onsdag den 28. januar 2015

På biblioteks-opdagelse-Onsdag den 28 januar 2015.


































 Så fik jeg tømt fiske-pillerne.


 Og nu vil jeg prøve disse fiskepiller.
 I bussen fik mig og Ida de bagerste sæder.



 Sønderborg.













Vi fik fri 10:30. 
Efter engelsk.





'







 Jeg skulle hen på biblioteket og hente en bog.










 Og s gik jeg bare lidt og kiggede efter spændende bøger.



Jeg vil jo helt vildt gerne lære fransk, det er et af mine livsmål og drømme for fremtiden..og så fandt jeg disse børnebøger, på fransk..jeg tænkte at det var det letteste af starte med, da børnebøger jo skal være nemme...så en dag vil jeg låne en let fransk bog. 





Og så gik jeg ned mod bussen. 








 Jeg havde jo lånt et par bøger på biblioteket.
Jeg sad og læste i en af dem, på vej hjem i bussen.
Det er en bog om frankrig.










 Jeg stod af i byen, og gik hjem.





Det er så trist at ens børnehave ikke er børnehave mere, det er nemlig blevet lavet om til noget andet, da der var for lidt børn i vores by, og ærlig talt, aner jeg ikke hvad det er blevet lavet om til, men jeg ved at det er  der hvor der er lokalhistorisk kurser på.


 Jeg havde ellers tænkt at hvis jeg en dag fik børn, så skulle vi hver dag gå i børnehave, da der ca kun er 10 minutter, fra vores hus til børnehaven.
For mig, vil det altid være børnehaven som hedder spiloppen.






















 Hjemme.

Jeg gik om bag for at finde kattene.





Minnie. 

























Stribe. 







 Harald og Minnie.
































 Men hun var så ikke oppe i udlejning.



 Men hun var ude i stalden.
Billederne er taget med blits, så derfor er de så underlige.
Prudst plejer altid at sove nede i pinkeys boks, i den bløde halm, da der er dejligt varmt der.
Og bare rolig pinkey træder ikke på hende, da de er gode venner.





















 Hønsene hygger sig også.

 De begyndte at hakke i vore husnøgle.







 Jeg tænkte at jeg lige ville vaske mit tæppe.






 Så går vi indenfor.











Der hang en lille fin edderkop i vores lampe. 




























 Instagram-freak..
Jeg fik tændt op.

 Prudst er en lille rund pelsbold.


Lavede noget the. 

 Jeg fik denne her ske i dåbsgave, da jeg var ca 2 måneder gammel.


 Så fik jeg spist mine silicapiller, og kan tage en ny i brug.






På biblioteket fik jeg lånt en film om frankrig.








 Og den bog jeg læste i bussen på vej hjem.





 Og en bog der hedder "når du bekymrer dig for meget, hvad så?"
Jeg sys det med mennesker og dyre-adfærd er mega spændende,..det kan jeg rigtig godt lide at læse om og fordybe mig ned i.

 Og også bare fordi at jeg selv er meget genert, men det er helt klart blevet bedre i løbet af de her 4-5 år, der sys jeg at jeg har udviklet mig lidt i den rigtige retning.. jeg er stadig bare meget utryg i større forsamlinger..
Jeg mener, jeg er ikke utryg i klassen osv, det er mere, hvis jeg sidder rundt om et bord, med mange personer, og skal snakke osv, så lukker jeg fuldstændig af, og siger ikke en dyt.
Sådan har det altid været, og det må jeg så bare acceptere.

Jeg kan sagtens snakke osv med personer jeg føler mig tætte og trygge ved, men så snart flokken bliver over de 5, så kan jeg ikke.
 Og generelt,så tænker jeg også bare for meget over alle mulige ting.


 Uuuh, yaaaa, Gråste Landbrugsskole er blevet kåret til den landbrugsskole med bdst trivsel, for 5 år i træk.
Tillykke.

Jeg savner landbrugsskolen ENORMT meget, og helt klart personerne, og stemningen dernede.
Det er de rareste mennesker der er på Gråsten landbrugsskole.
Og det har været så fedt at gå der, og lære alt man kan lære om landbrug, og det man interesserer sig for.

 Og så skulle der laves lidt på en dansk rapport til på fredag.



 Lille kugle.










 Hun ved det er madpakke-tid.








 Og så fortsatte jeg på dansk rapport.




Lækkert hår. 





















Mig og Ida gjorde os klar til zumba. 








 Far kørte os op til skolen, hvor zumba foregår.

 Dem der spiller håndbold før os, de sad og så håndbold i tvet, da der jovar vm i håndbold i aften.
Danmark og spanien.
Jeg går ikke særlig meget op i sport i tv, så jeg var lidt forvirret, og anede ingengang der var håndbold.
Vores zumbalærer sagde at vi lige kunne stikke hovederne ind til dem der så håndbold og se de sidste 3 minutter, af kampen, så det gjorde vi.











Danmrk fik 23 mål.
Spanien vandt med 24 mål. 

Så var zumba slut.

 Hjem og lave blog.









Nu vil jeg i bad, og så i seng, jeg er træt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar