onsdag den 6. april 2016

Tiltrækker duer i Flensborg-Fredag den 1 april 2016.

Jeg synes dog ikke ansigtsudtrykket er så godt her heller.
Men jakken er rigtig sej.
Åh..det her kunne jeg godt have lige nu.. hvor ser det bare lækkert ud.

Jeg glæder SÅÅ meget til vores jordbær begynder at komme op.
Jeg mener at dette er en "krystalsten"..den er utrolig fin og farverig.
Landskabet ser en smule falsk ud, pga farverne, men det gør jo ikke så meget, for det er flot alligevel.



Mig, Ida og Alice havde aftalt at tage til Flensborg idag, fordi at Alice fik fri fra skole meget tidligere end normalt, da deres forstander havde sidste dag idag på Sønderborg statsskole. 






















 Mig og Ida tog bussen til Sønderborg, da man kun kan parkere i borgen i 2 timer gratis, og derefter koster det penge.
Ida savnede også at køre i bus, så derfor tog vi bussen. 





Så var vi i sønderborg.
Alice fik først fri 11:30. 

Vi tog derfor på biblioteket, for vi skulle begge aflevere eller hente bøger.





  








Da klokken var ved at runde de 11:30 gik vi hen til Alices skole og ventede på hende..Bussen til Flensborg gik jo 11:50, så så meget tid havde vi heller ikke.

Vi nåede dog heldigvis bussen.





En time og 10 minutter senere var vi i Flensborg.
Ca kl 12:10. 




Vejret var faktisk rigtig rigtig dejligt.












Der er sådan en rigtig fin "biks" hvor man kan købe pandekager med alt muligt fyld på, så sådan en skulle vi da lige have.

Jeg fik en pandekage med nutella..for de smager jo dejligt.

Man kan sagtens betale med danske kroner i den "biks".




Der sad vi og nød vores pandekager i solen..det var virkelig dejligt at solen varmede en, for jeg er godt nok ved at være træt af at der hele tiden er koldt alle steder.

Jeg kan godt lide vinter, men jeg føler bare at det er mere hyggeligt og at man laver flere sjove ting om sommeren.

Da vi havde gået rundt i et stykke tid, satte vi os  (faktisk nærmest midt i det hele) og slappede af, og snakkede.

Drak lidt cola, vand og spiste slik.



Vi sad også og kiggede på de duer der gik rundt omkring.
De leder altid efter mad, og det er så synd at de ikke rigtig finder noget:-)






   

Der var på et tidspunkt en due der var virkelig tæt på os.

Den var måske kun 5 15 cm fra at røre min sko.


 Da vi havde sat og hygget og slappet fa i noget tid, tog vi ind i et indkøbsmarked igen. 









De her sodavand var/er mega seje.








De har altid sådan et flot "setup" inde i det der indkøbscenter i Flensborg.



  

Jeg havde købt en bolle til duerne..hahaah...:)

Så vi sad alle 3 og fodrede duerne med den der bolle...:P..og der kom bare flere og flere duer..hahah..jeg tror der var 13 på et tidspunkt.



Det var virkelig sjovt, for vi var nærmest en turist attraktion..haha:-P Der var ihvertfald nogle der stoppede op og kiggede, for derefter at gå igen.

Der var sågar en lille pige der også begyndte at fodre duerne med sin bolle..hahah:-P




På et tidspunkt kom der en  gammel mand gående fordi og spurgte hvad vi lavede?
Han var tysker og en af dem der var lidt "her kommer jeg og jeg er bare mega sej"
Han spurgte om vi var danskere, og ja, det var vi jo..Hans reaktion var bare" åh..ja..selvfølgelig er de danskere...og så gik han..







Alice lagde et par stykker bolle på hendes taske, så duerne hoppede op på hendes taske for at spise..ej..det var virkelig nuttet. 




Da vi havde brugt hele bollen og havde hørt det musik vi ville høre, gik vi videre for vi skulle også snart hjem. 


OMG! min taske knækkede lige da vi var på vej hjemad.
Stroppen til at have om skuldrene knækkede af, så nu skal jeg gå og bære den som sådan en forretningskvinde...det er pænt træls.. 



  

Vi så lige en af de der "mad-automater"..og de havde salami..uhh..jaaaa:-)



Mig og Alice ELSKER de der salami pølser man kan spise som snack, så sådan en skulle vi da lige have. 

Så kom vores bus, og vi tog hjemad.
Med vores salami pølser..mig og Alice er bare vilde med dem, haha :-)

Øv..en af mine lange negle knækkede.
Jeg ved godt det ikke er verdens undergang når ens negle knækker, men det er virkelig trist når man har brugt rigtig lang tid om at gro dem og når man er tidligere neglebidder.













Jeg sad og læste min bog på vej hjem. 



Da vi var ankommet til Sønderborg sad vi og ventede på en bus hjem til vores by. 








Endelig kom den, og vi kunne tage hjem efter en  lang og god dag.


Da vi var stået af bussen, kom vores far og hentede os i Transamen.(transamen er en bil) 






Jeg havde fået lånt sæson 2 af Reign, som er en virkelig god serie.(jeg har kun set sæson 1.)


Jeg elsker de her små søde vaskeklude, så sådan nogle skulle jeg da også lige have med hjem. 


Og en lille pose slik.
Og selvfølgelig også noget til kattene...det glemmer jeg aldrig at købe til dem.


Det er fjollet, men jeg ELSKER at købe kinder æg..de smager altså mega godt. 


Overraskelsen inde i er da mega spændende..








Jeg vidste faktisk godt at det var aprilsnar idag, men vi har haft noget at lave hele dagen idag, så det havde jeg sgu glemt i farten. 





Om aftenen var der jo x factor finale.

Jeg synes helt klart at Reem skulle have vundet.
Hendes sang var bare kløvet fast i min hjerne efter hun havde sunget den, og hun har virkelig et KÆMPE talent..jeg ville gerne købe hendes plade.

,Men det var nu Embrace der løb af ed sejren.
De er også mega gode, men deres vindersang sagde mig ikke rigtig noget.

Jeg har allerede fået Reems sang på min spotify.






Efter xfactor så vi en film i tvet der hedder Ted.



  
På et tidspunkt i filmen, da der var noget trist, så var jeg lige ved at græde..jeg tror faktisk jeg fældede en tåre..hahaha---ej, men den film er altså ret god. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar