onsdag den 21. januar 2015

Kemi-opgave-Onsdag den 21 januar 2015.




 Der var ikke årgang 0 igår, da der var håndbold, nå, men så så vi noget med nogle fattige danske børn, det var lidt trist.
 Jeg fandt en opskrift på nogle hjemmelavede hostebom...


Dem skulle jeg da lige lave, inde jeg skulle i seng. 

 Det stank mega klamt.

 Sådan skulle resultatet se ud..





 Jeg kunne lige lave madpakke imens eg ventede på at det kogte.
Vi skulle jo kun have engelsk idag, så jeg tog ikke så meget med.








 Og så skulle hostebommene ud på en plade....Det lignede slet ikke dem jeg så.



 Det var bare så ulækkert.
 Der skulle flormelis over dem, så de ikke var for klistrede.




 Næste dag.

Omg...jeg havde hørt mit vækkeur, men jeg havde ikke registreret det...heldigvis vækkede min far mig og Ida..så vi kom op kl 06:30, og vi plejer at gå op til bussen 06:55..men heldigvis kunne vi køre med far..og så kører vi 07:05.






















 Ad..jeg hader rosiner i min musli.

 Det der hostebom-tingeling, var ret ulækkket, smagte ikke godt, og var overhovedet ikke blevet stivt..så jeg smed det ud.

 Afsted til skole.




Sønderborg. 







Vi havde jo kun engelsk idag, så vi havde fri kl 10.30.
Jeg glæder mig så meget til at min hoste er væk.


 Jeg har jo mine hostebom med i et glas i min jakkelomme..det er ret hyggeligt.










 Jeg gik lige ind i borgen for at købe lidt flere hostebom.







 Tasken i et skab.











 Jeg ville gerne gå e tur, så jeg gik en tur ned til havnen.



































































































Min mor kunne hente mig i sønderborg, for hun havde været i åbenrå, så hun kørte lige forbi sønderborg.
Jeg skulle derfor have 35 minutter til at gå,så det blev en lang gåtur. 























 Skøjtebanen.









































 Jeg ville lige gå op ad den franske trappe.

 Og ned igen.




















 Og så hentede min mor mig ved fakta.

 en hun skulle lige ind og handle på netto.
 Jeg ville så gerne have hindbær, men de er så fandens dyre.






 Stribe havde fanget en mus.
 Minnie var bare nysgerrig.

















 De fik lidt mad.


 Uhhh, har købt de sødeste sokker nogensinde.
Det ene par(det til højre) fik jeg af min mor fordi jeg altid hjælper med at hugge træ.
Det andet(det til venstre) købte jeg selv.




Og hostebom. 




 Så gik jeg igang med en kemi-opgave til i morgen.










 Men jeg skulle lige hente træ.
 Og tænde op.






 Men så satte jeg mig ud til det andet bord i den anden stue, for der sidder man bedre.
'





Jeg kiggede et par kemi-videoer igennem, for noget af det forstår man nada af.




 Ida havde dækket et kaffebord, så vi fik kaffe.


 Jeg fortsatte med kemi-lektierne, men aftensmaden skulle også laves.
Vi havde jo lige købt kyllingekød, og når man optøger kød, så må det ikke komme i fryseren igen,(det har noget med bakterier at gøre)

Min mor besluttede at "svigte" mig i at hjælpe med madlavningen og faldt i søvn på sofaen, så jeg stod med det hele selv..jeg var lidt rasende og irriteret på det, for hun jeg havde den der kemi-opgave over hovedet, og det betyder meget for mig at få lavet mine lektier, og få lavet dem ordentligt..Så jeg var lidt sur..

Men jeg besluttede mig alligevel for at lave maden, selvom jeg allerhelst ville lave min kemi-opgave.



 Ind i ovnen med kyllingen.



 Lavede lidt broccoli.
 Ida vidste hvor presset og stresset jeg var  over opgaven, så hun lavede dressing.
 Og dækkede på bordet.

Så kunne vi spise.



 Jeg fortsatte med opaven.












 Mig og Ida tog idrætstøj på.


Ups..hul i toppen.





'

Far kørte os til zumba.
















 Så var zumba færdigt..jeg følte det var rigtig godt idag..sådan rigtig rart idag:)..Det var godt at tænke på noget andet end kemi-opgave.



 Da vi kom hjem, tog jeg mig et bad.




 Lækre sokker.

 Ida blev sur over at jeg tog benet op på bordet,






 Masser af the, og bare igang med at skrive kemi-opgave færdigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar