tirsdag den 5. april 2016

Gæster fra tyskland-Torsdag den 31 marts 2016.

 Uff..det er et godt billede..men han ser lidt træt ud.
 Det her er en dejlig følelse..især hvis det er med en der er lidt sød i dine øjne..ja, så er det bare helt perfekt..
 Nogle gange kan sange bare sætte ord på vores følelser, tanker og ord..bedre end hvis vi selv tænkte dem.
 Jeg elsker vingummibamser..min mormor og bedste havde altid vingummibamser med i den børnehave de gjorde rent i.

Så havde de altid en vingummipose med, hvor alle børnene kun måtte få 2 hver, for ellers mente de at det var for usundt.
Når vi var på ferie hos dem, så var vi så heldige at få EN HEL POSE HVER, men det var jo også fordi at vi var deres børnebørn...gode minder.



Idag skulle jeg hen på kattehjemmet.





  






 Jeg læser jo avisen hver morgen, og der stod der at Gråsten landbrugsskole havde fået en ny forstander..nemlig et ægtepar, der tidlig har bestyret Sundeved efterskole.

Jeg tror det bliver rigtig godt, og det holder forhåbentlig i lang tid, for manden har været lærer på landbrugsskolen engang,..dog ikke da jeg gik der.






Så gik mig og Alice op til bussen. 







 Så var vi i Sønderborg. 

 Jeg fulgte lige Alice i skole, og så gik jeg ned til kattehjemmet, for der skulle jeg nemlig hen idag.










  













Hahah, lige da jeg var kommet over den dumme vej, hvor man bare skal vente i hundrede år for at komme over..så gled jeg i græsset..hahaha...det var virkelig sjovt...og derefter rejste jeg mig op på den der måde"var der nogen der så det her...var der nogen der så mig glide..gud hvor pinligt"

Men jeg tror faktisk at der var 2 biler og en cyklist der så det..jeg lod bare som ingenting.






Så var jeg der. 




 Den første jeg mødte var lille Annie, som jo er min ynglingskat derude. 








  
 Vores arbejdsopgaver på kattehjemmer er:
At tømme kattebakken og sørge for at der er nok kattegrus deri. 



Vi putter "det" op i de poser hvor gruset kom i. 

 Derefter rystes der tæpper, og udskiftes tæpper, hvis de er blevet lidt beskidte..så skal de lægges til vask.


 Der vaskes hylder af, (med en våd klud med sæbe) for støv og kattehår.

 Basse lå og knurrede af en ny kat der ankom i går...lidt irriterende.haha :-)

Når der gøres rent inde ved kattene, så får de lov til at løbe rundt ude på gangen.








Jeg elsker lille Ariel, hun er altså også en rigtig fin kat på 9 år..hun fortjener altså snart en godt hjem:-) 




 Vi fejer gulvet. 



Og vasker det bagefter. 










 Vi skifter vand hver dag. 

 Og hælder foder op til dem i deres skåle.


Jeg plejer altid lige at give dem en lille smule "snask" som jeg kalder vådfoder når jeg er der.
Dem der skal gøre hjem efter mig, hader det sikkert, for så er der mere opvask. 

 Nuuuuurh Annie.:)


 


Så var jeg færdig, for jeg skulle også lige hjem til nogle gæster. 








Men man skal jo lige vente på bussen før man kan komme hjem.













Så kom jeg med bussen og vandrede hjemad sammen med Alice. 










 Vi gik og hørte musik på vejen hjem.

Så var vi hjemme.



 Vores gæster fra tyskland var allerede kommet da vi kom hjem.

Det var min mors moster, fætter og nevø på 10 år der var på besøg.

Mors moster er den eneste der kan snakke dansk, for hun er født i danmark men giftede sig med en tysker og flyttede til tyskland.









 Vi snakkede,  spiste boller, kage og småkager.
De bor jo i tyskland, hvor der ikke er nogle færger, så vi kørte til færgen da min mors nevø gerne ville se færgen.



 



Det var også et rigtig godt vejr. 

 Da vi havde set færgen, kørte vores gæster hjem, og vi kørte hjem.
Minnie lå og solede sig.






 Jeg gik lidt rundt på vores gård.
Og sad lidt fast i et par grene hist og her, da jeg gik rundt i noget krat.






Hestene kom lige ind. 











Og kattene fik mad. 

 Til aftensmad fik vi lækker pizza brød.




 Da vi havde spist aftensmad, fik jeg en besked fra nogle jeg havde gået i klasse med på landbrugsskolen, om de ikke godt måtte komme og besøge mig i aftes ved 21:00-tiden.

Det måtte de da gerne:-P

Vi snakkede lidt om hvad vi nu gik og lavede osv og det var virkelig hyggeligt(-:..

Da kl blev 22:00 hilste vi af og mig, Ida og Alice satte os til at se en "gyser"/"spændingsfilm" der hedder the return.

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar