fredag den 22. april 2016

Kører bil på vejen for første gang-Tirsdag den 19 april 2016.

 Ja, nogengange når man har fundet en rigtig fed sang, og personen allerede kender den..det er pænt trælst, da man jo gerne vil være den der finder den og viderebringer sangen til en anden en.
Eller hvis man har hørt en stor nyhed om en ny film der kommer i biografen, et nyt hotel der bliver bygget eller eller en kendt der er blevet gift eller skal føde...så vil man da gerne være den første der fortæller det.
 Jeg elsker små tatoveringer der har en mening eller en betydning.
Jeg er ikke så glad for store tatoveringer der dækker en hel arm eller et helt ben osv.

Jeg har mange gange tænkt på selv at få en meget lille tatovering, men jeg er sååå bange for nåle, og smerte, sååå øhm..måske tager jeg det i mig igen.

Hvis jeg skulle have en, så skulle det være på håndledet, anklen foden eller fingeren..så ja, den skal ihvertfald ikke være størrere end en roses blomsterhovede.
 Yup..når man køber en ting og virkelig tror man kommer til at bruge den, men så bruger man den aldrig.
Det er sgu lidt dumt.
Dog har jeg for ikke så lang tid siden doneret meget af det tøj jeg ikke bruger mere til genbrugsbutikken, så det problem er jeg jo af med.
 Jeg elsker snapchat(hvis i følger mig, så har i nok også opfattet det)..alle de film der kommer på bloggen er nemlig fra snapchat.

Filtrene er nogle gange MEGA grimme og andre gange er de herre sjove.



Jeg havde igen i nat en underlig drøm.


Mine drømme kommer meget i perioder.
Altså jeg drømmer flere drømme i træk i en periode, og i en anden periode sker der ikke en pind.


Nå.....men jeg drømte altså at vi havde fundet en måge/due der skulle føde.
Jeg holdt mågen ind til mig, så den ikke skulle fryse.
Vi byggede en kasse til den af træ, så den stadig kunne flyve ud og ind og løbe rundt i kassen, da der ikke var låg på.
Kassen var på størrelse med en sandkasse.
Den fødte efter lidt tid 7 mågeunger.
Vi havde mågeungerne med ude på græsplænen, og de blev hele tiden ved med at bide mig kærligt og ikke smertefuldt i fingrene.





 Jeg fik lidt morgenmad.
 Og læste avisen.


Jeg skulle nemlig ud og kære bil på vejen idag for første gang.
Det skulle foregå kl 12:00. 






   
  




 Bustiderne er lort.
Enten skulle jeg vente en time ude i sønderborg(det orkede jeg altså ikke lige den dag)
Ellers så skulle jeg komme derhen 5 minutter før jeg SKULLE møde, og risikere at komme for sent.

Ja,jeg valgte så at møde 5 minutter før jeg SKULLE være der.

Så jeg tog bussen.


Lige inden jeg skulle til at gå ud ad døren, var jeg ved at tage mine sko på, og så revnede mine bukser KRAFTEDEME!..det var dog heldigvis nogle meget gamle bukser, som jeg har haft i over 6 år..såå det var på tide.

Det var bare lidt uheldigt at jeg havde lidt travlt med at komme ud ad døren.
Jeg fik dog hurtigt skiftet bukser...men jeg havde sgu travlt.



  

 
  

 Jeg nåede det heldigvis, og satte mig for at vente på bussen.





 Jeg KAN IKKE lade være med at høre Christopher nu..jeg er blevet som BESAT af hans nye cd..virkelig virkelig god.
Ej, jeg vil sige at der er en af sangene jeg synes er lidt skod, men ellers er det en ret god cd.



 Jeg skulle ikke stå af på busstationen idag, for ellers ville jeg komme ret så meget for sent, så jeg stod af før.

JEG kom bare til at stå af et stop for TIDLIGT..øv øv øv..så jeg måtte nærmest LØBE hen for at nå tiden.



Det var jo kl 12:00, og der var jeg jo også kommet hen til køreskolen...PROBLEMET var bare at jeg stod på den ANDEN side af køreskolen, og det var UMULIGT at komme over vejen..

Fodgængerfeltet lå BARE 50 meter væk eller hvad ved jeg...og jeg havde en tid jeg skulle overholde...LORT!.
Jeg HADER at komme for sent.



Så måtte jeg jo gå HELE vejen ned til fodgængerfeltet og gå over, for så at gå hele vejen op til det samme sted jeg stod på for 2 minutter siden..bare på den anden side. 


Heldigvis liiige ankommet til tiden..men ej, hvor det ærger mig at komme for sent..Der skete dog heldigvis ikke noget, da min kørelærer var ved at spise madpakke..så pyha..


Jeg skulle jo køre på vejen for første gang.

Det var ret skræmmende i starten.
Jeg følte bare at jeg sad med åben mund, og fingrene presset ind i rattet..og bare så MEGA fokuseret ud.

Det var egentlig ret let at styre bilen og at dreje osv..men man kunne godt mærke at det er et kraftfuldt køretøj.

Min kørelærer kunne godt mærke at jeg havde taget traktorkørekort, for hun sagde at jeg ikke trykkede koblingen helt ned(i en traktor skal man kun trykke den halvt ned) og jeg smed med gearne og brugte for mange kræfter når man skulle skifte gear(i en traktor kræver det lidt flere kræfter at skifte gear)
Jeg holdt lidt underligt på gearstangen..altså jeg havde min hånd rundt om gearstangen, (i en traktor holder man for det meste rundt om gearstangen, mens du bare skal holde hænderne let på gearstangen i en bil)
Hun sagde også at jeg havde lidt problemer med at skifte gear, fordi gearkassen drillede lidt.

Ellers syntes hun at det gik ret godt.

Der var heldogvis ikke så mange biler på vejen, og vi kørte også i Høruphav uden for Sønderborg.



Kl 13:00 var jeg færdig med at køre.






Jeg skulle lige vente på min bus, så jeg gik lidt rundt. 


Jeg fik lavet lidt på instagram.







 Nu skulle jeg bare med bussen hjem.





  


 Efter bussen gik jeg hjem.



 Jeg er også blevet ret BESAT af de her lakrids ruller for tiden...jeg ELSKER dem. 

 Så var jeg hjemme.




Jeg var næsten lige kommet hjem og havde fået lukket hestene ud, og så spurgte Ida om jeg ville med til Sønderborg og hente Alice fra skole.
Det ville jeg da gerne. 




Så var vi i Sønderborg igen.
 Vi gik op mod biblioteket, da Alice var der.









 Da vi havde hentet Alice kørte vi hjemad. 



Hjemme igen..
Fra i morgen af, vil jeg skifte over og bruge min nye mobil til blog-billeder.
Jeg har jo brugt min gamle iphone 4..men den skal snart skiftes ud med den nye iphone 6.
Min moster skal jo snart have mon mobil med hjem, da hun kender en der kan ordne glasset rimelig billigt..så den kan jeg jo ikke bruge når hun har den.

Jeg har bare ikke fået skiftet mit nummer fra den gamle til den nye(den nye mobil har et nyt nummer, og den gamle har stadig mit eget nummer..det skal lige byttes rundt...men ja..min far har aldrig tid, så det er lidt irriterende)


 Dette er de nye iphone 6.
 Jeg har jo mit Justin Bieber cover på.


Nu skulle bloggen lige laves. 

  
 Da bloggen var lavet, gik jeg ud og så til kattene. 





For de skulle have deres mad.
Minnie var den eneste de kom til tiden idag.
De andre kom først senere og fik deres mad. 

 Dem der ikke kommer til madtiden får selvfølgelig også noget.
Deres mad står og venter på dem.
 Om aftenen skulle Ida til guitar, så mig og Alice tog med til Sønderborg.














 Nu skulle vi lige vente i bilen i 30 minutter.


Så var hun færdig 19:40.
 Og vi kørte til Bilka, da vi skulle vente indtil 20:45 da vi gerne ville have en boks fra Castillo.






 







 OMG, jeg ønsker mig sådan en STOR bamse her til min fødselsdag.
Ej, det har bare været en drøm siden jeg var helt lille..at eje sådan en KÆMPE stor bamse...det er er fuldstændig ligemeget at jeg fylder 22 og får en kæmpe bamse, ahah...:) 




Yaaay, nu rundede klokken snart de 20:45..vi sad lige og legede s p eller k indtil vi kunne komme hen og hente vores bokse.

Ja, det var lige det eneste vi kunne få tiden til at gå med. 



Da vi havde hentet boksene satte vi os ned og spiste dem ved havnen i bilen.






Da vi kom hjem fik jeg lokket Ida og Alice til at spille et spil med mig.
Et spil vi engang har spillet da vi var mindre..så det er lang tid siden.
 Det gælder om at have hænderne under bordet.
Der er en spilfører der vender nogle kort.
Så skal man så skynde sig at sætte fingrene på de mønstre der er på kortet som spilføreren vender.
De kort man får fingrene på, vinder man.
Når man så har 12 kort har man vundet.

 Ja..jeg taber altid i spil..så jeg syntes ikke spillet var så sjovt alligevel.

 Jeg forstår ikke helt hvorfor mit værelse altid ser sådan her ud...tøj overalt...
Hahah..dorgh..Men jeg har et system i det...

 Det her er det tøj jeg skal have på næste dag.
 Det her har jeg kun haft på en gang og sagtens kan have på en dag mere, før det skal vaskes.
  




Ingen kommentarer:

Send en kommentar