søndag den 15. maj 2016

GODE Sommerhusminder-Mandag den 9 maj 2016.

 Hahah..jeg elsker når folk bruger bogstavelige eller billedligtalte ordsprog..hahah..
 Roser er SÅÅ smukke og elegante.
Mine ynglingsblomster er kamille blomster, som min bedste far også elskede, og så elsker jeg selvfølgelig også roser.
Det er så flot at de er delt ind i lag, der falder ud over siden.
 Yes i would always choose you!:-)

 Jeg HADER hvis folk kalder mig kattedame, for jeg føler ikke at kattedame er et komplimenterende "navn" til en person.

Jeg føler at kattedamer er folk der har rigtig mange katte og SLET IKKE kan overskue dem alle..det forbinder JEG med kattedamer.

Sådan en er jeg IKKE..og kommer ALDRIG til at blive det..

JA!, jeg ELSKER katte og dyr, og kan ALDRIG få nok..men jeg vil dog SLET IKKE have over 10 katte(det er noget andet når man bor på landet..MEN husk dog at neutralisere et par af kattene, så der ikke kommer flere end man kan klare) 




Jeg havde en RET underlig drøm igen i nat....

Jeg drømte at der var kommet en hvid rotte ind i køkkenet.
Rotter "er" jo "skadedyr",  så jeg tog mine træsko og stampede på rotten, så den døde(troede jeg)
for midt i det hele hvilede den op igen, og løb rundt i køkkenet igen.
Jeg tog den op med hænderne og den var lige ved at bide mig i hænderne, den fik dog kun lige fat overfladisk på min  tommeltot.(rottebid kan være farligt) 
Jeg drejede halsen og kroppen rundt på rotten og hev den fra hinanden..den var ihvertfald død nu.

Ej..det var en ulækker/ubehagelig drøm..jeg ville ALDRIG kunne dræbe et dyr der IKKE var syg..


 Jeg plejer jo at stå op kl 06:00, når jge skal på kattehjemmet, men idag kom jeg til at sove til kl 06:50 og bussen går kl 07:20.

Så den første bus ville jeg ikke kunne nå.

Alice havde overhovedet ikke vækket mig selvom jeg havde sagt jeg skulle op på samme tid med hende...typisk..

Heldigvis er det frivilligt arbejde, så der er ikke faste tider for hvornår man skal komme..dog er jeg glad for faste rutiner, så ved man hvordan tingene står.



 Jeg fik lavet noget the  i min termokande.
 Læst avisen og fik spist min morgenmad.













 Jeg tog derfor bussen lidt senere.


Jeg cyklede op til busstationen.













Så var jeg der i god tid.


Og parkerede cyklen ved cykelstativet.




Jeg fandt faktisk ud af hvor den kat(brunello)jeg SÅÅÅ godt kunne lide er kommet hen.
Da jeg sad og kiggede på instagram, så dukkede  Brunello(Ja, jeg kan genkende den på billeder, fordi jeg holdt så meget af den) pludselig op..Så jeg fandt ud af at han nu bor hjemme hos en pige jeg har gået i dagpleje og børnehave hos.
Hende pigen er på min alder og rigtig sød, så jeg VED at Brunello får et BLIVENDE hjem, og et GODT liv.

Det er jeg glad for :)




Så var jeg i Sønderborg.


Jeg vandrede op mod kattehjemmet.
  







 








 Ankommet til alle kattene. 

Jeg glæder mig altid til at se hvad der er sket på kattehjemmet, når jeg kommer.
Der er jo salgsvagt om onsdagen og om lørdagen, så det er spændende at se hvem der har fået sig et nyt hjem.


Her er lille Elliot(den forreste) og lille Ariel(den bagerste)
De er SÅDAN nogle skønne katte, og kan rigtig godt sammen.

Ariel er ret klodset når hun går, og går altid ind i ting, elsker at kæles, og at lege trods hun er 9 år.

Elliot ligger sig lige pludselig ned og bare stirrer på en, det er så sødt.
Han kan godt "bide" i ens fingre, men ALDRIG hårdt, for han ved godt at det gør ondt på mennesker, så det er ALTID kærligt ment..han elsker at blive kløet på maven, så stikker han sine fine poter op i luften.



Lille Elliot. :)


Her er bettemor.
Hun er mor til 2 små killinger.
Hun er en smule sky, men er ikke bleg for at blive kælet med.
Jeg kan mærke at hun utrolig gerne vil udenfor, det kan hun dog ikke komme lige nu, da hun har 2 små killinger på under 12 uger.




Her er lille mads(jeg kalder den faktisk maude, for jeg syntes det passer meget bedre til den) 




Her er lille Maude(jeg kalder den Mads, for jeg syntes det passer bedre til den)





Killinger sviner SÅÅ meget..virkelig..hahha..de løber jo også rundt og leger med ALT..de er SÅÅ nysgerrige.

Om ca 4-5 uger er de klar til at få nye hjem.
Det er de eneste killinger vi har lige nu.
Maude(den sorte er rigtig nysgerrig, og elsker at lege med ALT ligemeget hvad det er)
Mads(den stribede er lidt mindre nysgerrig, men elsker også at følge med i alt, han elsker at storme hen over gulvet og så springe højt)




 
Basse er den kat der er i videoen herunder..


Her har vi Basse der lige går rundt om hjørnet.
Han elsker at lege med det legetøj hvor der er en pind med fjer på.
Han elsker også at blive kælet med, men han ved hvem han er, så han kan også være lidt bestemt, men en rigtig dejlig kat.

Kl 11:00 var jeg færdig og en af kollegaerne tilbød at køre mig hjem.

Vi skulle lige på biblioteket inden vi kørte hjem, da hun(kollegaen) lige skulle aflevere en bog.
Jeg kiggede bare lidt rundt.








Og efter lidt tid var jeg hjemme. 






Mig og Ida har i noget tid snakket om at vi snart skulle på picnic, så vi pakkede min picnic kurv.






I går aftes havde far købt is til hele familien med jeg kunne ikke have min, da vi næsten lige havde spist aftensmad.

Så jeg fik da bare lige min idag.
EJ!, hvor er det bare dejligt at kunne have sommertøj på..det er FANTASTISK!..









Jeg spiste min is på vej i bilen til Alices skole, da vi skulle hente hende, når hun fik fri fra skole.

Pååååååååå veeeeej.

Vi parkerede nede i borgen, da vi lige skulle købe lidt lækkert til vores picnic, og vente på at Alice havde fri og kom hen til borgen.




HARIBORULLER!!!!.årh, hvor jeg elsker dem...:) 




Vi skulle lige et smut ind i Bilka, da der var tilbud på kattemad, så vi skulle lige have 8 poser.


 Nu kunne vi køre hen til Sønderborg strand og holde picnic. 




Vi parkerede bilen ved slottet.





Ej, hvor er det vidunderligt smukt når vandet glitrer, fordi solens stråler skinner på det.



Vi fandt en lille plet på græsset, og slog os ned.






Vi havde købt lidt pølsehorns brød.
, og chips(franske kartofler er de eneste chips jeg kan lide.)
Vi fik afprøvet min picnic kurv og mit picnic tæppe for første gang..HVOR HYGGELIGT!.;-)
Vi havde gule og røde sodavand med ligesom i min drøm(den med bamse og kylling)


Da vi havde holdt picnic i noget tid gik vi os en tur på stranden.







Og var ude at soppe lidt.
Vandet var faktisk rigtig koldt og det føltes som om at ens blodårer frøs til is.



Det er virkelig trist at det er afspærret på stranden.


Mon de nogensinde bliver færdige?Det er jo et stort projekt.




 






Vi skulle da hen og have os en is.




Jeg fik lige som jeg plejer at få, da de jo smager rigtig godt.
Softice med kakaopulver.



Vi kørte ned til en anden strand/campingplads for at se hvad der foregik der og bare nyde vejret igen igen. 




 Utroligt lille og nuttet hus.








Men vi syntes det var lidt for koldt, så vi vendte om igen.


Og kørte videre på vores tur. 

Vi kom faktisk til den campingplads som vi har været på ferie på rigtig rigtig mange gange med vores mormor, fætter, kusine, fætter og kusines farmor og vores alle sammens faster Gegge.

Det var HYGGELIGE tider, og jeg SAVNER det SÅÅÅ meget.
Vi havde det SÅÅÅ sjovt.

Vi plejede altid at bo i sommerhus.
Vores faster Gegge og vores fætter os kusines farmor skiftede altid med at være på ferie hos os.
Så Faster Gegge tog måske 3 dage af ferien og fætter og kusines farmor tog 2 dages ferie med os.

Jeg kan huske at vi altid sneg os ud af vores værelser om natten og satte os ind i stuen og sov alle sammen sammen på nogle stole, sofaer eller på madrasser/tæpper på gulvet..for vi ville så gerne sove i det samme rum alle 5 så vi kunne snakke og grine til langt ud på natten.

Der skete noget sjovt og mindeværdigt i HVER sommerhus vi var i..jeg tror vi nåede at være i 5-7 sommerhuse inden jeg skulle på efterskole, og så stoppede det ligesom der, og så har vi ikke været i sommerhus sammen siden og det er lidt trist..

Hahah, jeg bliver SÅÅ glad af at tænke på vores ferier sammen.

Jeg har bare såå mange oplevelser at fortælle..men så ville det tage flere dage at læse.

Jeg kan fortælle 2-3 stykker af dem.

Vi lavede på et tidspunkt midt om natten en prutte/bøvse konkurrence...haha..
Hvor vi gik ud i køkkenet og drak saftevand, da den saftevand fik os til at prutte...og så LÅ vi rent faktisk og pruttede røven ud af nattøjet og bøvsede..haha..det var SÅÅÅ klamt..men vi havde det SÅÅ SKIDE  SJOVT!.

På en anden ferie i et andet sommerhus stod mig, Ida, Alice og vores fætter (vores kusine var kun 5-6 år dengang, så vi lod hende sove)op kl 06:00 om morgenen og lavede morgenmad til vores mormor og faster..vi lavede spejlæg, og de blev rigtig glade for det...det er de bedste spejlæg jeg NOGENSINDE har smagt.
Vi havde OVERHOVEDET ikke sovet hele natten, for vi prøvede hvert år at være vågne i 24 timer mindst 1 gang i ferien.(Vi havde lagt og set film, drukket sodavand, grint, snakket og gået rundt hele natten for at holde os vågne)
VI VAR SÅ STOLTE AF OS SELV:)

På en anden ferie syntes mig og min fætter lige  at vi ville peppe ferien op, så vi gik rundt og proppede blade i folks postkasser og tog reklamebladende ud (der var sådan et stort areal hvor der var masser af postkasser der tilhørte de forskellige sommerhuse)..vi syntes jo det var hylende morsomt(jeg mener jeg var 12 og min fætter var 8 år)
LIGE INDTIL der kom en MEGET sur dame og skældte os ud(jeg husker stadig hendes MEGET vrede ansigt)..Mig og min fætter LØB bare hjemad og vi var helt grædefærdige og bange..haha..vi turde ikke sige det til hans lillesøster/min kusine for hun ville bare fortælle det til vores mormor..mig og min fætter har også engang smadret æbler på en vej..HAHA..BØRN DER HYGGER SIG:-)

JEG HAR MANGE FLERE OG SJOVE OPLEVELSER!..men jeg stopper her.
Gud, hvor jeg savner de ferier.









Vi gik virkelig tit ned og handlede i denne kiosk, og gik og sang med på sangene i radioen.





Vi elskede at hænge ud på legepladsen, hvor vi legede og snakkede.






Jeg kan faktisk kun huske adressen på 2 af de 6-7 sommerhuse vi var i.
Birkemose 67 skovmose 
og
Bakken 2 vemmingbund.

Da jeg søger på dem, kan jeg ikke rigtig finde dem..det ville jeg ellers gerne.


 Da vi kom hjem fik jeg fodret kattene. 

Og hestene kom inde.

Jeg havde glemt at få min cykel men hjem, så jeg gik op og hentede den på busstationen.



 



 



Da jeg havde hentet den, så cyklede jeg hjemad.




















Snapchat filters.. 

Man kan putte et billede ind af andre folk eller dyr og så får du deres ansigt.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar