fredag den 8. april 2016

Promusica på Alsion-Søndag den 3 april 2016.

Dette billede er virkelig perfekt..jeg ved egentlig ikke hvorfor..måske er det bare de fine farver, eller den måde det er sat op på.
Det viser ihvertfald hvordan man kan lave sit eget billige materiale til at lave negle designs med.


Årh..det ser bare SÅÅ lækkert ud det her.
Jeg glæder mig så meget til sommeren, hvor man går rundt og spiser is, om det er morgen, middag eller aften..det er ligegyldigt, men hyggeligt..

De varme dage hvor isen bare drypper fra en, inden man når at spise den..haha:-)
Waauw, den skinner så smukt..jeg kan lide det.
Det her ser så lækkert ud at jeg har lyst til at lave pandekager lige nu og her..
Nogle gange når man ser noget mad på et billede eller i en butik, så føler man stor trang ti at æde det med det sammen..can you feel me? :-P

Op kl 08:00.
Jeg ville nemlig gerne have muget ud tidligt, da mig og Alice gerne ville på Alsion og høre Promusica.

Det er gratis og bliver holdt et par gange i året.

Det er faktisk klassisk musik.
Så kom hestene også ud ret tidligt.



 Jeg elsker når jeg står og muger ud hos hestene og min farmor kommer og skal forberede hestenes mad.
Min farmor står for at give hestene mad, og vi lukker dem ind og ud og passer dem.
Vi bor jo i det samme hus som min farmor, da vi har et stort hus der er opdelt.
Min farmor bor i den ene del(min farfar boede der selvfølgelig også før han desværre gik bort i 2012)
Så det er  rigtig dejligt at have boet sammen med sine bedsteforældre lige siden man blev født.

Nå, men vi står så altid lige og vender verdenssituationen sammen ude i stalden, når vi lige støder på hinanden.
Det er så hyggeligt, for hun har sådan nogle gode meninger, hun er en meget klog dame.




 Idag stod vi og snakkede om hendes konfirmation, min fars konfirmation, hendes døtre(altså mine fastre) konfirmation, mig og mine søstres konfirmation.
Der blev også lige snakket om de svaler der bygger rede i vores stald osv osv..






Harald og Minnie gik bare og hyggede sig imens.







Da jeg havde muget ud og været i bad, havde vi lidt travlt med at nå bussen til Sønderborg.




 

Ida skulle arbejde, så hun var ikke med.









  Vente vente  og vente på den bus.



  





Så var vi i Sønderborg.


Koncerten startede først kl 15:00, så vi havde lang ventetid..det er det der med bustider i weekenden..de kører ikke så tit jo.

Det er forøvrigt altid kl 15:00 koncerten afholdes.

Så nulrede vi bare lidt rundt imens vi ventede på at vi skulle til koncerten.


  

OMG..hvor ser det her bare lækkert ud..ja jeg købte 2 poser.
Jeg fik købt de grønne og de gule.
Dem gik mig og Alice så og spiste på vejen til Alsion.

De var faktisk rigtig gode begge 2.


Vi fik også købt os en lille yoghurt hver fordi vi var mega sultne.


Jeg valgte naturligvis min ynglingsyoghurt.







Vi sad på bænken og nød den.

Der var lige en fed amerikanerbil ved kirken og VUC.

Jeg får altid blandede følelser når jeg går forbi VUC.

Glæde, fordi jeg mødte nogle virkelig søde mennesker og lærere, gode undervisningsformer, oplevelser og minder.

Vrede, fordi jeg ikke fik en chance, pga at jeg har svært ved matematik og trak et fucking matematisk spørgsmål til en geografieksamen..

Skuffelse, fordi jeg skammer mig over at jeg trak lige præcis det jeg emne jeg havde aller sværest ved.
Men sket er sket og det kan man ikke lave om på, og det går jo egentlig fint..jeg ville bare gerne have blevet der i de 2 år jeg havde forudset mig.




Over broen skulle vi jo..det er jo så smukt.








Vi gik lige op på bakken ved siden af Alsion for at bruge lidt mere tid, da der stadig var rimelig meget tid til at koncerten startede. 





    



Jeg kan faktisk godt lide at høre klassisk musik, men jeg kan ikke fordrage at høre det på tv, i radioen eller i bilen.
jeg skal se det i virkeligheden, for ellers så gider jeg ikke..jeg skal have noget at kigge på.






Hahaha..første del af koncerten var fantastisk og lød rigtig godt..men ved anden del efter pausen, var det frygteligt, for det var bare en mand der sad foran et klaver der spillede af sig selv, og der sad han så og  spillede på et par horninstrumenter..sådan sad han i en time..mig og Alice var ved at dø af grin..






Da kl blev 17:30, var koncerten færdig, og vi skulle hjemad.



Far hentede os da koncerten var færdig.




Hjemme, så kattene kunne få mad.




Jeg hjalp lige far med at flytte et par ting ind i vores bed and breakfast. 





Det begynder at ligne et værelse nu.

  Jeg havde en smule energi, så jeg tog mig en gåtur. 

Jeg elsker Reems nye sang, så jeg hører den non-stop..


Jeg skulle også lige ud for at kigge lidt på traktorer, da de var ved at harre(øhh, ja, det betyder at harve marken på sønderjysk..jeg aner faktisk slet ikke hvordan man siger det på almindelig dansk, jeg har altid sagt det på sønderjysk)

At harre betyder at "slå" jordklumperne i stykker, og er faktisk bare en overfladisk behandling af jorden, da man mere går ned i jorden og arbejder, når man pløjer..fik i den?..


 Det er lidt en nitte at det er en John Deere..Host host, lad det hellere være en Massey Ferguson.



Nå, men jeg kunne ikke bare blive ved med at stå og glo, da det ville blive for underligt, så jeg gik videre. 















Jeg kunne jo også godt se på den på lang afstand.
  



















Derefter tog jeg mig en lang løbetur, der varede omkring 40-50 minutter, fordi jeg fulgte en app..en rigtig god løbeapp faktisk..jeg kan lige fortælle om den på et andet tidspunkt

Sangen hedder forresten Keaton henson med dont dance.
Hvis i vil finde den på spotify så skal det skrives således.

Don´t dance og så popper den forhåbentlig frem..




Og så var det lige at jeg troede jeg så et levende stinkdyr..som så var en grævling i stedetfor.

Den sad bare i grøften og gloede på mig imens den slikkede sine tæer..det var en underlig fornemmelse.


Så var jeg hjemme igen.. 



Og lavede blog. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar