torsdag den 21. april 2016

Havearbejde hele dagen-Søndag den 17 april 2016.

 Jeg bliver faktisk ikke særlig tit jaloux.
Det ligger ikke til mig..jeg bliver istedet for glade på personers vejene..
Jeg vil bare have at folk skal være glade.
 Ja..dem man skriver en "hel roman" til, og så de bare skriver ok, eller ja...det er ret irriterende.

Foreksempel min søster Alice...hvis man skriver noget til hende på sms, så skal man ikke forvente at hun svarer, for det gør hun ikke..jeg burde sætte et billede ind af vores samtale..det er en envejssamtale.

Jeg er det grønne og Alice er det grå..











Jep..det er skide irritererende..så derfor smsser jeg ikke til Alice så tit, for hun svarer alligevel ikke..for hun glemmer at svare, og når hun så har glemt det i noget tid, så gider hun ikke at svare.. 


 Ja, det kunne være fedt, bare lige at have sådan en fedtbank.
Der er jo mange der prøver at tage på, fordi de ikke kan, og så ville dette være fedt.
Der er jo også mange der gerne vil tabe sig, så kunne de fint donere lidt fedt.
 EEj, jeg elsker dette look, det er så smukt, og minder mig om havet og en blå sommerhimmel.

Vi startede søndagen som sædvanligt ved 08:30-tiden med pumbler(boller på sønderjysk) og rundstykker. 

















 Idag havde vi snakket om at tage ud og finde blomster og grønsager til vores køkkenhave.
 Så vi startede med at køre ud til Plantorama.












 Vi fik masser af inspiration ved bare at gå rundt og kigge, og det endte også med en masse grønsager.



Jeg elsker at gå rundt inde i plantorama, for der er så mange flotte blomster overalt, og især dyrene derinde..dem kan jeg nok bedst lide.






 Ej, nuuuurh..jeg mener dette var silkehøns :-)
De stod nærmest alle sammen og kløede/vaskede sig selv(jeg ved ikke lige hvad man siger når det er en høne der vasker sig)



 Og de her "ænder" nuurh, med fjer på deres fødder, og så vraltede de bare rundt der og så fornøjede ud..hvor sødt er det lige. 

 Og så har de altid nogle vildt søde mus, rotter, hamstere og kaniner.






Jeg er meget glad for at papegøjen er kommet ud af dens bur, og nu kan flyve frit rundt, for alt andet er synd.
Det er ikke godt for en stor papegøje at sidde i et lille bur dagen lang.
Nu har den mere plads. 







Jeg har faktisk aldrig haft fisk, men nogle i min familie har haft fisk, og det var altid fantastisk at sidde og kigge på dem, når man var på besøg.
Jeg tror faktisk gerne at jeg ville kunne lide at have fisk, så måske anskaffer jeg mig et par en dag. 


  








 Vi havde købt kattegræs til kattene..haha..det kostede kun 10 kr...så hvorfor ikke?..

Harald plejer altid at gå og spise græs(det er normalt for katte, og fordøjelsen osv)
MEN det er jo ikke godt at de spiser græs, der eventuelt kan være sprøjtet, og så er dette jo perfekt, for det er jo helt naturligt og beregnet til katte eller kaniner.


 Vi skulle lige et smut ind i Petworld, da Pinkeys grime er gået i stykker, så vi skulle have en ny.



Jeg elsker Petworld, for der er jo ting til dyr derinde..men jeg har faktisk kun været derinde 2 gange, for vores katte er jo udekatte, så de har ikke brug for så meget derindefra.
De er ikke små killinger mere, så de leger heller ikke så meget, de foretrækker vidst hellere at ligge og slappe af. 





 Vi ville rigtig gerne have en is..bare en lille og billig is, så vi smuttede ind i Aldi og kiggede efter is.



  

 Yaay..de kostede kun 7-8 kr, så det var jo helt fint.
Chokolade er jo et stort hit, så derfor blev det chokolade.



 Vi sad og spiste dem inde i bilen, da det blæste en hel storm udenfor.
 Der var på et tidspunkt en bil der hold overfor os, hvor en mor og en datter skulle ind i bilen....De blev bare ved med at glo på os, fordi der sad 3 piger og spiste is i en bil kl 11:30 om formiddagen..hahah :)


Nu skulle vi lige aflægge et besøg hos planteskolen for at se om der var flere planter derinde, vi kunne få brug for i vores køkkenhave. 

Hahah, det lyder bare så meget som om at jeg prutter i videoen..det gør jeg IKKE..jeg rykker bare med mobilen.:-Phahah..




 

 Hahah..ej, på vores bys skole(det er en folkeskole og den gik vi ikke i, men min far gjorde..vi gik på Midtals friskole) der havde de engang et offentligt bibliotek, hvor vi tit var inde, og der havde de også disse biler.
Jeg elskede at køre rundt i dem..det var jo vildt sjovt.



Min farmor har disse planter ude i hendes have, og de er så smukke om sommeren. 



 Wauuw, jeg elsker palmer, de er så strukturerede i mine øjne..altså de gemmer på så mange kulturistiske oplevelser.
Jeg har kun set rigtige palmer en gang før i frankrig.

Jeg er stolt over at jeg har rørt rigtige franske palmer.




Vi fik ikke købt noget, men vi fandt nogle fine hindbærplanter, vi måske anskaffer os. 



Det her er hvad vi fik anskaffet os for denne dag.
Vi skal jo også lige finde nogle hindbærplanter en anden dag.





Og en grime til Pinkey. 



 Mig og Ida gik ud til køkkenhaven og gik i gang med at gøre den smuk og fin til sommeren.
Alice var lidt træt, så hun blev inde(ikke noget alvorligt, hun har været tidligt oppe da hendes klasse har en krævende projektuge) 

 Ida gik igang med at fræse jorden, imens jeg lugede jordbærene.


 




 

 Vi skiftedes til at fræse, da man godt kan få ondt i fingrene af at holde fræseren, da den bare fiser afsted med en.

Det var måske ikke de helt rigtige sko jeg havde på til havearbejde.


 Ja, der er ikke vigtigt at have pænt hår når man arbejder i haven, så er det ligemeget hvordan det ser ud.










Vi fik fjernet en del ukrudt rundt omkring jordbærene.


 Og jeg fik skiftet fodtøj.


 Pinkey og Bruno gik og hyggede sig på marken.


 
  


Harald..ja, han lå og hvilede sig på noget gran. 






Og midt i planterne. 










 Ida og Stribe hygger.
  




Til kaffen kom far med kage og sodavand til os. 




 Så sad vi udenfor på vores gamle benzintank og spiste kage alle sammen.
Alice ville ikke gå glip af kagen, så det havde hun lige tid til at være med til.

Ja..beskidte hænder er lidt ligemeget hvis man bor på landet..man har ikke skade af lidt skidt..


 Far havde skaffet wienerbrød og romkugler.

 Efter kaffen arbejdede vi lidt videre og så havde farmor inviteret os ind til kage og the.





Det blev lige til en times kaffe fra 17:00 til 18:00...det er jo søndag. 

 Vi skulle lige ud og gøre det helt færdigt.



  
Vi havde min højtaler med ude i køkkenhaven hele dagen, så vi kunne høre højt musik imens vi arbejdede. 

 Så var vi endelig færdige, og godt tilfredse med vores arbejde for dagen idag.


Der hvor vi har fræset jorden, er der dog ikke fjernet ukrudt, da det lige skal ligge lidt og tørre, og så skal vi fræse en gang mere, før vi fjerner ukrudtet. 




Kattene fik mad.

 Og vi fik som sædvanligt alle de sidste rester fra farmor.
Kagerne er jo hjemmebagte.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar