mandag den 11. august 2014

Alice på efterskole-Søndag den 10 august 2014.



Søndags morgenbord.


 Årrhhh, jeg hader når prudst, eller nogle af vores katte, for den skyld, sidder ude midt i vores gårdsplads, fordi at der kan jo komme nogle bed and breakfast-gæster kørende...



 Alle alices ting, der skulle pakkes.

 I går var jeg virkelig ved at lave det der ombre hair, jeg stod virkelig og redte mit hår med den der apply-børste.
Men jeg turde ikke...


 Godmorgen stribe.





 Æblemost.
 Min farfars arbejdstøj hænger stadig ude i vores hochlaj (hochlaj er et ord på sønderjysk, der betyder en lade af en slags.)

Nu er det cirka 1 år og et par måneder siden han gik bort..jeg savner ham, og kigger ofte på hans arb-tøj, bare for at mindes ham.
 Jeg uddelte lidt guf til kattene.


 Jeg bad Ida om at tage et par billeder af mit hår.



 For nu, ville jeg lave ombre hair.
Jeg kunne lige nå det, inden vi skulle asted til fyn.
Handsker.

Tag låget af den hvide flaske.
Tag pulværet der er i den grå, op i flasken.
Tag det snask, der er i denne sorte tube op i flasken.
Ryst kraftigt.
Og pres noget ud på børsten.

Red det ind i dit, hår, der hvor du ønsker at det skal hen.


Jeg kunne så godt lide børsten at jeg vaskede den grundigt, og gemte den.

Staniol.

Når det har sat i 25-40 minutter, du bestemmer selv, det bliver jo mere at se, jo længere det er i .
Der skal du skylle dit hår, med varmt vand, stadig med handskerne på.
Og derefter tager du dette plejemiddel i dit hår, ligesom shampoo, og vasker grundigt ud.







Jeg føntørrede det, fordi at jeg ikke kunne nå at lufttørre det, inden vi skulle køre.

Færdigt...Ida tog et nyt billede afresultatet..værelset var bare lidt for mørkt til at man kan se det rigtigt.

Så gjorde jeg mig klar til at vi snart skulle køre mod fyn.





Var lige ude ved hestene.









Klokken 11:20 kørte vi mod alices nye efterskole.






Vi skulle med færgen, og der var mange der skulle med, så der var kø.


Inde på færgen.








Jeg elsker at sejle med færger, især når man står ude på dækket.






Kakao.




Efter 50 minutter på færgen var vi på vej i bilen igen.




Vi var lige inde på en brugs, og købe lidt vindruer og vand.

Og pølser.

Det sad vi og spiste udenfor.



Klokken 15:00, var vi ved efterskolen,hvor alice skulle gå på.

Vi pakkede hendes ting ud af bilen, og ind på hendes nye værelse, på skolen.

Vi gik en lille runde  på efterskolen i deres park.























Jeg har lovet alice ikke at gå videre omkring efterskolen, og hvilken en hun skal gå på, det vil hun gerne have privat. 
Så jeg fortæller ikke mere om selve skolen, eller ligger billeder ud osv.


Badeværelses-selfie.


Da de skulle mødes i kontaktgrupper med forældre osv, gik mig og Ida en tur i området.





Og satte os på græsset og snakkede.








Klokken 17:00, da vi havde sagt mojn og vi ses, kørte mig, Ida og mor hjemad.

Vi var lige i brugsen igen..










Vi ventede på færgen.





I made a cool hairstyle.


Ombord på færgen.

Jeg sys bare at jeg lignede en mand, så jeg pillede frisuren ud igen.
Det blæste bare sååå meget på færgen, det var såå fedt!!



Mig og Ida hørte musik og stod og kiggede ud over vandet.
Jeg følte mig virkelig glad og lykkelig, imens jeg stod på den færge, det er så fantastisk at sejle, jeg drømmer en dag om at eje en båd...mig og Ida skal jo bo i en båd engang...







Denne her sang er fantastisk at høre på en færge.
Efter 50 minutters sejlen, var vi fremme.
Da vi kom hjem, havde far lavet købens-lasagne.


Vi var hjemme kl 20:00, og spiste klokken 20:30, list sent, men vi var sultne.
Så så vi tv.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar