mandag den 2. maj 2016

Farmors fødselsdag-Lørdag den 30 april 2016.

Jeg elsker dette look..det er stilet, rent, gennemført og passer godt i farverne.
Uhh..fedt billede.
Det er SÅ smukt og dejligt et billede, hvor det hele bare passer sammen, og så er det mat og elegant.
Uh..hvem ville IKKE eje denne smukke kjole.
Enten er det til et bryllup eller så er det en kjole til et galla.


Her i aftes, havde jeg svært ved at sove, da jeg tænkte tilbage på ALLE de OPLEVELSER jeg har oplevet i skoler, efterskoler og hobbyer.

Nu er det kun minderne der er tilbage..jeg ville gerne opleve det engang mere..og man tænker altid at man gerne ville have haft gjort mere for at huske tiden da man var i det.



Jeg var lidt melankolsk her til aften..haha..Så jeg satte mig til at se den film som mig og nogle andre lavede da jeg gik på VUC..haha..jeg indrømmer det gerne..
 

Jeg viser selvfølgelig kun mig i filmen og ikke de andre.  














Det er allerede 1 år siden..hold op..det går hurtigt..alt for hurtigt.



 Nå..jeg kom op kl 09:50. 



Der skulle være traktortræk i Sønderborg her idag, som vi faktisk plejer at komme med til..men sidste år havde vi ikke tid og i år var det jo min farmors fødselsdag..så vi kunne heller ikke i år.

Jeg elsker virkelig at være til traktortræk da vi altid har været til det med vores far siden vi var heeelt små..så vi er vokset op med det.

Jeg kan rigtig godt lide stemningen, maden i form af pølser, masser af ketchup og brød..og det vigtigste af det hele traktor pulling og traktorerne..dt er såå fedt at være med til...Så jeg håber virkelig at der er tid til det næste år. 




Jeg fik drukket lidt the, og spist lidt morgenmad. 




  

Jeg gad ikke at gøre noget ud af mit hår idag, haha..såååå just leave it like that.


    

Lidt efter gik jeg op og hjalp mine forældre med rengøring og flytning af en masse ting i vores bed and breakfast.
Jeg skulle hjælpe min far med at flytte en seng ovenpå.








Lidt senere gik jeg ud og lukke hestene ud, og var lidt sammen med kattene.




    
Ligemeget hvor man går hen så følger alle kattene med en.
Hvis man går hen til enden af marken..jamen så følger de også med..hha :-)

Men det har jeg da intet imod (-: 



Jeg så lige mit snit til at putte et par mælkebøtter i Bruno smukke sorte manke.


  












 Jeg satte mig på på vores gamle gylletank og så sad jeg bare der og kiggede. 




Sammen med lille Minnie-mis.

   

Der fulgte lige en lille Harald med også.




  







     





Jeg sad faktisk bare og spildte tiden oppe på mit værelse lidt efter,

Jeg ville mega gerne skrive noget sejt inspiration ned..hvis i kender det..














  







   Lidt over kaffetid skulle vi ind til vores farmor og spise kager, drikke the og snakke.
(hun havde haft besøg af hendes venner og bekendte her til morges.) 







Der var vi inde til kl 17:30.
Hvor vi bare hyggede os(min mor, far, søstre og min fars søster)
Vi fik fejret min farmors fødselsdag med gode maner og et brag af en hyggedag.




Jeg sad lidt og var rigtig kreativ på snapchat med min søster Alices billede.



Jaja..se bare hvor man kan :-)


Så skulle jeg lige hjælpe min mor med en boeduch(det er en borddug på sønderjysk) 



 Haha..Minnie og Harald....:-P 



Så fik kattene mad. 









Vores farmor havde jo fødselsdag, mig, Ida og Alice gik op på rema 1000 for at købe nogle blomster til vores farmor.

















Og så gik vi hjem igen.

Det var en rigtig smuk buket vi havde fået købt.















Derefter gav jeg min ønskeliste videre til familien.
Ja..jeg er rimelig nem at finde gaver til, for jeg ønsker mig altid så meget.


Da kl blev 20:30 skulle vi ind til farmor igen og spise brøtorte(jeg kan ikke oversætte det her til risdansk, da jeg kun kender navnet på sønderjysk)
Men hvis det skulle oversættes helt nøjagtigt ville de bliver brødlagkage..Jep, det er en lagkage med rugbrød..jeg ved det lyder mega underligt...ja :-)men man kan godt spise det. 

Der hyggede vi os indtil kl 22:00.


 Jeg elsker når familien er samlet, det gør mig glad at vide at vi har mulighed for at være samlet og at alle er glade og lykkelige i hinandens skød.

Min far skal snart have fætter og kusine træf med hans fætre og kusiner.
Det bliver holdt her hvor vi bor, da vores far jo bor her(ej, gør han..wow, hvor sejt..haha)
Fordi vi bor her, er vi også inviteret med, selvom vi er ca 40 år yngre end halvdelen af dem..haha..hvad så..det er alligevel hyggeligt at se min fars fætre og kusiner...han har rigtig rigtig mange...min farfar havde 9 søskende(de er alle født her hvor min familie bor, da de var 1 generation på vores gård)
Så man kan godt regne ud, at der blev født mange børn...de er faktisk alle døde fra den søskendeflok..og det er vildt trist at tænke på..jeg er 3 generation af børn her sammen med mine søstre...og min far og hans 2 søstre er 2 generation. 




Nuuuurh..hvis Pinkey eller Bruno fik føl(de er nu begge drenge..meeeen)..så ville de se SÅDAN her ud...ej, hvor sødt... 
Prøv lige og se...den lukker øjnene!!!!:-P



Ingen kommentarer:

Send en kommentar