo.




 Læsestof til turen.
 Og så kørte vi afsted til tyskland, vi havde lånt farmors bil.


Min farmor har så mange puder inde i hendes bil, så man sidder næsten oppe i loftet, når man skal køre med...men det er vildt hyggeligt.



 Se 2 lag puder..men det er så farmoragtigt.
 Ive been reading a little more.

 Kan i kende det her sted????, det er gråsten..på vej til Gråsten Landbrugsskole.
 Vi skulle lige ned og lede efter min cykel, jeg har stadig ikke fundet den(den har været væk lige siden jeg stoppede på skolen)..måske er det et tegn, på at jeg skal derned igen??


 Da vi kom her til, væltede alle minderne bare frem, jeg bliver så vedmodig af at komme tilbage, fordi jeg elsker dette sted, her er så dejligt, og jeg føler jeg hører til på en landbrugsskole, da landbrug interesserer mig.

 Årh, laden..



 Deroppe(midterste vindue på taget), var mit værelse på grundforløbet, da jeg var en lille purk, der ikke anede at skolen ville betyde så meget efter 2 år...


 Årh, planteklassen..
Årh, jeg hader mig selv for at jeg ikke fandt en praktikplads for de 15 måneder, så jeg kunne komme på 2 hovedforløb(og jeg vil allerhelst med de samme, som jeg har gået på grundforløb og 1 hovedforløb på)..jeg ærger mig så meget..selvfølgelig er jeg super glad for at jeg fik en i 8 uger, så jeg kunne blive landbrugsassistent..men ej altså..
 Ida skulle lige lege fotograf.




 Vi tog ind på poetch´cafeteria, og spiste aftensmad, jeg havde heller ikke fået andet end de peanut-madder der, så jeg var sulten, og klokken var ved de 18:00-stykker.






 Jeg kunne ikke lade være med at tage på den rutchebane udenfor på legepladsen.




















 FED BIIIIL, jeg mener det er en bmw..
 Poetzch, hold da op der er mange underlige bogstaver i bare et ord.













 Og bagefter kørte vi hen til calle.

 Ja, i know, jeg drikker cola utrolig langsomt, så jeg havde stadig noget tilbage.






 Wow, thats true...
 Vi aflagde lige et visit hos mormor, som vi plejer, når vi har været i tyskland.







 Det ender altid med at vi næsten æder hendes mad-haha..øh, ja, der stod tilfældigvis noget jordbærgrød på hendes bord, og vi spurgte om vi måtte smage..vi endte med at spise det hele..undskyld mormor, men hendes grød er bare det bedste..:-D men hun ville lave noget nyt i morgen.

 Og så fik vi hendes negerkys.
 Og spillede lidt kort.

 Og ved 22:30-tiden kørte vi hjem.







Og var hjemme ved 23:10-tiden.


 Og hele vores køkken blev fyldt af ting.

 Jeg fik købt denne cola med vaniliesmag, så må vi jo se hvordan den smager..jeg drikker faktisk kun cola når vi er på ferie eller tager til tyskland, så cola, det drikker jeg ikke særlig meget af..
 Lidt til kattene også.






 Noget blyantværk til ipad.
 Min mormor lærte mig dem her at kende, så dem skulle eg også have med hjem.
 Min farmor inspirerede mig.
 Og ynglingsbom.



Min mormor har længe sagt at hun havde noget til mig, fordi at jeg var hendes første barnebarn..
det er et arvestykke fra hendes farmor.

 Det er hendes farmors vielsesring..så den betyder forståeligt nok meget for hende, en den måtte jeg få..






 Hendes farmor og farfar blev gift på min fødselsdag for 100 år siden, så ringen er 100 år gammel i år..De lev gift den 6.5.1914.(den 6 maj 1914)
Datoen er indgraveret i ringen.

 Og da min mormor fik den af hendes farmor blev min mormors navn indgraveret(Ingeborg b..IB.)
Hendes farmor hed Bertha Emilie.

 Og så begyndte min mormor at dele ud af hendes smykker.haha, det er 2 gang hun bare har givet os de ting hun ikke vil bruge mere.
Jeg fik 2 halskæder.

 Og en nederdel, jeg ved så ikke om jeg kommer til at brugeden, måske om sommeren med en top, så det ligner en kjole, hvem ved.


Ja, prudst er der med det samme, når man sætter sig ned.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar