lørdag den 16. august 2014

Tapet på værelset-Lørdag den 16 august 2014.














 Morgenmad.
 I weekenden, hvis jeg ikke skal noget, så smider jeg bare noget tøj på, håret op i hestehale, og flader ud..og er grim...aha..




 Mig og min far tog til augustenborg, for at købe noget tapet, tapetklister og for at låne en tapetbænk.










 Vi mangler jo at få de sidste halmballer ind i containeren, så det gjorde mig, ida og alice.


 Vi skiftedes til at køre fars bil..bare rolig der er ingen af os der har kørekort..haha,,ej, vi kører kun ude på marken, so dont worry..der kan vi ikke køre ind i noget....ahaha.






 Det vi ikke kan bruge skal bare brændes af, da vi har nok halm til hestene nu...så vi samlede det i en bunke på marken..jeps, jeg ved det er spild af halm..men vi har mere end vi har brug for.

 Vi var lige ude og sige hej til pinkey og bruno.







 Der er en fuglerede over vores dør..men vi hat bygget et lille bræt til dem, så de ikke falder ud af reden..man kan høre at de pipper, når man går forbi.

 Jeg blandede lidt tapetklister, men det skulle stå i et par timer, så det havde det gjort, imens vi samlede alt halmen.

Jeg tog med ida og mor ud og handle på netto.












 Disse chokolader er mega gode...de er ikke så usunde som almindelige chokolader..men alligevel,.chokolade er jo ikke lige så sundt,,,...men de er så gode og fyldige..prøv dem.


 Jeg havde set noget mega underligt ude i netto..disse her..såkaldte tryllestave..




 Man skulle tage et glas mælk.





 Stikke såda en ned i.
 Og suge, så ville der komme en anden smag..det gjorde der også..det smagte godt, men jeg ville nok ikke købe dem igen...der var 5 i.
 På netto fik jeg købt.
Blåbær.
 Hindbær.
 Pistacie-nødder.
 Nedsatte babybel..som lille elskede jeg dem,,nu er de bare så dyre, at jeg kun køber dem når de er nedsat, eller på tilbud.
 Jeg satte tapet-bordet op, på mit værelse, og gik igang med at tapesere.
 Tapeten ligges på bordet, men før skal du lige måle, hvor meget du skal bruge.

 Limen smøres på.


 Husk at komme godt ud i kanterne.


 Limen skal ligge og trække i et par minutter, jeg valgte 3 minutter.
 Når du skærer er det bedst at bruge en hobbykniv.

 Det er ret svært at få det til at sidde helt perfekt, så det er bedst at du har en hjælper...men jeg kunne bare ikke vente mere, for jeg vil så gerne være færdig med mit værelse, jeg kan ikke holde ud at der ikke er orden i mine ting..

 Det bliver ikke helt perfekt, for det er første gang jeg gør det her, og jeg improvisere, for jeg har ikke rigtig fået fortalt, hvordan det skal gøres.

Men det skal males bagefter, så det bliver ikke at se.


 Når du har smurt limen på, er et tip at folde enderne sammen på denne måde, så det trækker bedre ind.
Bare sørg for at det ikke klister for galt ind i hinanden.

 Inden aftensmaden fik jeg da halvdelen af min den ene væg op.



 Aftensmad.


 Jeg kørte lidt rundt i min mor og fars polo ude i vores gårdsplads..det er noget mig, ida og alice gør, når der ikke er nogen gæster i vores bed and breakfast, for så er der meget plads derude.
 Mine bukser er dækket af lim...




 Så fortsatte jeg på mit værelse.

 Bom fra mormor.

 Jeg fik lavet hele den ene væg, undtagens et lille stykke, da jeg lige mangler noget der passer ind, men jeg tænker at jeg vil gøre det til sidst.


 Nu laver jeg indlæg og ser tv...



Men nu vil jeg i seng, klokken er 22:40..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar