onsdag den 7. januar 2015

Billedkunsteksamen-Onsdag den 7 januar 2015.





 Jeg skulle jo til billedkunst-eksamen idag kl 11:30, men vi skulle være der en halv time før.

Der var ca 15 fra min klasse der skulle til eksamen idag, og i morgen er det resten der skal op, så dem der skulle til eksamen behøvede ikke at komme til engelsk, kl 08:00, de fik ikke fravær..

Jeg stod derfor op kl 07:00.
 Gik i et dejligt morgenbad.

Ida tog jo med bussen til normal tid, så hun var allerede taget i skole, da jeg stod op.

Morgenmad.


 Prudst var ret kælen her til morgen, så hun satte sig op til mig, da jeg øvede billedkunst.







 Jeg hørte mit ynglings-radioprogram imens, nova.

 Læste mine sedler igennem igen og igen.








 Afslappet kat, nervøs menneske, der tripper rundt i stuen..





Og så tog jeg afsted op til bussen.






























 Jeg ventede i skurret.






Der skete noget lidt underligt på det tidspunkt, da jeg ventede på bussen..

 Der var sådan en 18-19-årig pige der sad og røg cigarret ved siden af mig.
Lidt efter kom der en 13_14-årig pige og en 13_14-årig dreng og satte sig ved siden af hende den 19-årige, de kendte hende godt, for de sagde hej, og snakkede.

Lige pludselig..som om det var hverdag for dem..Giver hende den 19-årige en cigarret til den 13-14-årige pige.

Hende den 13-14-årige pige tager cigarreten, tænder den, og begynder at ryge den.

Jeg er jo ret chokeret og forbavset over at sådan en ung pige, der slet ikke kender livet, og konsekvenserne af det, bare ryger, som om hun altid havde gjort det..
Så jeg kigger sådan lidt underligt og spørgende på hende.."må du godt det der" (men siger ikke noget)


Lidt efter da den 19-årige pige er taget med en bus, som jeg ikke skulle med.

Så ser jeg at den 13-årige pige kigger på mig, og det ligner at hun siger noget til mig.

Så jeg siger selvfølgelig"vent lidt"(jeg sad nemlig og hørte musik i ørerne, og skulle lige slukke det)

hende pigen spørger om jeg går på byens skole(den ligger ca 30 skridt fra busstationen)

Jeg siger"nej, jeg går på vuc i sønderborg.
pigen: "Nårh, i 10ënde eller hva?"
Mig:"nej, jeg ved ikke lige hvad det hedder, men jeg er 20 år"
Pigen" "er du 20???!!!"(hun ser mega overrasket ud)
Mig:"ja, man kan ikke rigtig se det, men ja, jeg er 20 år"
Pigen: "wooow, det kunne man ikke se da jeg stak smøgen i kæften på mig da"
Mig: nå, (griner fjoget.)
Pigen"skodder cigarretten og går ud af busskuret sammen med drengen)

Det fik mig til at tænke på, at der snart burde gøres noget ved opdragelsen af børn, og unge mennesker.

Børn, bør ikke ryge smøger, de skal have lov til at være børn, og ikke have så travlt med at blive voksne.

Og deres sprog, i den alder..jeg blev nærmest blæst væk da hun snakkede på den måde(smøg i kæften)

Måske er jeg bare gammeldags..i min friskole(0 til 8 klasse) var der ingen mobning, ingen rygere under 17 år, og ingen der  snakkede så grimt(vi havde en tradition at vi hvert år, skulle skrive et bande ord ned på en seddel, tage den med til morgensang, læse dem op, og derefter støvsuge dem i en støvsuger i fællesskab)..


 Så kom bussen.
 Jeg var i sønderborg 10:57, så jeg var på skolen kl 11:00.
 Sønderborg.











Jeg var slet ikke nervøs.
Kun de 10 minutter inden jeg skulle ind til eksamen.

Men jeg kom derind, fik 1 times forberedelse til det jeg havde trukket.

Jeg trak ro og bevægelse i arkitektur og skulpturer..What the fuuck..Det var ikke lige det jeg havde håbet på at trække.

Fremlæggelsen af mit billede( skal nok prøve at tage et billede af det i morgen, så i kan set det) gik mega godt, jeg snakkede hele tiden, og nævnte de der svære fagord som impressionisme, ekspressionisme, kosmopolit, naturalisme, diagonaler, komposition osv.

en da jeg skulle fortælle om ro og bevægelse i arkitektur og skulpturer.
Jeg skulle finde 3 værker, gerne ens eget værk.
Jeg fandt en skulptur og et af mine egne arkitektur-billeder.
Og det sidste værk var et pinde-pap-hus som jeg havde lavet.

Jeg følte at det gik MEGA godt.

Men jeg er SSÅÅÅÅ skuffet, vred og frustreret over karakteren, jeg KAN IKKE se en sammenheng mellem karakter og fremlæggelse..Det er uretfærdigt...jeg fik 02...jeg er så utilfreds, og ked af det over det...

De sagde at jeg nærmest havde talt udenom emnet, og det jeg skulle fortælle om(i det jeg trak)

Ved fremlæggelsen af mit eget billede, havde jeg snakket for meget om kunstneren(det sys jeg ikke selv jeg havde, for jeg kom ind på alt vi havde lært.)

Kl 13:00 kunne jeg tage hjem.

Ida fik fri 13:20, så jeg ventede på hende.




'











 Vi tog bussen hjem..

Harald. 

 Prudst.






 Minnie.




 Hun vil bare gerne ind.









 Ghost whisperer.




Uff...justin bieber, hvad mere kan jeg sige..savle savle.


 Seriøst!!!, han er lækker lækker læk.



 Men det blonde hår, er en stor fejl, det klæder ham slet ikke.






Mad til kattene.







Lavede blog  for igår, og sad i min egen medynk, over den lorte eksamen.


 Og bare nød tonerne i de sange jeg holder af.



 Jeg skal aldrig nærme mig noget med billedkunst i lang tid.


 Det er ikke sjovt at være pligtopfyldende.

 Klædte om til idrætstøj.








 Vi havde lidt travlt med at komme ud af døren.
Til zumba det gik.















 Der er altid håndbold, før si starter med vores zumba.

















Så var vi færdige med zumba.


 Far hentede os.










'

























 Hun ved det er madpakke--tid.













Ingen kommentarer:

Send en kommentar