onsdag den 11. maj 2016

Fætter og kusinetræf(fars fætre og kusiner)-Lørdag den 7 maj 2016.

 Det er så smukt opsat.
Jeg ville nok ikke kunne finde ud af at sætte mig hår på den måde, men på andre ville jeg gerne gøre et forsøg..jeg kan nemlig rigtig godt lide at lave frisurer på folk.
 Det her neglesæt er rigtig pænt faktisk.
Det ligner en stor pærevelling af alt muligt, men flot er det.
Jeg tror faktisk temaet er Harry Potter, da der er et lyn, der er hans initialer, nogle tal og noget jeg ikke ved hvad er.
 Johnny Depp bliver aldrig rigtig gammel.
Jeg synes nærmest han ligner sig selv hele tiden, jo ældre han bliver.
Han er en flot mand.

Nuurh...jeg elsker jo tvillinger...og det her er jo vildt sødt.
Dog ville jeg ALDRIG putte mine børn i en pose, som de har gjort her.

Heldigvis tror jeg at de passer godt på børnene..og det er jo godt.

Man skulle hellere sy en nuttet "pose" af stof, så det er blødt og ufarligt.
Men se lige hvor OVERDREVET søde de er.

Jeg elsker børn, dog kan de  også være lidt skræmmende.

Jeg har faktisk som sådan ikke holdt et barn før..jo, måske da jeg var 7-8(min kusine) år og så da jeg var 15 år(en fra klassens lillebror).

Ellers ikke.:) 
  
Jeg kom op kl 09:20. 

 Og da kl blev noget med 10:20 gik jeg igang med at slå vores græs.
Vi skulle nemlig holde fætter og kusinetræf for min fars fætre og kusiner.

Det holdes altid hjemme hos os, da vi har så meget plads.

Og fordi mig og mine søstre bor her, så er vi altid med.

Det skulle holdes kl 13:00.






Jeg fandt ud af at vores kattemad, vi fik af min fars kusine slet ikke var gammelt overhovedet.

Jeg havde troet sidste årstal var i 2011..men der stod rent faktisk 2017..da jeg havde kigget forkert.

Så det er da bare fedt:-) 





Pinkey og Bruno kom udenfor.












Da jeg havde slået lidt græs, gik den pludselig i stå, og det er faktisk aldrig sket for mig før.
Det viste sig at filteret eller pumpen var sprunget...lort hva?..
Så mig og Ida skulle køre til Have, vej og park inden kl 12:00 for at hente et nyt filter og en ny pumpe.

Vi fik det hentet, så nu var det bare hurtigt hjem, og få det fixet, så vi kunne få slået græsset inden kl 13:00.



Vi skulle dog lige på rema først og købe nogle sodavand, da vi selv skulle medbringe drikkevarer ril fætter og kusinetræffet. 




Så var vi hjemme og far fik hurtigt sat pumpe og filter på og ind..det så faktisk ikke så svært ud. 

Nu kunne jeg gå igang med at slå græs igen.


Da der var 10 minutter til at gæsterne skulle komme til fætter og kusinetræffet satte jeg græsslåmaskinen på plads, for jeg kunne ikke nå mere..jeg skulle jo også selv gøre mig klar.


Da kl blev 13:00 gik vi så ind til farmor og hilste på gæsterne.


Jeg havde heldigvis fået noget andet tøj på. 








  




  


Vi havde fået bestilt mad fra Kværs kro.
Det smagte SÅÅÅ godt..det var utrolig lækkert.

Men det mættede ssååå meget.
Vi er jo alle sammen sønderjydere i min familie, så vi æder alle sammen ret meget.

Efter det varme mad fra Kværs kro, skulle vi have kage.
Hvert par(altså en fætter eller kusine til min far og konen/manden) skulle have en kage med.
Der var dog nogle der ikke havde kage med, for ellers blev der for mange kager.

Hahha..her er der et godt udvalg af nogle af dem.

Vi(min familie) havde medbragt kringlen(den første kage på billedet nederst)

Dog bor vi jo lige ved siden af vores farmor, så vi havde egentlig ikke behøvet at bage en kage.




Da jeg var helt lille boede vi faktisk herinde i den del af huset som er min farmors nu.
Vi byttede hus med farmor og farfar da jeg var ca 9 år.
Så det er ikke det store jeg kan huske fra denne del af huset af.

Min farmor og farfar har jo indrettet det anderledes end vi havde.

Jeg er helt vild med min farmors væg(jeg kommer altid til at sige farfar med også, da vi altid har boet lige ved siden af dem, og jeg føler stadig min farfar er her, selvom han gik bort i 2012.)

Der er fyldt af billeder af børnebørnene.

Jeg kan huske at min farfar altid lige skulle op og stille på uret(det store brune ur over sofaen) for ellers så sagde det en eller anden mærkelig lyd.:)


 Jeg elsker at de er opdelt i hver børnebørns gruppe.

Fx i venstre side er det mine 2 fætre.

I midten er det mine 2 fætre og kusine.

Til højre er det mig, Ida og Alice.

Og de aller forreste er min farmor første oldebarn.







Om aftenen ville vi igen til Sønderborg byfest, da mig og Ida gerne lige ville prøve en karrusel mere.


Jeg fik hurtigt fodret kattene. 




Gjort mig klar til Sønderborg byfest. 







    

Og hvad gør idioten så(altså mig thihi) lige inden vi skal køre.

Hun skifter tøj IGEN, fordi hun ikke er helt tilfreds med det hun har på..ej..der kom jeg liige ind i en mega tøjkrise.
Det sker måske 4-5 gange i måneden at jeg har tøjflip.

Jeg tror jeg prøvede 6 sæt tøj på på 20-30 minutter.

Og det dumme er at jeg sluttede og valgte det tøj jeg havde på FØRST!

Nå..vi skulle lige ind på rema og købe nogle fine blomster til mors dag i morgen.

Og så kunne vi lige tage hjem med blomsterne før vi smuttede til Sønderborg byfest.


 



  SÅ kunne vi endelig komme afsted til Sønderborg. 



Ankommet til Sønderborg byfest.

Vi ville lige hen og se på boderne inden de lukkede.













 

Derefter tog vi i borgen for at gå på toilet. 

Det skal man jo også.



Vi satte os hen på legepladsen foran borgen og snakkede.

Og gik os en lille tur, da vi gerne ville komme tilbage til byfesten senere.






 

















  



   

 
Da kl blev 21:00 gik vi tilbage til byfesten.


   



 Vi fik prøvet den allerførste karrusel engang mere.
Jeg skal dog bare ikke op i denne her..den er alt for slem til mig..



Som sædvanligt ville Ida og Alice hjem..men det ville jeg ikke.... 

Vi kørte da alligevel hjem, for der var 2 mod 1......





Så var vi hjemme.


Jeg sad lidt udenfor med kattene og bare hørte musik. 
















Jeg havde lavet noget the i min nye termokande, som jeg tog med udenfor.


  Da kl alligevel var blevet mange, så gik jeg indenfor, det var også begyndt at blive ret koldt. 



 Sådan så mit stakkels værelse ud efter min tøjkrise...det stod slemt til.....:) 





Jeg fik dog ryddet det op..heldigvis.:-O  :-P 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar