søndag den 13. marts 2016

Sønderjysk kaffebord med familien-Søndag den 13 marts 2016.

 Smukt og rigtig kunstnerisk.
 Jeg ville helt klart godt kunne gå i dette her tøj, det er rigtig flot og sommeragtigt.
 Eventyrligt sted.
Det kunne være endnu flottere med nogle rødeeller hvide roser ved trappen og  op imellem træerne.
 Jeg kan faktisk ikke så godt lide ryggen på denne kjole, ellers er den ret flot.



Jeg kom op kl 08:00, fandt noget fint tøj, og gik så i bad.
















 Mig og Alice sad og fik pumbler(boller på sønderjysk)










  


Og derefter en kop kakao over en hyggelig søstersnak. 

 Jeg ville rigtig gerne lave nogle fine negle på mig selv,men jeg vidste ikke helt hvad det skulle være, så jeg søgte på youtube.
Det skulle ihvertfald være noget med påske.

Jeg fandt et rigtig flot design.
 Før.


Alle mine remedier. 

 Jeg startede med the foundation.

 Jeg har faktisk fået downloadet en app der kan scanne hvor mange farlige kemikalier der er i de produkter skaberen af appen allerede har tjekket.

 Sådaaan..er det ikke blevet fint??

Jeg nød faktisk at sidde og lave det..det var super hyggeligt, og jeg følte mig ret kreativ.






Uh..jeg skal have mange penge tilbage i skat...hahah. 

 Jeg gjorde mig lidt klar, da mig, far, farmor og Ida skulle til det årlige sønderjyske kaffebord i Ballebro.

Alice har jo influenza, så hun ville ikke med.



  













Kl 14:00 kørte vi afsted i farmors nyvaskede bil.



Vi skulle med førgen fra Hardeshøj til Ballebro.








 Jeg ELSKER jo kakao..så..DER VAR KAKAO PÅ FÆRGEN FOR 5 KR!!..omg..det skulle vi da have.


 Det smagte ret godt.
 Vi var der lige til kaffetid kl 15:00 på Ballebro hotel.




Eller ja..lidt før kl 15:00 hahah..hip som hap..






Jeg har ikke rigtig taget nogle billeder af selve salen, kagerne, og familiemedlemmerne, da jeg ikke så gerne vil agere fotograf..hahah..det holder jeg lidt privat, og det er også bedre at lagre det i minderne. 

Vi snakkede, og åd en masse kager.
Hahah..jeg fik kun spist en bolle, en skive chokoladekage, et stykke æblekage og en kage jeg ikke ved hvad hed, men woow, man bliver mæt.
Så må jeg bare spise mere næste år.

Vi er altid de samme hvert år.
Altså min farmors søskende og fars fætre, kusiner, onkler og tanter.
Mig og mine søstres fætter og kusiner på min fars side.
Ja, det er indviklet..men vi var omkring de 25-30.
Det er ALTID dejligt at de familiemedlemmer, som man ikke ser hver dag og lige snakke om hvad der sker rundt omkring dem.


Kl 17:20 skulle vi nå en færge hjemad igen.



  













  
Tænk hvor dejligt det må være at være en and!?
De kan bare flyde og svømme rundt overalt i en sø eller på et hav.. 




Denne gang fik vi ikke et kop kakao..haha..vi kunne slet ikke have mere. 



 Der var faktisk ikke så mange biler på færgen på vejen hjemad.




   


Endelig kl 18:30 var vi hjemme. 



Men mig og Ida tog lige en tur på Netto for at handle ind til aftensmad. 







  


Vi købte noget rigtig lækkert noget.
Vi har alle en kærlighed for salat med vores dressing på.det smager jo så godt.




 Mig og Ida gik igang med at kokkerere. 






Lækkert.

Babyspinat-rødder(sorry for min underlige sætning, men jeg kan ikke huske hvad de hedder) men de smager ihvertfald rigtig godt, og de kan sagtens spises rå. 

 Vores fantastiske dressing.









Efter aftensmaden så vi noget om dronning Margrethe på Amalienborg slot.
Det er faktisk ret spændende...Som Ida siger"jeg har en tv-kanal som en gammel dame på 80"



Jeg fik lavet et billede på instagram.




Nu vil jeg på hovedet i seng...:-)godnat ^^

Ingen kommentarer:

Send en kommentar