lørdag den 11. oktober 2014

Fantastisk tur-Lørdag den 11 oktober 2014.


 Stod op kl 11:00 idag.
 Mor kørte ida hen til sønderborg togstation, da hun skulle besøge en veninde fra efterskolen i københavn.

Mig, alice mor og far kørte til sønderborg.
 Vi skulle nemlig se på en ny brændeovn.


 Der var åben hus der henne, så der var gratis pølser og brød.



 Bagefter kørte vi ned til havnen, og gik en tur dernede.































































































Og så kørte vi hjemad.























 Yaaaay, en pakke til mig.
 Endelig kom ipad-coveret..det er sååå smukt.
Og det passer heldigvis.


















 Øh, det her er vidst ikke normalt.



 Hun er begyndt at hoppe op på vores køkkenbord, og hun ved at hun ikke må hoppe derop.



 Jeg sad lidt og snakkede med mor, alice var træt, så hun sov på sofaen.






 Mor har fundet nogle nye knapper til vores køkkenskabe, dem skal vi bare have sat på nu.
 Jeg havde virkelig lyst til at cykle mig en tur.

Min racercykel er platset, og jeg ved ikke helt om man kan lappe den,eller om der skal et nyt dæk til.


 Idas cykel, som jeg normalt låner, der er bremserne virkelig dårlige.
 Og alices cykel er også platset.
 Den eneste der virker er den ældste cykel vi har..så må jeg jo tage den.
 Igang med den lange cykeltur.




 Jeg bruger dette endomondo,jeg ved egentlig ikke om det fungerer eller hvordan det fungerer, men jeg vil gerne lære det.

















































Det var virkelig dejligt nede i skoven, der var så stille, at det eneste jeg kunne høre, var fuglene og mig der cyklede.










 Jeg cyklede ned til stranden.
































 Jeg cyklede og gik bare rundt nede i skoven.




























Er denne svamp ikke bare fantastisk flot?.men den er meget giftig.

















 Jeg stillede min cykel, gik ind i skoven, og lyttede bare efter skoven.

 Satte mig på et væltet træ.



Og nød bare naturen, jeg var der bare. 
















Der var faktisk mange der cyklede, løb, gik eller havde picnik i skoven. 









































































 Jeg cyklede ned mod spejderhytten.



 Jeg kan huske at jeg elskede at cykle ned ad denne her vej, da mig og Ida gik til spejder.




 Jeg stoppede til spejder, sammen med min lillesøster da jeg skulle på efterskole i 2010, efter ca 8 år som spejder.
Grøn pigespejder.


 Jeg kiggede ind ad vinduet i spejderhytten.




 Det er virkelig trist at jeg stoppede, for jeg elskede det.
Jeg elskede at være grøn pigespejder.

 Jeg kan huske da vi lavede dem her.
 Og dem her.


 Jeg var med til at lave disse bænke.
 Vi havde altid bål i denne vaskemaskine.






 Der er vidst ikke spejder i guderup mere, da vi blev for lidt, årh, det er så trist.

 Jeg tror faktisk at det var mig der bandt dette knob.








 Altid da vi ventede på at de sidste kom, så gik vi ned og klatrede i dette træ, inden vi samledes.
 Og så fløjtede vores leder, når vi skulle komme.


 Årh, dengang vi skulle fiske i denne sø, og kigge på smådyr.










Bag alt det her tilgroede ukrudt havde vi en græsplæne hvor vi byggede karruseller og alle mulige sjove ting med rafter.. nu er det totalt tilgroet...og man kan ikke komme derhen.

 Men jeg trodsede brændenælder og brombærplanter, og jeg kom faktisk igennem.
 Vi fik vores rafter herfra.
 Der plejede at være helt fint klippet, og ikke tilgroet.













 Jeg gad godt at læse i den bog vi skrev i hver tirsdag, om hvad vi havde lavet den dag.
Vi skiftedes til at skrive i den.














 Når vi var færdige og skulle vente på at mor og far hentede os, så sad vi og ventede på denne her pind, og legede det var en hest.












 Kattene henne ved sydbank er der stadig.
der er 2 killinger og en mor.















 Da jeg kom hjem havde jeg kun 1 % strøm på mobilen. 



 Appen sagde dette her.
Men jeg havde jo ikke cyklet hele tiden, jeg havde jo også standset og gået rundt i skoven og ved spejderhytten.

 Da jeg kom hjem, viste jeg det flotte billede af svampen til mor og alice.



















 Lavede mig en smoothie.







 Så fik jeg slået græs.




















 Jeg sys det er irriterende at slå græs lige her, da der står 2 biler og et drivhus i vejen.



 Det er fedt at have så mange æbletræer.



 Alle træerne er æbletræer, der har bare ikke været så mange æbler i år.



Men der er hvad vi har brug for. 







 Det er tortur at blive stukket af disse blade, selvom man har 50 millioner bukser på.














Og så tager vi lige et par drøneture rundt  på gården, når vi er færdige med at slå græs.
















 Håber snart at bilen bliver ordnet.

 Min far havde engang et gyllekontrols-firma, sammen med min onkel, før jeg blev født, men det har de ikke mere.




















Jeg ville mega gerne have at kattene måtte komme indenfor, men det vil mor og far ikke have.
Så må man jo hygge med dem i gangen. 






 Minnie ved at der er mad deri.






























 Og harald kan dufte maden.
 Blog-tid.






 Jeg ville prøve at tage falske negle på, så det gjorde jeg..de er godt nok lange, det er vildt mærkeligt.




 Jeg klippede dem til, og lagde noget andet neglelak på.




 Den ene negl røg af.
 Det  er meget svært at skrive blog med dem på.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar