søndag den 17. august 2014

København 2014.

Fra den 18 juli til den 20 juli var mig og mine søstre Ida og Alice i københavn.

Jeg har taget et par billeder, som jeg har sat ind her.
Billederne er i rækkefølge fra da vi tog hjemmefra til vi kom hjem igen.
Jeg har fået lov til at "låne" et par af Ida og Alices billeder, som de tog på turen..de vil komme efter mine billeder.

Aftenen inden havde jeg taget sokker i mit hår, såkaldt sock buns, som man får krøller af.
Ida havde nemlig lånt mine rigtige skumgummi-krølleting.
Hahah, jeg var vidst lige stået op der.
Jeg valgte at rejse med dette jumpsuit, da det er et behageligt et.
Vi fik pakket bilen, da mor var så sød at køre os helt til vojens, så vi kunne nå en bus.



Som i kan se på billedet, var vi inde i bussen 11:23.

Der kom dog andre end os med bussen, vi var bare de hurtigste.



Vi ankom til kolding banegård ved 12:00- tiden, hvor vi skulle med tog til københavn.



Vi ventede lidt på banegården, indtil toget kom.

Endelig kunne vi hoppe ind i toget og komme afsted.





Toget ankom i københavn kl 15:00, og vi traskede mod vores hotel, men da vi var kommet op ad en rulletrappe, kom ida i tanke om at hun havde glemt vores hotel -billet nede på banegården, fordi at hun skulle binde sine snørebånds-sko, så vi løb forvirrede rundt for at lede efter billetten.
Alice blev og passede på vores tasker, imens at mig og ida ledte efter biletten, vi fandt den dog heldigvis der hvor den var blevet efterladt, nemlig i de dersens holdere, hvor man kan få gratis aviser.







Nu skulle vi bare finde hotellet.




Vi fandt det....:)

Vi tjekkede ind, og skulle bo på 3 etage på værelse 312.


Badeværelset.




Der var gratis sæbe og kropsshampoo.













Det var tid til seightseeing i københavn.
Vi var inde i en meget flot kirke og se.








København er en ret smuk by, meget livlig også.
Jeg synes egentlig at der var mange mennesker, og for en pige som mig, der kommer fra landet, følte jeg en lille kaos-følelse, da der var larm hele tiden af mennesker og biler osv.
Men hyggeligt det er det da.
Det er enormt sødt med alle de der duer, der går rundt omkring.



Vi spiste aftensmad på kfc...
undskyld hvis der er nogen her der bare elsker dette sted, så skal i nok lade være med at læse videre.
AAAAAD, jeg kunne slet slet ikke lide maden der...jeg fik bestilt noget vinge-noget, faktisk aner jeg ikke engang selv hvad det var, men det var enormt stærkt, og jeg hader stærkt mad, jeg kan ikke fordrage den følelse stærkt mad giver en, når man smækker chili-lignende mad i en vom..ivv..

Vi sad på rådhuspladsen og spiste det.
Det var hyggeligt at spise på rådhuspladsen, da der var mange mennesker der gik forbi, og der var så meget liv og glædelig atmosfære der.




Det bedste ved maden var dog pommes fritesene.
Alle duerne flokkedes rundt om os, det var sååå nutteet!!.
 Vi var de nye fugledamer.
Der var også et par måger.





Vi gik en tur ved en sø..der var så smukt.



Da vi alle stod der og fotograferede, kom der 2 fyre hen til os, og den ene spurgte om han ikke skulle tage et billede af os alle, så det gjorde han.
Dette er billedet.
Det er faktisk ret fint.




Om aftenen sad vi bare på rådhuspladsen og hyggede os og kiggede på mennesker der gik forbi.
Vi lod natten falde på os.
Let the night fall upon us.










Jeg fik lige taget 2 panoramabilleder af rådhuspladsen.

Den berømte H C Andersen statue skulle da også lige fotograferes.












Tivoli er altså utrolig smukt om aftenen, med alle de mange lys.

Dette er så næste dag.
Tidligt om morgene stod vi op og spiste morgenmad på hotel cabinn..det var 70 kr pr person, og det sys vi alle 3 var meget meget dyrt, men vi havde fået penge med fra vores mor, til at få morgenmad der 1 af morgerne.

Vi drog ud i byen.







Det spændende idag, var at vi fandt et vaskeri, til dem der ikke har en vaskemaskine...Det var ret sjovt at se.


Vi gik bare lidt rundt i byen og så på butikker.
Omkring kaffetid blev vi lidt sultne, så jeg fik mig en cocio-slush ice..jeg ved ikke lige hvad de hedder, men det er de dersens kolde cocio der, man kan få i nogle tanker.

Ti aftensmaden, tog vi på restaurant sultan og spiste.








Det var god mad, og god betjening.:)

Senere tog vi i biografen for at se 22 jump street.
Alice og ida har set 21 jump street, som er den første i den "serie", men det har jeg ikke, så jeg vidste egentlig ikke hvad filmen gik ud på.
Jeg blev dog ikke skuffet, for-haha, den var altså sjov, nu vil jeg faktisk gerne se 21 jump street.



Vi gik lige tilbage på vores hotel for at hvile os, for det er altså ret hårdt mentalt at gå rundt mellem SÅ forfærdelig mange mennesker, når man er vandt til at færdes blandt det kvarte af alle de mennesker.



















Ved 22:30-tiden tog vi i tivoli..de lukker normalt klokken 00:00, så vi ville ikke betale den fulde pris for at komme derind, så vi betalte kun for at komme derind og gå rundt i haverne og kigge på ting..jeg ville egentlig gerne have været der inde, lidt før end kl 22:30, men det havde vi ikke tid til, da vi jo også ville se lidt andet i københavn end tivoli.






























Da tivoli var lukket, tog vi på mc donalds og fik os en is.

Næste morgen, som var vores sidste dag i københavn.
Vi gik rundt for at finde os noget morgenmad, så vi drog ind på 7-eleven og købte os en muffin og en kakao til morgenmad.
Det smagte rigtig godt, men det var klamt i længden,  da vi til hverdag plejer at spise almindelig sund morgenmad.



Hahahahahahahahah, dør hver gang jegser disse billeder.






Vi gik lidt rundt i byen.
Derefter tog vi ind på jensens bøfhus, da vi var blevet lidt sultne.

 Mig og Alice bestilte en isvand

 Jeg fik bestilt en frokostkylling.
Den var meget lækker, i liked it. :-D
 Ida og Alice fik begge nachos.

 Da vi havde spist vores mad og tog vi vores bagage, som vi havde låst inde i et skab på hovedbanegården.
 Og ventede på at toget skulle komme.




 Da toget var kommet, satte vi os ind i det, og lidt efter kørte det, mod kolding.





 Da vi havde kørt de 2,30 timer i toget, skulle vi med bus fra kolding til vojens.




 Efter 1 time i bus, skulle vi med tog igen, til vojens.




 Da vi var ankommet til vojens, kom mor og hentede os.
 Så kørte vi hjemad.


 Så var vi hjemme, og smed alt bagagen i køkkenet.
 Mor og far havde fået tapeseret hele stuen, det var nu blevet flot.
 Vi havde også fået besøg af en guldsmed, som åbenbart også ville velkomme os hjem igen.


Det var min fortælling af turen..:-)
Nu kommer nogle af  idas´s billeder.


Inden vi tog afsted kom vores farmor ind for at sige god tur.
Hun havde curlere i håret, fordi at hun skulle have gæster, og jeg havde taget sokker i håret for at lave krøller.

 Og det sys vi var ret sjovt, så vi skulle da lige have et billede.
Fortidens og nutidens curlere.


 Her var vi ankommet til fredericia banegård.







Inde i kirken.
 Idas kfc-mad.
 Rådhuspladsen.






































 Restaurant sultan.
 Tivoli.
















Og så var der lige 3 videoer i billedform..








Nu til alices billeder.
Alices mad fra kfc.

 Rådhuspladsen.
 Da vi sad og kiggede lidt på gågaden.
 Toget.
 Tivoli.








 Nachos fra jensens bøfhus.






Og lidt videoer i billedform.







  

 Det var det for denne gang:D
Jeg håber det var et indlæg, der fik indblik i hvor sjov og hyggelig turen var.

Næste indlæg, vil være om det jeg fik købt i københavn..dog vil der gå lidt tid, da jeg også har de daglige indlæg, og goodieboxen for juli, jeg også skal have lavet, samt, at jeg har ret travlt i min hverdag, da jeg nu begynder på vuc og sikkert får rigeligt at lektier.^^












































Ingen kommentarer:

Send en kommentar