fredag den 20. maj 2016

Genbrug og MGP minder-Fredag den 13 maj 2016.


 Hahaha..ja, det har jeg prøvet mange gange.
Eller der hvor man synger med på en sang, og når man så er inde midt i den eller næsten ved enden, så opdager man at man HAR sunget med, men IKKE rigtig opfattet det, og så starter man lige igen, fordi man gerne vil have hele oplevelsen med.
Oh yeah..

Min mor arbejder jo kun om natten, så når hun har haft vagter, sover hun jo om dagen.
Det betyder at vi skal være stille de dage hun sover...det kan godt være lidt trælst, da man jo gerne vil larme lidt ikke.
Men det er man jo vant til efterhånden..jeg har jo levet med det i 22 år.

Jeg synes egentlig ikke det er så vildt på den front med at larme..vi tager ret meget hensyn til hinanden i min familie..det er ikke sådan at vi stormer ind på hinandens værelse..vi accepterer da hinandens privatliv.

Hahah..eller ja..jeg er lidt slem til at larme alt for meget om morgenen...Ida bliver ret hurtig fesen over det..hun er bare ikke morgen menneske..haaha, jeg synes jo bare det er sjovt.
Og august betyder jo skolestart.
Jeg elsker når skolen starter igen..for mig er det en ny begyndelse, og du kan NU leve dit skoleliv, som DU vil det, og starte på en frisk.
Hvis du starter på en ny skole, i et nyt job eller op en ny uddannelse, så er du helt ny, og du kan selv skrive din historie.

HVIS/NÅR jeg kommer ind på Hansenberg til august næste år, som veterinærsygeplejerske.

Det håber jeg ihvertfald virkelig meget at jeg gør..så det glæder jeg mig til..møde nye mennesker, der har den samme interesse i noget som en selv..det er det bedste, for så kan man hurtig finde ord til en samtale.

Det er også bare SÅ spændende at lave opgaver indenfor og få informationer om det emne man VIRKELIG interesserer sig for.
Yup, hvis katte IKKE kan lide noget mad, så spiser de det OVERHOVEDET ikke..de er ret gode til at vise deres følelser for mad.

Og hvis de ELSKER det, så vil de bare have MERE.


Jeg kom op kl 06:30.
Jeg skulle nemlig på kattehjemmet.
Jeg fik min morgenmad, og læste avisen.








Mig og Alice gik op til bussen. 





Så var vi i Sønderborg, og jeg fulgte Alice i skole.

Før jeg selv gik hen til kattehjemmet.






Og så var jeg der endelig.
Det er jo spændende at se, hvad der er sket i dagenes løb, når man ikke har været der.


Jeg hjalp engang en pige og hendes mor med at finde deres kat, da den var blevet væk.
Jeg fandt den også, da jeg syntes at det billede de havde annonceret ud, lignede en kat der sad på kattehjemmet.

Katten er denne kat(som bærer navnet Hr Swan).
De kunne desværre ikke have den, men de var glade for at jeg havde hjulpet dem.
Nu sidder den så her på kattehejmmet igen, og er en utrolig sød kat.




Lille Maude(som hedder mads, men maude passer bedre til den.)


Da kl blev 11:00 var jeg færdig, da vi ikke har så mange katte lige for tiden, så arbejdet og vagten går stærkt.
Man kan sagtens få snakket med kattene i den tid man er der..der er der rigelig tid til..det er jo også vigtigt at få snakket med kattene, mens man er der.


Mor og Ida hentede mig på kattehjemmet, da vi ville ind i genbrugsbutikken og kigge lidt.







Og derefter tog vi ind i den næste genbrugsbutik.

Jeg kender godt denne her sang, men jeg har aldrig vidst at det var ham her Sasha der havde sunget den.

https://www.youtube.com/watch?v=hrp_72heXLs

Jeg har ihvertfald hørt omkvædet før, dog kan jeg ikke huske alt det andet han synger udenom omkvædet.

Hes kind a cute though:)
Nuurh, han er nuttet i denne her video..jeg kender dog ikke sangen.
https://www.youtube.com/watch?v=udfwy5HqPVA

Dette skab var faktisk ret flot.

Vi købte det dog ikke.


De der Femininum var det ikke dem der vandt en form for sang konkurrence engang i 90'erne?
Jeg synes jeg kender deres navn.



 Den der sort sort snak, minder meget om en sang jeg engang har hørt i en sang konkurrence.


JO, der kom den da(se videoen)
https://www.youtube.com/watch?v=jQE27gI4rpo

NU kan jeg da godt huske den.
Se bare hvor hyggeligt MGP var dengang, det var ikke det det er idag..og det er trist.
Jeg ser stadig MGP selvom jeg er 22 år..det har bare altid været noget jeg gerne ville følge med i.

OMG..denne her sang er bare en sang hvor minderne VÆLTER frem for mig.

https://www.youtube.com/watch?v=jQE27gI4rpo

Jeg havde cden dengang hvor den udkom, og hørte den da jeg holdt børnefødselsdag med min klasse..det var den BEDSTE fødselsdag jeg havde i alle mine skoleår.

Der er mange MGP sange der har mange minder gemt i sig, da jeg husker min barndom som en lykkelig tid, og en mindeværdig tid.
Så er det bare fedt at der er nogle sange der kan få den følelse frem i en, som man havde dengang man var lille.

Da denne her sang spillede, kan jeg huske at vi sad i stuen hjemme hos min mormor og bedste og så MGP.

https://www.youtube.com/watch?v=jEdSPrz8A5Y

Min bedste ELSKEDE denne her sang, jeg ved egentlig ikke hvorfor, men jeg tror det er teksten han kunne lide.
Han var en meget rar og hjertevarm person, som prøvede at se det gode i alt, så teksten kan sagtens afspejle lidt af ham.


Det år stemte jeg altså på ham her.
https://www.youtube.com/watch?v=x5PSFwfTt9Y

Fordi jeg syntes han var MEGA lækker..hahah..åhh..gud!.
Jeg mente dengang at jeg kunne relatere til hans tekst..jeg tror jeg følte mig lidt speciel dengang, hahah..Ja, jeg ved heller ikke hvad jeg havde gang i den gang.:)



Jeg elskede Atomic kitten da jeg var mindre..det var ligesom også dem der var det store da jeg var barn.
De sange jeg hørte meget var disse..

https://www.youtube.com/watch?v=1V0xQkk9kbc
https://www.youtube.com/watch?v=u8CMsQ-p1ls
https://www.youtube.com/watch?v=tIEY85so1fY
https://www.youtube.com/watch?v=aztY_fpjJeQ

Osv osv.

Sange bliver ved med at hænge i ens underbevisthed lige meget hvor gammel man  er..man ved bare at man hørte dem som barn.

Jeg vidste faktisk ikke at Jennifer Love Hewwit sang/synger...Jeg troede faktisk kun hun var skuespiller.
Men det gør hun åbenbart.

https://www.youtube.com/watch?v=KxvTiSHmeGc

Det lyder da ret godt.
https://www.youtube.com/watch?v=RF5XWUm3bME
Denne her sofa var rigtig god at sidde i..den var blød.






Da vi kom hjem, lå der to pakker til mig, fra posten.
Den ene var fra goodiebox.
De havde nemlig glemt at putte en ting ned i boksen, så jeg spurgte i en mail, om jeg havde mulighed for at få den manglende ting tilsendt.

Det kunne jeg godt.
Det var den pakke der var kommet til mig idag.
Det var virkelig sødt at se havde givet sig tid til at skrive et brev til mig..det blev jeg da glad for.


Hahah..nu hvor jeg sidder og laver indlægget,(et par dage efter) så kommer jeg i tanke om at jeg faktisk købte nogle ting, men bare har glemt dem et sted i huset, og ikke fået det vist...ups...nå, når tingene dukker op, må jeg jo bare få dem bist den dag jeg finder posen med tingene....Hahaha...ting kan jo glippe.

I den anden pakke var der et mega fint vedhæng, som jeg havde fundet på Ebay.

Jeg har altid ønsket mig et vedhæng der ser sådan her ud, for det er jo utrolig smukt.


Jeg så et sted hvor man kunne få 3 bøger for KUN 39 kr (troede jeg)
Ja, jeg blev GROFT snydt..Det blev istedet 221 kr!!!OG det VÆRSTE  er at man IKKE kan afbestille bøgerne.
JO, HVIS jeg køber 3 bøger mere inden for et år, så kan jeg først MELDE mig ud af bogklubben der..Det er sindsyg trælst, og virkelig ubehøvlet fra den bogklub..
Jeg har IKKE brug for flere bøger!..årghh...

Jeg ringede nemlig til dem og sagde at jeg gerne ville afmelde mig, men ja, som jeg skrev tidligere, skulle jeg først købe 3 bøger mere, før jeg kunne melde mig ud.

Heldigvis vil Ida gerne hjælpe mig og købe en af bøgerne, da jeg må vælge lige den bog jeg vil have, så det er ikke lagt fast, hvad jeg skal købe.

Jeg kunne heller ikke afbestille månedens bog, så den skal jeg fandme også betale for.
De er sgu snedige de bogklubber.



Jeg har faktisk allerede fået bøgerne, jeg har bare ikke haft tid til at åbne pakken endnu(jeg har jo selv valgt bøgerne ud af dem der var at vælge imellem, så forhåbentlig er de interessante)

Lidt efter gik jeg ud for at se  hvordan det stod til med haven.

Vores grønsager er ved at komme op ad jorden..hvilket jo er et godt tegn.









Jeg gik igang med at slå lidt græs.. 



Men lidt efter kom jeg til at køre ind i en lille stump træ, der var godt gemt under græsset, og så "knækkede" klingen, der skal skære græsset..så kunne jeg ikke slå græs mere.
Nu skal den lige ordnes...men det er sket flere gange..så det er nemt nok..
Vi fik den renset og gav den olie.
Det er vigtigt at rense den og give den olie efter brug, for så holder den i længere tid.
Det er derfor at vores er 15 år og er stadig rigtig holdbar og god som ny.
Så græsslåmaskinen blev parkeret i maskinhuset, til vi lige får tid til at ordne den.

Harald elsker at ligge og flade ud oven på grønsagerne, hahah:) 

Mig og Ida tog et smut på brugsen, for at se hvad de havde i deres udvalg.



Hahah, nøglen i vores grønne bil, som Ida låner lige for tiden, sidder fast i nøglehullet.
Vi har heldigvis en ekstranøgle til bilen, så vi kan komme rundt i bilen.

Vi kan bare  ikke få den ud, og Ida er så irriteret på den..jeg synes bare det er det sjoveste,hahahah :P




 

Da vi kom hjem, fodrede jeg de kære små.



Jeg sad lidt og hyggede mig med kattene:D

Og så var det tid til at hestene kunne komme indenfor.






Vi plejer at løfte deres hove hver aften, sådan at de bliver vant til det når de skal have deres hove filet eller klippet..så deres hove ikke bliver for lange.
Det er en god aftenstræning, og de er sååå dygtige.





Til aftensmaden fik vi en lækker pizza..guf for maven, ikke så godt for helbredet..hahah:P. 












  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar