lørdag den 26. marts 2016

Dybbøl mølle-Fredag den 25 marts 2016.

 Uf uf uf uuuuuf..stop being that attractive young man..
 Åhh...jaa....så kunne man bare ligge og spise bambus dagen lang.
 Ja, nogle af dem.
Sensitive mennesker er nogle af de mennesker der føler mest med deres medmennesker og de lytter for det meste meget mere på hvad andre har at sige.
 Det siger min mor ret tit.
Min far ville aldrig sige det der.
Det ville mine bedsteforældre heller aldrig sige..haha..
Det ville mine venners forældre aldrig sige.
Det ville mine venner sige.
Hahah..det er ikke alle drenge der kalder mig for kartoffel...hahah...Jeg har derimod kaldt en dreng for kartoffel engang...øh..det giver  mere mening.

















Idag stod Mai-Britt op kl 09:40. 




   

















Jeg sad og tegnede lidt i malebog, imens Ida sad og spillede et spil på sin mobil, som vi(mig,Ida og Alice er en smule afhængig af)..det hedder draw something..








 Det er den der lille blå app, hvor der står draw free.

 Jeg fik skiftet mit profilbillede på facebook.
Billedet er taget fra da vi var henne og spise sønderjysk kaffebord den 13 tror jeg det var.
 Jeg er jo medlem af den der gruppe der hedder spørg universet på facebook.

Der er en del der har lagt deres billede op og spurgt om et par ting, hvor der så er nogle der har de "synske" evner der har besvaret deres spørgsmål.

Jeg er meget interesseret i sådan nogle spirituelle ting, så jeg ville da også lige prøve.
Jeg lagde dette op...
 Og jeg fik dette tilbage...

Det passer delvist det hvad hun siger.
Altså det er ikke det, at jeg VIRKELIG sukker efter romantik,haha...men der kunne da godt snart ske noget på det område...sådan tror jeg de fleste har det..:-)

Jeg vil da glæde mig til at se hvilken rejse det bliver...for jeg vil da ikke skjule at der IKKE er noget nuværende...hahah..:-)


 Mig og Ida sad lige og spite et æble og snakkede lidt, for vi havde nemlig lyst til en spontan køretur.


 


Da vi havde spist æblet og gjort os klar, kørte vi ud på et lille eventyr.
Alice kom ikke med, da hun lige pt er til festival på sønderborghus.


 Vi kørte mod Sønderborg uden at vide hvad vi ville lave..:-)


 

Jeg ELSKER de der cocio crushed ice, man kan få på nogle tank.
Jeg fik dem altid når jeg skulle hjem fra efterskolen,..ok..det vil sige at jeg kun har fået 4 i hele mit liv..vi har dem ikke her på als, og det er pænt nedern...

Så mig og Ida kørte rundt for at lede efter dem, for det kunne jo være at de havde fået dem på als..

Hvis i ved hvor man kan finde dem henne, så ville jeg blive SÅÅÅ glad, hvis du/i skrev det til mig.



Vi kiggede på 3 forskellige tanke, og de havde dem ikke ;(






Så kørte vi istedet op til Dybbøl mølle. 




Vi gik en tur rundt omkring på græsset ved Dybbøl mølle. 


Da vi var små, tog vores forældre os tit med herhen, hvor vi gik tur sammen..det var bare det mest hyggeligste når de gjorde det..:)



Jeg kan huske at der gik får rundt og græssede..det var såå magisk.

De græsser nok stadig der om sommeren.

  




 



   










Vi besluttede os for at købe en indgangsbillet til at se møllen.
Det koster 25 kr, men så fik du også en lille lap med 5 kr i rabat til 4 andre musseër..alts¨sønderborg slot, dybbøl museeum osv.




 Jeg har aldrig været inde og se møllen før.
Den var faktisk større indeni end jeg havde troet.
















 Denne her uniform er en ÆGTE uniform fra 1864 krigen...der var også et lille hul i ærmet, kunne man se...men denne her dragt er de et ÆGTE menneske der har haft på, og sikkert kæmpet i.
















 Vi kom også ud og gå på "siden"  af møllen. 



 



Der var faktisk virkelig mange besøgende..for deres lille butik var proppet af mennesker. 








   


Der var så mange mennesker derinde, så billederne af butikken blev ikke så gode.. 





 Nu kørte vi videre.



Vi var blevet lidt sultne, så vi ville gerne finde et sted hvor vi kunne få noget mad.




Så derfor kørte vi til sønderborg.
Vi var enige om at vi godt kunne finde en restaurant at spise på, så det måtte gerne være lidt fancy. 



Vi fandt cafe Figo..den havde lige hvad vi drømte om.
Jeg har faktisk aldrig spist på nogle af restauranterne i sønderborg..ahh..ok..det var en løgn..jeg mener jeg har ikke spist på SÅÅ  mange af restauranterne i sønderborg.


 (maden vi fik er på min snapchat video...jeg er faktisk meget i tvivl om i overhovedet kan se ,mine snapchat videoer som jeg poster her??)



Jeg fik en burger med oksekød, salat og løg for 119 kr og en mellem cola for 25.
Ida fik et stjerneskud for 129 kr og en mellem cola for 25.

Det var rigtig god mad:-)..men en anelse dyrt..måske er det bare mig der er nærig..undskyld hvis i kender nogle der arbejder der....
 Da vi havde spist gik vi tilbage til bilen.





 Vi var så mætte at vi bare kørte hen til Bilka og sad i bilen i en halv time og hørte musik, inden vi kørte hjem.









Jeg fik hestene lukket ud, så de lige kunne få en times tur i det grønne. 




  







Jeg lavede lige hurtig en salat, fordi min mor bad mig om det:) 

 Dækkede bord, imens hun var på indkøb.
 Men jeg havde sådan en trang til at løbe mig en tur.

Kender i det når i lige pludselig trænger til at løbe en tur, og får mega meget energi??

Jeg skyndte mig op og fik noget løbetøj på.




 Lukkede hurtigt hestene ind.





Jeg kunne da lige nå en hurtig løbetur, inden min mor kom hjem fra indkøb, og inden vi skulle spise. 




  












    Ej, hvor var det bare dejligt at løbe derud af med musik og frisk-fyldte lunger. 






Så var jeg hjemme..jeg kom hjem ca 5 minutter efter min mor, så det var jo helt perfekt.


 Så kunne vi spise.

(Jeg ved ikke om man kan se videoerne)

Jeg har altid fra da jeg var lille stået på hænder og hovede op ad vores køkkenskabe..hahah....Min mor HADER når jeg gør det, for hun tror jeg ødelægger vores skabe...men jeg gør det alligevel..for det er altså ret sjovt..:-)






Vi så ikke x factor i aftes, fordi der kom en film der hed dragejægeren, og den ville vi alle sammen gerne se..så må jeg se genudsendelse af xfactor på nettet...jeg ved dog godt hvem der gik ud(jeg siger det dog ikke, for hvis i nu ikke ved det)










Ingen kommentarer:

Send en kommentar