onsdag den 2. marts 2016

Med i stalden-Søndag den 28 februar 2016.

 Årh hvor er det bare cute..gid jeg kunne lave sådan noget på mine negle.
 Hahaha..wauw...mærkeligt, sært, sjovt, logisk og mere sært.
 Jaja..det er jo rigtigt nok.
Man husker jo bedst de ting, hvor ens følelser er med i, og når der er følelser med i spil, så ændrer ens humør sig jo logisk nok.
 Årh..road trips er så hyggelige..hvor man bare kører et sted hen, og undervejs, finder man ud af hvad man skal lave eller hvilke steder man vil besøge.





Jeg drømte igen en mærkelig og underlig drøm.

Drømmen var således:

Der havde været nogle inde i mit tøjskab og taget noget af mit tøj og nogle af min e jakker, og gået hele vejen nedenunder med det, og lagt det i vores legeværelse(som min far nu bruger som kontor.)

I drømmen blev jeg virkelig sur, fordi at jeg skulle i skole den morgen, og dette forhindrede mig i at se tv om morgenen inden jeg skulle i skole....


Ham jeg engang snakkede om, der lavede enormt smukke billeder og snapchat, har jeg fundet på instagram.
Tag og tjek ham ud, for han er sindsyg dygtig. 







 Hele familien fik morgenmad sammen.











Efter morgenmaden tog jeg med min far i stalden, da han havde weekendarbejde, og jeg elsker at være med ham i stalden. 

 Der er 4 stalde at passe.
Den ene ligger i Dybbøl, så den startede vi først med.



Når det er weekendarbejde så går man ikke så grundig til værks.
Så går man lige grise igennem(det betyder at man lige kigger om grisene har det godt og om de mangler noget, giver dem vand, mad, halm og behandler dem, hvis de er syge )

Da vi var færdig i Dybbøl kørte vi lige hjem og fik brød, og jeg skulle have min 1 pille, men ingen mad.

 Jeg må gerne drikke the, så det bliver hældt ned i store mængder.
 Jeg fik også lige fikset et blogindlæg.
 En halv time efter kørte vi videre til de 3 sidste stalde i Sjellerup, Dyndved og Katholm.



 Jeg har dog ikke taget billeder inde i stalden, for denne omgang.


Da vi var færdige med at røjde (røjde er et sønderjysk udtryk bønder de bruger når de skal i stalden eller på arbejde i stalden) tog vi hjem.


Det går fremad med at få lavet de 2 nye værelser til vores bed and breakfast.










Det var et dejligt solrigt vejr idag. 



 


 Jeg fik læst dagens avis.





Og lavet en dejlig kop the. 

 Mor, Ida og Alice var kørt hen til mormor og til tyskland for at handle.

Jeg ville egentlig rigtig gerne med, men at komme i stalden trak rimelig meget i mig, fordi jeg elsker det.. så jeg valgte at tage med i stalden.

Mig og far sad og fik os en kop the, nogle småkager og læste avisen.
 Efter kaffe gik jeg ud til Pinkey og Bruno.
 Det er den tid, hvor heste begynder at skifte til sommerpels.

Lige nu har de jo monster langt pels, fordi det skal varme dem i vinterkulden.







Det er snart tid til at lave mere træ.
Jeg valgte at save lidt idag, fordi jeg gerne ville i køkkenhaven, så jeg kløver noget lidt senere. 


 Jeg har min mobil til at stå og spille musik for mig.

Når jeg saver kanjeg dog ikke høre musikken, men når jeg skal smide en træstamme op på savbukken, så er det nemmere at høre musik.


 Så er der en lille smule at kløve, når vi render ud af træ.




 Jeg fik hestene ind.





Kattene fik mad.


 NU kunne jeg endelig komme op i køkkenhaven.

Vi skal nemlig have fjernet ukrudt, så vores afgrødre kan vokse sig lækre, når solen rammer jorden.
 Jordbærplanterne er rimelig døde lige nu..så dem skal vi have klippet ned, så ukrudtet ikke skygger for solen og kvæler jordbærene.

Jeg begyndte at rive det første stykke.











 Og klippe dem lidt ned.





Jeg fik da gjort et par ret fine, inden det blev for koldt at sidde der i den åbne vind.


Så gik jeg ind igen. 


Jeg tog mig et dejlig varmt bad.



 Og så saccone joly.







 Jeg var selv hjemme..da min far var taget ud og kigge på en bil..(Min far køber HELE tiden biler..haha)

Og min mor og søskende var jo i tyskland og hos mormor.




 Varme kopper the er mit liv.



 Jep...Jeg har ALLEREDE pillet ALT mit neglelak af..det er en dårlig vane at jeg piller det af meget hurtigt.


 Da kl var ved at blive 22:00(hvor jeg begynder at gå i seng, hvis jeg skal noget næste dag) kom mor, Alice og Ida endelig hjem.



De havde noget slik med hjemme til mig. 








 SELVESTE Anna David svarede på min kommentar...I AM COMPLETE!!!!..

Ej..det var fordi at hun skrev et opslag med at hun spillede i københavn og Oden se, og alle de der fancy steder..

Jeg skrev så og igen ingen sønderborg...så skrev hun således:






Ingen kommentarer:

Send en kommentar