søndag den 14. december 2014

Af med gulvtæppet-Søndag den 14 december 2014.

 Mig og Ida stod op 09:40.

I pusserne fik vi.
 Jeg dækkede søndagsmorgenbord.

 Æblejuice det skal der til sådan en dejlig søndag.





 Glædelig 3 søndag i advent.





 Hvis i undrer jer over hvad det er der hænger på vindues-murstenene, så er det et håndklæde som jeg fandt på vej fra skole i fredags.
 En lille sød fugl var på spil igen.


 Mig og Ida fik rykket sofaen ud af stuen, da vi skal have en ny sofa, når vi har fået lagt trægulv i stuen.




Ud af døren med den.






 Jeg gik rundt med nissehue på hele dagen.











 Jeg fik æren af at hive gulvtæppet af.

 Nedenunder var der trægulv.


 Og det smukkeste linoleums-gulv jeg nogensinde har set.
Jeg har aldrig set andet end det gulvtæppe jeg var igang med at hive af, i denne stue, for da min far var en lille dreng, så havde det det her linoleums-gulv i dette rum.





Waaaauw, det var virkelig smukt.
Min far kunne godt huske at han havde det her gulv da han var lille, da min farmor kom ind og så det, kunne hun også huske det her gulv, det var ret spændende at høre hendes historie om dette tæppe.












Jeg gik op på mit værelse.


 For at lave lidt engelsklektier, det var bare et resume på engelsk af en film, så det var ikke så svært.

 Men det kunne jeg godt regne om igen, for der er jo intet net på mit værelse, så ååååakjrjerjrjeæ..lort.







Så jeg måtte ned i stuen og lave det.


 Men først lavede jeg lige blog for igår.

 Og negle.
 Og så fik jeg lavet engelsk færdigt.

 Og så viste jeg prudst stuen, da hun ikke havde set at vi havde taget gulvtæppet af, hun ligger jo altid på den sofa som vi har smidt ud af døren, men den er der jo ikke mere, så jeg ville gerne se hendes reaktion...men hun hoppede bare op på  en stol, og sad der som om intet var sket.


 Og så var hun som sædvanligt på jagt efter mad.
 Og godbidder.
 Jeg læste lige et blad.
 Og opladede mit kamera.


 Prudst sad på mine skuldre imens, jeg læste.







 Så fik vi kaffe.





 Småkager.

 Jeg skulle ud og hjælpe far i værkstedet med at skifte gear på hans boxer.






 Harald fik lige en godbid.






 Jeg skulle bare trykke lidt på koblingen og rykke lidt på gearene.





Så gik jeg mig en tur. 

 Der var ikke så mørkt på dette tidspunkt, da jeg besluttede mig for at gå en tur.












 Men jeg er også en af de der idioter der går mig en tur når det er mørkt, fordi at det er spændende, mystisk og uhyggeligt, og jeg ved ovenikøbet godt at det er lidt lort, da det ikke er sikkert at gå helt alene udenfor når der er mørkt..ja, det skal jeg nok til at holde op med.




















 Jeg ville bare gerne ned for at se vores bys juleudsmykning, og det er hyggeligst når det er lidt mørkt.











































 Da jeg kom hjem, fodrede jeg kattene.





Men jeg skulle da lige sidde og snakke lidt med dem. 
































 Så var der mad.












Jeg sad lidt og nød den friske luft og natten.

















 Og prudst skulle da også have mad.

 Jeg lavede en madpakke til skole i morgen.
 Prudst blev ikke snydt for lidt rester.
 Der var en bunke sadel til hver kat.






















Så var batteriet færdigt med at lade op.








Jeg gik op på mit værelse. 










 Det er så hyggeligt nu.








Jeg fik tændt lidt lys.




 Hunget en lyskæde op.




 Jeg har en hel bunke sjove og mærkelige slags stearinlys.

Fra da jeg var spejder, og vi lavede lys.



 De skulle da også sættes op.







 Jeg skal bare lige have styr på det rod der ligger på gulvet.
 Aftensmad.

 Hygge.


















 Julekalender.









 Vi gjorde os klar til at tage til bilka, da min far skulle indkøbe lidt.









 Indkøbssesdel.












 Vi kørte i vores passat, der har været i stykker i ret lang tid, og nu er den endelig blevet ordnet igen,

Det er super dejligt.





 Ankommet.
 Det er så dejligt at vores bil er blevet ordnet igen, da vi ikke kunne komme et sted hen sammen hele familien, i den lille bil vi blev nødt til at bruge, da passaten var i stykker.




















 Ida fandt lige en ting til ønskelisten.






 Mig og Ida diskuterede hvordan man stavede til hamburgeryg.


 Jeg  købte selvfølgelig hindbær, da det er min ynglingsfrugt, og de smager så godt, jeg elsker dem.

Det kan i også godt se, da der kun var 5 tilbage, da jeg tog dette billede..ups, jeg kan ikke gøre for at de mager så godt.
 Bananer.
 Kiwier.
 Chokoladejulemand, da det ikke er december uden en af disse.


 Nu er det blog.










 jeg tog mig et bad.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar