lørdag den 23. august 2014

Chokoladeprojekt-Lørdag den 23 august 2014.


 Mig og Ida stod op ved en 10:00-tiden.
 Weekend-udseende.




 Frossne hindbær.
 På min morgenmad.





Idas morgenmad.


 Rugbrød der er ristet med peanutbutter og jordbær..uhhmmm, lækkert.
 Prudst skulle ikke snydes, da hun sad og kiggede på at mig og Ida spiste morgenmad.
 Det var min tur til at muge ud, så jeg mugede ud.








 De fik lige et lille æble.































 Stribemusen joinede mig.

 Så skulle der hentes lidt halm fra halmcontaineren.




Der kan være 2 halmballer i æ kribba ad gangen.
Kribba betyder trillebør på sønderjysk.



 Harald.
 Nuller nuller rundt med harald.





 Jeg fik hentet ret meget halm ind i stalden, til et par dage.

 Hønsene er så nysgerrige.
 Min farmor havde været igang med at ordne have, og fjerne ukrudt, så jeg skulle lige kære 3 kribba fulde med ukrudt hen i brændestakken.


 Pinkey og bruno fik lige et æble mere.
 Pinkey lavede en ret stor savlklat på mit ærme..uhahah, pinkey dog.
 De var meget interesserede i ukrudtet.


 Hver gang jeg muger ud, og har tid til det, gør jeg deres drikkevand rent.
 Der er godt gang i vores æbler.


 De er så saftige og gode.
 Vandslange.



 Jeg skulle lede igennem en masse blogindlæg, for at finde en kageopskrift jeg ikke har lavet i ret lan tid...men jeg fandt den.








 Jeg skrev ned hvad jeg manglede.
 Mor spurgte mig og Ida om vi ville med ud og køre en tur, det ville vi gerne.
Så jeg lavede lige hurtigt noget kakao.






 Og så kørte vi en tur.
 Jeg tog min bog med, men jeg fik dog ikke læst i den.



 Vi ville finde als´s nordligste punkt.
Og det var i købingsmark.
 Vi kørte forbi jollmandsgård...men det kan i læse om her.
http://www.jollmandsgaard.dk/Historien.html
I kan læse historien der..den er meget berømt på als..eller ihvertfald ret kendt.



 Vi kørte forbi en efterlysning af en kat, jeg tænkte lige at jeg ville dele den her, og på en efterlysningsgruppe på facebook for dyr...jeg ved hvordan det er, når et dyr stikker af, og ikke er til at finde..man går i uvished, og er så bekymret for sit lille dyr..det brækker mit hjerte, for de mennesker, og jeg håber de finder den i live..








 Vi og ned til købingsmark strand.

































 Vi gik en fin tur dernede.
Og stalkede en windsurfer, det var så fedt at sidde og kigge på windsurferen, for han fløj oppe i luften, og red på bølgerne..det ville mig og Ida mega gerne prøve en dag.



 Vi var lige på brugsen og handle.




 Jeg fik købt noget til kagen, jeg tror jeg vil bage den til kaffen i morgen..

 Og så fik jeg købt lidt til kattene.
 Det var KUN 6 kr for så mange vindruer her.


 Ida begyndte på aftensmaden.







 Årrrh, jeg vil gerne have en baby..de er så søde..










 Hahhaahahah, jeg elsker at prudst bare sidder og glor på det samme sted, med sit afslappede blik..








 Dinner.

 jeg ved ikke om i kan huske den der diy fra instagram med chokolade skåle??..den ville jeg prøve at lave.
Papir og en plade.

 Chokolade der kan holde til det.

 Sæt en gryde over på comfuret med vand selvfølgelig, så det kan smelte.

 Smelt chokoladen.



 Imens det smeltede, fik jeg lavet blogindlæg for igår.

 Imens mig, ida og mor så noget i tv med Robbie Williams.



















 Find nogle balloner.

 Og pust dem op..jeg er egentlig ikke så vild med at puste balloner op, da jeg engang pustede en ballon op, jeg var vel en 9-10 år, og ballonen platsede imens, da den var for gammel, jeg blev bare så forskrækket,  at jeg ikke turde at puste balloner op.
 Jeg fik dog pustet nogle op.
 Så skal du bare dyppe dem godt rundt i chokoladen, og få det godt rundt, så det ligner en skål.

 Og sætte dem på et papir.



 Dette er bare så lækkert.

 Mig og Ida gik lige ud med prudst, i stalden.
 Hahha, nor amused..

 Ida stod og skar æbler lige der.



Og prudst fik godbidder på Idas ryg.











 De skal stå et  koldt sted, så de kan tørre hurtigt.
 De blev ikke så gode, da skålen var for lille og ballonerne for store.
 Når de er tørre, skal der klippes et lille hul i toppen, hvor den bløde er, for så springer de ikkee..for luften skal nemlig sive lige så stille ud, ellers så spækker chokoladen nemlig.
 Okaaaay, det gik ikke lige sååååå godt det projekt..hahha,, oh jesus..

 Nu sidder vi og ser noget comedy i tv, efter vi har set en film i tv.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar