tirsdag den 10. maj 2016

Min 22 års fødselsdag-Fredag den 6 maj 2016.

 Jeg leder faktisk efter et ur..jeg kan bare ikke rigtig bestemme mig, for der er så mange ure, og de er i så mange former og farver, at jeg bliver en smule forvirret.

Jeg vil rigtig gerne have noget enkelt, i nogle stilrene farver.
Så som brun, sort eller grå.


 Jeg prøver at bruge så meget tid sammen med min familie som jeg kan..det er bare ikke altid at de alle har tid på samme tid, og det er da lidt irriterende..da man gerne vil være sammen alle sammen på en gang.

Selvom din familie kan være de mest irriterende mennesker på jorden, så er det også de bedste mennesker du nogensinde kan have hos dig.

Jeg ved at jeg kan stole på min familie, og de kan også stole 100% på mig.
Jeg er RIGTIG glad for den familie jeg har fået, og ville ikke leve UDEN min mor, far og mine 2 lillesøstre.

Hertil kommer også, onkler, tanter, fætre, kusiner, bedsteforældre osv...

Jeg har et ret godt forhold til alle i min familie, og jeg savner dem da når jeg ikke ser dem så tit..og glæder mig ALTID til vi mødes igen.

Jeg fatter ikke dem der IKKE kan sammen med, eller hader deres mødre, fædre eller søskende..jeg forstår det bare ikke..

 Hahah..ja, jeg føler bare at der er sååå meget legetøj man kan give børn..det er egentlig lidt ligemeget hvad man giver dem, så ELSKER de det.

Når man bliver ældre, så sætter man mere pris på de ting man har, og bare familien har det godt, så ønsker man sig egentlig ikke så meget.

Ens ønsker bliver mere enklere og specificerede til kun få ting.

Jeg er vild med dette negledesign..Det er lidt rodet..men jeg kan lide det.



Jeg vågnede faktisk kl 05:40, da der var en bi der fløj rundt i mit værelse..
Jeg fik lukket den ud, og sov videre. 



 Lidt efter vågnede jeg kl 08:00, for jeg kunne ikke sove mere..
I ved hvordan det er med fødselsdage..
Vi i min familie plejer altid at vække fødselsdagsbarnet med sang..så fødselsdagsbarnet ligger altid og venter i evigheder, før familien kommer og synger for en.
Det er ret hårdt at vente i så lang tid, for man vil jo bare gerne op og holde fødselsdag.


Så jeg læste i min bog i en time, før de kom..:)





 Ja, de kom endelig op og sang lidt over 09:00.
 Jeg kom op til et rigtig fint dækket bord.

 Det er sådan at vi altid gemmer fødselsdagsgaverne rundt i vores den store stue, og så skal fødselsdagsbarnet finde dem..

Mor og far gemmer dog ikke deres gaver, så de ligger altid på bordet.



Så jeg gik i gang med at lede. 




 Jeg er VIRKELIG glad for alt hvad jeg fik i gaverne.
Jeg fik faktisk alt hvad jeg havde ønsket mig, og meget mere til. 

 Efter jeg havde fundet alle gaverne og pakket dem op, kunne vi spise morgenmad.


Jeg fik en rigtig fin buket blomster af familien. 





















 Jeg blev jo 22 år idag.
Jeg føler mig overhovedet ikke som en på 22 år..mere en på 18-19 år..tiden går alt at for hurtigt.

Faktisk kl 10:04 ploppede jeg ud og blev født.





I gaverne fik jeg.
En malebog, for det er ret afslappende at sidde og male i. 


 Et verdenskort, da jeg vil hænge det op, og sætte en form for mærkat på de steder jeg gerne vil besøge og de steder hvor jeg har været.
 Jeg elsker jo alt der har med picnic at gøre..det er SÅÅ hyggeligt.

Og jeg har faktisk haft en drøm i mange år, med at jeg gerne vil have en picnic med et rødt-og hvidt tæppe og nogle gule sodavan og boller.

Det lyder VIRKELIG mærkeligt..Men engang da jeg var 7-8 år drømte jeg at jeg var på picnic med kylling, ælling og bamse...kylling og bamse sad på et rødt-og hvidt tæppe og drak gule sodavan og spiste boller...ælling svømmede rundt i sin badering nede i en fin lille sø.

Derfor har jeg ALTID gerne villet opleve sådan en slags picnic.

Så jeg fik et par gule og røde sodavand.


 En af mine ynglings dryshampoo.
 Et kort fra Ida og Alice.
 Og selvfølgelig en Haribo rulle.
 Med resterende penge(vi giver altid hinanden gaver for højst 250)
 En termokande der virkelig bliver god at have til picnic, til kolde vinterdage eller til lange bilturer.

 Et kort fra min farmor.


 Hun er så god til at skrive kort og pynte dem.
Jeg elsker min farmors breve.



  Af hende fik jeg et gavekort til Deichmann.
 En lille "ske" til the.
Du ved..sådan en man kan putte the i, så man kan få lavet sin the.



 Noget the, der smager FANTASTISK. 

 Og dufter også godt.
 Bagageremme til at putte bag på cyklen.

 Et kort fra min mor og far.


 Jeg fik en meget underlig ting, som ingen af os ved havd er, men min mor syntes den var ret sej, og passede godt til en af de andre gaver jeg fik.

Jeg tænker den er til at lægge over bollerne eller æggene, så de ikke bliver kolde.

 Jeg fik 2 røde og hvide bordduge.

Uhh..nu kan jeg rigtig komme på picnic.




 Jeg har lige siden jeg var helt lille ønsket mig en KÆMPE bamse, og det fik jeg idag.
Jeg har døbt den Robertha..det syntes jeg passede godt til.

Den er SÅÅ lød at man ikke kan lade være med at eje den hele tiden.








   

 Lidt efter gik jeg udenfor for at nyde solen, for vejret var altså så DEJLIGT.


  

 De(vores maskinstation) var igang med at køre gylle ud på vores mark, og det duftede sååå skønt.

jeg forstår ikke folk der syntes gylle lugter klamt..jeg elsker duften og føler mig endnu mere hjemme når den duft kommer.

Men jeg er jo også vokset op med grise, gylle, møg og mudder..såå va ka man saj(det betyder så hvad kan man sige på sønderjysk)






Vi stod oppe på højen og kiggede lidt på det. 







Lidte efter kom Minnie og Harald også..jeg siger jo..de er der hvor vi er:-) 






Mig, Ida, Alice og kattene sad bare og hyggede os på højen og ventede på at vores mormor kom. 






   







  



Ved 11:30-tiden kom min mormor på besøg :-) 

 Af min mormor fik jeg et kort.

Det var et rigtig fint kort.



 Og lidt penge.


Jeg gik lidt rundt og snakkede med min mormor på vores gård...det var ret hyggeligt at katche lidt op:-) <3   

Super med alle de gode grader.
 Jeg havde også fået en pakke med posten.

 Det var et iphone 6 cover med en hund på..det er såå sødt et cover, og  lige mig.


 Lidt efter gik mig og Ida ud og kiggede på vores køkkenhave.

Vi skal snart have plantet vores grøntsager i haven.






Hestene kom udenfor. 








Min mor havde prøvet på at bage en bedstefar med skæg kage, for aller første gang...den blev ikke så køn, men den smagte da ret godt alligevel. 



 Vi sad og så lidt hammerslag i tvët for der var så varmt udenfor at vi lige ville køle lidt af.


 Vi skulle spise kaffe kl 15:00, så mig og Ida havde lige en time til at gå en tur.











  




 Vi gik ned på en lille legeplads der ligger i vores by.
Vi plejer nogle gange at gå herned bare for at sidde på vippen og snakke, eller for at ligge i gruset.









Der var SÅÅÅÅ varmt at vi lagde os ned i gruset, som sædvanligt når vi er på legepladsen og så lå vi bare og solede os.


Med benene  i vejret..




 Min mormor havde en af sine gode kager med.
Hun har faktisk altid kage med, når hun kommer.


 Til kaffen fik vi dækket et hyggeligt bord.
 Farmor, mormor og min familie var her og fejre mig idag.












 Da vi havde fået kaffe gik vi udenfor for at trække vejret og få alt det kage til at glide ned.
  

 Hahah..det er ret sjovt...men når vores fat starter bobcaten(den hvide maskine med skovl)..så kommer vi(mig, Ida og Alice ) tit løbende hen til ham og bobcaten.og hopper op i skovlen..det er vi såå vant til..det er såå hyggeligt at blive kørt rundt i den.


  
Vi stod bare og snakkede med vores far om hvordan vi skal få ryddet op på vores gård.
Far vil nemlig gerne have ryddet endnu mere op på gården. 

Ida sad og kastede grene på mig.















 Senere spillede vi alle sammen 500 sammen med mormor. 









Hestene kom indenfor.




Kattene fik deres mad.


   







Lidt efter gjorde vi(mig, Ida og Alice) os klar til Sønderborg byfest.














  








Vi ankom til Sønderborg byfest kl  20:30.



I første omgang gik vi bare rundt og kiggede lidt på karusellerne og de forskellige boder.



  




   

  



 
Da vi havde kigget os omkring valgte vi at gå en tur, og komme tilbage om aftenen.  



  




Vi gik ned til havnen. 


 









  Og over broen. 






  Der er SÅÅ smukt på Alsion. det er sådan en stille og roligt sted. 



 



















  Senere gik vi tilbage til Sønderborg byfest.





Mig og Ida fik prøvet en af karusellerne.
Alice er ikke så glad for højder, så hun ville ikke med.
Hun var fotograf i stedet.






 


Den var ret sjov, og jeg tror vi fik en ekstratur, fordi der ikke var så mange der prøvede den.















 Derefter prøvede vi lige en anden karrusel igen. 


Man fik slet ikke det der sus i maven af denne her karrusel...men den var ret sjov alligevel.

Vi vendte også med ryggen til, så vi kunne ikke rigtig se ud over karrusellen.



 Vi kørte på mc donalds, for at få os en kakao. 



 Efter mc donalds kørte vi atter til Sønderborg byfest for at kigge.











 




Jeg gad selvfølgelig ikke hjem..typisk mig..det ville Ida og Alice så..som sædvanligt..
Så vi kørte hjem.





Jeg havde en meget god dag med familien og Sønderborg byfest.

Det var en god dag a blive 22 år på:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar