tirsdag den 24. maj 2016

Tandlægen kalder-Torsdag den 19 maj 2016.

Hvor er det fint og eventyragtigt.
Det minder mig om barndommen og godnathistorier.
JAAAA...hahahaha:)

Jeg ELSKER at gå hen til et rigtig crunchy blad og mase det i mine hænder, og høre den der fantastiske lyd, det giver...WUHUHHUUU:P
De her urer er SINDSSYG dyre, men de er SÅ smukke.
Nu tænker i nok hvad sindsyg dyrt er..Altså dette er bare min mening.
Disse ure kan godt løbe op i 2.000 kr..og det får jeg det dårligt af at skulle give for et ur..det er mange penge.
Jeg ville nok højst give 7-800 kr...og hvis det er rigtig god kvalitet, så ville jeg godt kunne udgive 1.000 kr, men så ville jeg have det RIGTIG dårligt med mig selv, og slet ikke kunne gå med det..der er vigtigere ting at bruge sine penge på.
De findes på www.watchfelt.dk.

Det ligner da en brudekjole..og en rigtig smuk og enkelt en af sin slags.

Jeg slog øjnene op kl 09:00 idag.
Igår fik jeg faktisk købt et fint spænde i kvickley.
Det er enkelt, og perfekt til mig.



Det var også en okay pris for den:)







Jeg skulle nemlig til tandlæge idag. 

























Jeg havde lige tid til at lave lidt blog. 


Tandlægetiden var kl 13:00, så min mor ville køre mig til Sønderborg.
Vi skulle dog lige på Jysk sengetøjslager først, så vi kørte i god tid.





  


Vi fik købt et lille trappebord til vores bed and breakfast til badeværelset i det nye værelse.
Det er rigtig flot, og jeg glæder mig til at se det i dets funktion i badeværelset.




Jeg blev sat af et sted tæt på tandlægen, og så kunne jeg gå derhen. 






Tandlægen ligger nemlig lige over tigeren. 


Første gang jeg skulle til tandlæge der, blev jeg helt forvirret, og kunne ikke finde indgangen, da den ligger meget langt inde bag tigeren.





Det er rart at der er blade man kan læse i inde i venteværelset, for det kan være lidt intenst, hvis der sidder en lige overfor en og også venter på at få tænderne tjekket.


Jeg havde nogle fine tænder, og jeg børster dem super godt.
Det var jeg dog ikke tvivl om, da jeg prøver at gøre det grundigt.

Men den der "krog" de stikker ind i ens tandkød..hold op det gør ondt..det føles som om de bare skræller ens hud af..okay..ad..okay..det var en løgn..så slemt er det heller ikke..men det gør da lidt ondt somme tider.
Jeg gik lige ind for at bestille mig en lille kakao.
Man får altid sådan en lille Chokorug..tror jeg de kalder det med..den smager faktisk ret godt.






Jeg tænkte at jeg ville gå op og læse på biblioteket og sidde og nyde min varme chokolade.









Jeg fandt et dejligt sted og satte mig til rette. 






Jeg ventede på en måde også på min søster Alice, da jeg vidste hun skulle på biblioteket og lave en skoleopgave.
Jeg mødte hende også, men jeg tog hjem før hende, da hun gerne ville have den lavet færdig.


At gå til tandlæge er ret dyrt..så jeg er altid mega ræd for at se hvad jeg så skal betale efter tandtjekningen..sååå jeg turde ikke kigge på den, før jeg kom hjem.


Da klokken nærmede sig 14:25 da bussen kørte..gik jeg hen til busstationen.






Og cyklede hjemad..jeg glemmer jo ret tit min cykel oppe på busstationen.















Og så var jeg hjemme.
Jeg havde læst et sted at det var godt for tænderne at drikke mælk, så det tog jeg til mig.
Jeg skulle lige hjælpe mine forældre med nogle ting i vores bed and breakfast.
Idag skulle den første gæst indvie det nye værelse.
Nemlig værelse nr 5.





Min far er altså VILDT dygtig.
Han har lavet ALLE vores udlejningvværelser nærmest selv..men med lidt hjælp fra venner, os elektrikere og håndværkere..

  













Jeg fik da lige tilrøvet mig en tjans, med at støvsuge gangen.




Vi havde lige sat et nyt tv op i værelset, og skulle lige tjekke kanalerne, og om det virkede..og ved i hvad Mai-Britt finder?

Hun finder det program hun har ledt efter i over 3 år!!
Nemlig Animal cops i Houston ASPCA!!..tror i lige jeg blev glad der?

Jeg vidste ikke det blev sendt mere.
Jeg har nemlig ALTID set det når jeg var henne hos min mormor, da hun havde den der tv pakke.
Vi fik tv-pakken for 3-4 år siden, men der kunne jeg ikke finde programmet.
Animal cops..det siger sig selv..er dyrepolitiet i byen Houston og rundt omkring Houston.

Jeg ELSKER jo dyr..og især at hjælpe dem..og mit hjerte græder hvis et dyr ikke har det godt, og så gør jeg hvad det kræver at hjælpe det lille kræ.
For mig er de her programmer enormt skræmmende, da det gør ondt i ens sjæl at der findes mennesker der kan få sig selv til at efterlade og eller mishandle dyr.
MEN det er også SÅÅ SPÆNDENDE og ikke mindst LÆRERIGT.



Så jeg styrtede ned til vores eget tv for at se om vi også havde det samme program.
Det havde vi heldigvis.
Jeg var selvfølgelig færdig med at hjælpe mine kære forældre. :)





Det findes på den kanal der hedder ekstrakanalen 13 (ID..investigation discovery) 
 Det kommer kl 14.02 og kl 15:00..men om det kommer hver dag, ved jeg ikke. 


























Nu skulle mine egne vidunderlige dyr lige have lidt opmærksomhed også.
Minnie lå og hyggede sig på græsset. 



 Og jeg hyggede med:)
  







Pinkey og Bruno kunne seriøst æde en hel mark på en dag..hahah :)

Men det får de dog ikke lov til, for de skal jo passe på deres små maver.
  













Jeg var lige oppe og kigge lidt til køkkenhaven, og det går super godt med den. 




  


Jeg kunne ikke lige slippe fjernsynet endnu..så jeg så lige lidt bypiger søger bonderøve.









Når jeg har fået hestene ind, så står jeg altid lige og ser dem spise, og snakker lidt med dem.
Vi øver jo at løfte ben hver dag...de skal lige have lov til at spise færdigt jo.
  



Yup..imens stod jeg og filosoferede hvordan jeg ville indrette et sted for høns, når jeg engang skal have høns..hahah :D

Hvis jeg skal have høns, så skal de kunne gå udenfor og spise græs..det er billigere i foderforbruget, og det er godt og friskt mad til dem.

Det yderste halmstrås-rum skal bruges til at slå slet(altså det man slår af til løst græs ikke)..og så rævene IKKE kommer ind til dem..det skal jo sikres godt.
Det næste rum skal bruges til at de kan gå rundt og græsse og rode i jorden.
Det midterste rum skal der etableres et hønsehus, der skal lukkes om natten og der skal være varmt og trygt derinde.

Yup..nu gav jeg min ide væk..men der er da altid folk der kan få brug for ideer.













Jeg tog lige ud for at cykle mig en tur.
















Ej, hvor jeg elsker når jeg finder heste der går på marker..de er virkelig smukke væsner at kigge på.



De har selvfølgelig deres egen indhegning der...det er ikke bare nogle tilfældige heste jeg har mødt midt i en skov.



Og så cyklede jeg videre..haha..Jeg kan faktisk ikke særlig godt lide den del f min cykelrute, hvor der er skov, fordi jeg sys skove er ubehagelige om aftenen..Om dagen når solen skinner rører det mig ikke så meget. 













 







Så var cykelturen ovre, og jeg var hjemme. 

OG det var da ikke nok, så jeg tog mig da lige en løbetur.
Inderst inde tror jeg at Stribe synes jeg er møgirriterende...hahah :-)


  










Det var kun en lille og kort tur. 



Da jeg kom hjem lavede jeg mig en smoothie.
Vi havde bare ikke lige så mamge ingredienser..så den blev lidt øv.




Så sød som jeg er, ryddede jeg lige op i køkkenet.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar