tirsdag den 12. april 2016

Spiser kiwi med skrald-Fredag den 8 april 2016.


Ja, det er sådan vi kommer rundt i sønderjylland..det er da bare ganske almindeligt for os. 

Jeg tror virkelig at det er sådan københavnere forestiller sig at vi kommer rundt.

Ja, jeg har også mange "fordomme" omkring københavnere..(ja, undskyld, jeg ved det godt, det burde jeg ikke have)..jeg har jo aldrig boet i københavn eller i en by.

Altså det er ikke onde fordomme..Nu bliver jeg jo næsten nødt til at sige dem ikk?

Ok, her kommer de.

Jeg har det som om at alle københavnere snakker med en meget lys stemme, giver kram til alle de møder, også selv om de aldrig har mødt personen endnu(vi i jylland giver hånden istedet for)

Bruger meget af deres tid på shopping, da de bor i en by.

Køber en drik fra starbucks (eller hvad de nu hedder alle de der fine cafeer) mindst en gang om dagen.


Det er sikkert forkert, men ja, jeg er jo bare fra landet..



Han ligner altså en flødebolle her på dette billede..haha:-)
Jeg er meget fascineret over at man kan lave sådanne ting på folks negle..Jeg fik faktisk en gavekort til at få lavet de dersens negle, men jeg har bare aldrig fået brugt det..
Det skal også bare være det rette tidspunkt, for det er ikke særlig egnet til i en stald eller hvis man bruger sine hænder meget..
Hvis du har prøvet at følt et "bump" i  dit hjerte i en situation, så er jeg sikker på at du har ramt den højeste følelse din krop er i stand til at føle og indeholde.



Op kl 06:00. 
Jeg skulle nemlig på kattehjemmet igen.












Jeg elsker min læderjakke:-P jeg er glad for at jeg endelig fandt en:-D







Ida skulle først møde senere på arbejdet, så hun tilbød at køre mig og Alice til Sønderborg.
Nu når jeg er over 18 år, så føler jeg ikke rigtig glæde ved at jeg snart har fødselsdag.
Jeg har ikke lyst til at blive 50 år, og der er ca 30 år til..det deprimerer mig lidt..

Altså jeg glæder mig da rigtig meget til gæsterne, kagerne og gaverne, men kan tiden ikke liiige vente lidt..hvis i forstår hvad jeg mener.
Nå, så kørte vi ellers derudad.


 Ida kørte mig helt hen til kattehjemmet.

Her har vi lille Noah.






 



Ariel:-) 



  Tante tun, som næsten lige er kommet til kattehjemmet. 






Hun er så sød. 






Elliot, som virkelig gerne vil snakke C-:
Ariel.
Basse der nyder regnen, fordi det regnede på det tidspunkt. C-:


 Lille Cirkeline, som også er en af de nye.


Gertrud :-)
Der er lige nu kun 5 katte i min afdeling, så den vagt gik meget hurtigt.

Det går rigtig godt for kattehjemmet lige nu, der er færre katte på kattehjemmet, så det vil sige at flere har fået sig et godt hjem, og mindre bliver afleveret eller givet væk.

Men så skal det lige siges at man ALDRIG skal sætte et dyr ud, hvis man ikke gider eller kan have det mere..det bedste er at spørger internaterne, om de har plads til dem..ALDRIG bare aflever dem uden for en dør eller et andet sted..dyrene har IKKE de ressourcer til at klare sig alene i denne verden, og slet ikke hvis de ikke er vokset op med at kunne leve i naturen..

Hvis man ikke kan have dem mere, så skylder man dem altså at finde et internat, så man VED at de vil få et godt liv bagefter..det er det bedste.

Der er mennesker der bruger tid og penge på at finde et godt liv til de dyr du ikke kan passe eller have mere..og det vil vi hellere end gerne gøre for dine dyr.


Så skulle jeg hjemad.





  
   










  


Min bus kom faktisk på et perfekt tidspunkt, til lige at kunne hoppe ind i bussen. 

Og så gik jeg hjem.

Hjemme.:-)

Der var kommet en pakke til mig.
Det var nogle mega seje bukser, som jeg har tænkt på at anskaffe mig i lang tid.



 De er mega seje med de der striber ned af siden.



Jeg gik lige udenfor for at se hvor kattene var henne, for de kommer nogengange når man bare går rundt og kalder på dem.

Minnie kom ihvertfald, da jeg kaldte. 


Så kunne Pinkey Linki og Bruno Luno lige komme udenfor.(jep, de har mange kælenavne.)

Pinkey har fået disse kælenavne af mig :

Pinkey Linkey.
Pinkeymusen.
Pinksen.

Bruno har fået disse kælenavne af mig:
Bruno Luno.
Brunomusen.
Bruno banani.
Brunsen.







De planter altid deres hove ovre ved blommetræet på denne tid af året..hvem ved hvornår de  blommer bestemmer sig for at gro op, så de kan blive spist af nogle heste.




Alice havde købt nogle kiwier på Aldi.
Dem måtte jeg godt få en af..og lige siden min moster sagde at man kunne spise dem med skrald, så har jeg spist dem med skrald..det smager virkelig godt, og der er masser af næring i dem.

Husk at vaske dem først:-)







 


 Da hestene skulle til at ind ved 17:30-18:00-tiden som de plejer, gik jeg ud for at kalde på kattene, da de får mad lige efter.



Stribe var igang med aerobic kunne man se..hahah :)
(hun strækker sig bare)





 Harald sad oppe i vognen og kiggede ud.

Han gaber altid når man møder ham..det er virkelig sødt.




  




 Så var der mad.

De sidder altid så pænt og venter på at deres mad er klar..vi har gjort det godt.C-:
Min far er ikke så glad for at jeg tager kattene ind igennem vores gang hahah..men ja, jeg gider ikke at gå hele vejen rundt om vores hus:-)..så er det her nemmere:-P

Nu skulle det sidste træ bare saves.

















 









 Jeg elsker den årstid hvor blommerne springer ud..det er så smukt og eventyrligt.


Ved 20:00-tiden tog jeg med far til Sønderborg for at vaske bilen og derefter skulle vi også lige på Bilka.



Først støvsugede vi lige bilen med denne seje støvsuger.


Fælgerne skulle lige vaskes først, da den der kost ikke kan komme helt ind i fælgerne.




















 Øv, nu knækkede nr 2 negl..












Så var vi hjemme igen.





 Hvor Jeg så youtube med høretelefoner i, og nogle af de andre familiemedlemmer, så en film i tv, som jeg ikke gad at se.



 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar