torsdag den 26. maj 2016

Kakao eller kaffe-Mandag den 23 maj 2016.

Hvidt er altid smukt, og kan gå til nærmest alt.
Hahah..ja de har jo ændret udseendet på den..det er nu fortidens instagram udseende.
Det er en smuk historie...men også lidt trist at de kan dø af et ødelagt hjerte, som det så fint hedder på dansk.
Svaner er smukke og rene væsner.


Yup..man bliver så irriteret på det forbandende internet hvis det ikke virker. 



Jeg fandt faktisk den der pose med de ting jeg fik købt da mig, Ida og mor var på genbrugsindkøb.
Jeg fik købt en rigtig fin men speciel bluse.










En cd med min ynglingssanger.
Der er alle de gode gamle sange på.
Øh..jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg købte en one direction cd..jeg synes bare det kunne være sjovt at høre dem..nogle af deres sange er da ret fede.

Hahah, jeg kender ca kun 2 sange fra dem...but you gotta have your boyzone cd.


  





Jeg fik en god morgenmad.
Hmm...jo, hvorfor ikke...jeg bruger ikke så tit 1000-kroners sedlen.
Jeg tror kun jeg har brugt sådan en gang, og det var da jeg skulle købe en seng af nogle af mine konfirmationspenge.

Ej, i Thailand har de udviklet en tallerken der absorberer fedt fra mad.
















      
Idag skulle jeg ud at køre kl 11:00, og derefter på kattehjemmet, da jeg jo havde an vagt idag.




Ida var så venlig at køre mig og Alice op til bussen.



 Vi ventede så på bussen ved busskuret, indtil bussen kom.





Da jeg sad i bussen, så opdagede jeg at der kravlede en myrer på min jakke, og jeg HADER myrer, men jeg kunne ikke rigtig gøre så meget, andet end bare at vifte den væk.
Jeg var SÅ bange for at der var flere på mig..jeg er skrækslagen for myrere.
Havde det som om jeg ikke kunne trække vejret, og sad bare og ventede på at vi ENDELIG kunne komme ud af bussen.
Så var vi i Sønderborg.



Jeg skulle jo først have min køretime kl 11:00, så jeg gik lidt rundt for at bruge tid.



 Hvor den myre kom fra, ved jeg ikke..jeg fandt heldigvis ikke flere på mig:)








Jeg tænkte at jeg ville gå ind og bestille en kakao på lagkagehuset, for så at gå op på biblioteket og rigtig hygge mig med min bog, indtil jeg skulle til køretime. 






Da jeg kom hen til biblioteket fandt jeg et godt sted, og begyndte at læse.

Jeg smagte på kakaoen, og fandt ud af at det var KAFFE!!!!!jeg HADER smagen af kaffe..
Hende der lavede den, må have hørt forkert.
Jeg sagde nemlig jeg ville have en kakao til hende bag disken(vi kalder hende a)
a sagde så til hende der stod ved kaffe/kakao-maskinen(vi kalder hende b)om hun ville lave en varm chokolade...hun hørte nok forkert.
Jeg drak en dråbe, og smed den derefter ud...øv..øv..øv.

Jeg kunne godt have gået tilbage og sagt det til lagkagehuset, og bedt om en ny..men jeg opdagede det først da jeg kom til biblioteket..sååå jeg gad ikke gå hele vejen tilbage igen..






Da det snart var til til min køretime, gik jeg hen til køreskolen. 











Så var jeg på køreskolen og sad og ventede.
Efter ca 45 minutter var køretimen slut.
Det gik okay, men det kunne have gået bedre...jeg er ved at kunne køre mere selvstændigt, det er bare stadig ret svært nogle gange..der er så meget man skal huske og tænke på.


Jeg føler allerede at kørelæren ved hvordan man er, når man sætter sig ind og skal køre på vejen for første gang.
Det kræver meget af en at tage kørekortet.
Kørelæren har allerede sagt mange af tingene om mig, som jeg slet ikke har fortalt...fordi at man viser hvor god man er til at tage beslutninger, orientere sig og agere blandt andre.

Jeg føler virkelig at man lærer sig selv mere at kende..


Nu skulle jeg på kattehjemmet.
Jeg havde jo vagt idag, men for at kunne være der længere og ikke skulle skynde mig, tog jeg en senere vagt.

Jeg havde taget the med i min termokande..rigtig hyggeligt.








Jeg plejer for det meste at gå ved 11:00-12_00-tiden..idag kom jeg bare kl 12:00 istedet for. 


Lille Hr Swan.



Der var kommet 4 nye katte siden sidst.
Her er det lille Havarti.














Basse er dog ikke ny, han har jo været her i lang tid.
Skyer her er ny, og er en lille forsigtig kat i starten ihvertfald...Jeg håber da at hun bliver mere tryg ved os efterhånden.
Man kan se hvor skræmt hun er:/..vi ved ikke hvad der er sket hende..enten er hun blevet forladt, ejeren er flyttet eller så er hun løbet væk...håber hun vil så sig et godt hjem..


 Der er kommet en lille Bella(hende på billedet) og en lille Bølle(en stor og flot velholdt  gråstribet kat)som jeg dog ikke fik et godt billede af, da han er meget aktiv.

Mads og Maude trives rigtig godt og de vokser som lynets hast.
Deres mor Misse Møge er en rigtig god mor eftersom det nok er hendes første killinger.

Ariel er en søvnig lille kat:)..heheh ;D
   

Hun er sådan en lille klodset kat...hun er virkelig sin egen, og så sød :)






Misse Møge er altid sådan en lille nysgerrig kat. 



Maude gør klar til at storme imod mig,


Lille Cirkeline som var den grå/røde kat har fået sig et nyt hjem

Kl 16:00 var jeg færdig på kattehjemmet. 





Der var så meget trafik(fordi det er den tid hvor alle får fri fra arbejde og skole) så jeg blev nødt til at gå udenom Bilka..jeg kunne ikke komme over vejen uden et fodgængeroverfelt.  



















Fordi bussen kom lidt senere som altid, kunne jeg vente tiden af med at gå lidt rundt. 



  



 Så kunne jeg tage bussen hjem. 





Og gå hjemad.
  








  Hjemme igen igen. 
Jeg synes virkelig at klokken var blevet mange lige pludselig.

Jeg satte mig til at se sandhedseksperimentet, hvor folk kan stille spørgsmål til en de kender i en halv time, hvor personen de spørger er koblet til en løgndetektor.
Det var ret interessant at se hvor tit man egentlig lyver om små ting.
Jeg plejer faktisk ikke at lyve så tit..jeg er såå dårlig til det.
Min familie kan tydeligt se når jeg lyver...det er ret irriterende.
Jeg lyver for det meste om, at jeg da slet ikke har spist det sidste stykke slik, kage eller whatever mad.
Jeg plejer for det meste at sige sandheden når folk spørger om den her bluse eller dit og dat er pænt.
Dog kan jeg godt forvrænge mit svar lidt, så personen ikke bliver såret, hvis det giver mening.



Hestene kom ind.

Så fik the kitty cats mad. 

Vores køkken lignede en bombet vulkan i udbrud..så jeg gik igang med at vaske op og gøre rent.

Min far sad og så noget med auktioner i tv, og jeg vidste heller ikke lige hvad jeg skulle foretage mig, så jeg så med.



Bloggen blev lige slået sammen. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar