tirsdag den 24. maj 2016

Fascinerende dokumentar-Lørdag den 21 maj 2016.





 Uf..hvad mere kan jeg sige?
Eyecandy on a whole nother level..:)
 Jeg har faktisk altid gerne villet danse ballet, da jeg var lille.
Jeg har bare aldrig begyndt på det..jeg ved godt at det aldrig er for sent til at starte, men jeg ville allerhelst have begyndt før jeg blev 12..så tror jeg man kunne lære meget mere(:

Jeg er meget fascineret af de forskellige danseformer.
Da jeg var lille gik jeg til rytmegymnastik og spring, og nu går jeg så til bokwa og zumba..så lidt dans har jeg da gået lidt.
 Sorte katte er lige så smukke som alle andre katte.
Engang havde vi(som var min søster Alices kat) en sort kat der hed Speedy.
Han løb desværre væk fra os, og kom aldrig tilbage..vi havde ham ca i 3-4 år..jeg er ikke helt sikker, for jeg var kun omkring 9-13 på det tidspunkt.
Vi kaldte ham nogle gange Speedy konsales, og han var sådan en god lille kat.
Uh, jeg elsker når man laver lidt striber på sine negle, det bliver så flot.

 Kom op kl 09:40 idag..lidt sent..men bedre end at stå op kl 10:00. 

Jeg havde lyst til at ligge og læse lidt, så det gjorde jeg.




Jeg fik faktisk læst hele bogen færdig..så nu skal jeg til den næste og sidste bog i serien. 

Sååå da jeg havde læst i en time ca..det er jo weekend...stod jeg op og gik igang med at vaske mere tøj.

Og hang noget andet til tørre.


Jeg elsker at multitarske...det er en dårlig vane...men jeg prøver at gøre mange ting på en gang og på samme tid.

Så jeg så en dokumentar om dyrs synssanser.

Imens jeg ordnede vasketøj.



  
Da jeg havde hunget vasketøjet op, gik jeg ind i stuen og så dokumentaren færdig.
Der var en af vores udlejnings-gæster der sad og gloede virkelig meget på mig..det var lidt irriterende.. 





Dokumentaren var ENORMT spændende.


 Det handlede på et tidspunkt om at organismer i vand udskyder en form for lys..waauw..det var smukt.





Det er helt fantastisk hvordan verden er indrettet og tilpasset til alle organismer og pattedyr..alt og alle har en funktion..det er vildt fascinerende.

  




Chimpanserne er farveblinde, så de kan ikke se forskel på den røde og den grønne tomat.
Men chimpansen tog den RØDE tomat de gange hvor de testede det, fordi de bare vidste at den røde var mere moden end den grønne..:O



Man lærer virkelig meget af de programmer.. 










Nå..det er weekend og så gider man ikke at gøre noget ud af sit udseende..og det er da også okay :)
Jeg skulle alligevel ud og muge ud hos hestene, og lugte af lort bagefter..sååååå.









Pinkey HADER at blive klipper..Ihvertfald hans pandehår..
Hans allerførste ejere behandlede ham IKKE særlig godt.
Han stod i sit lort til knæene, da de aldrig mugede ud hos ham, og mere ved jeg ikke om hvad der er sket.

Det er MEGET trælst IKKE at vide hvad de første ejere gjorde ved ham, da man ville kunne nå ind til ham og øve tillid med ham, hvis man vidste grunden til at han er en meget bange hest.

Han vil IKKE lade folk røre hans pandehår..heller ikke os efter de 15 år vi har haft ham..

De næste ejere(min kusine og hendes familie) der stod han i en dyrepark, da de ejede en dyrepark engang.
Der blev han behandlet godt, og blev muget ud og fik det rigtige mad osv..de er super gode til dyr.
Der mødte han Bruno, og de gik sammen..hvilket jo er dejligt at de har hinanden.

Da de så valgte at sælge dyreparken til nogle andre, fik vi hestene:)
Det er jeg jo glad for.
Vi behandler dem ordentligt, muger dem ud, får dem til dyrlægen, snakker med dem og fodrer dem ordentligt.


Jeg fik dog klippet hans hale..det er han ligeglad med C-:




 Og lidt af hans pandehår..for det skal jo klippes..han skal kunne se noget jo..det kræver bare meget tålmodighed.

Det tager ca 5 minutter at klippe Bruno, men ved Pinkey tager det en halv time..såååå.
Han ligner altid en borgmester, når han får pandehåret klippet. 




 De er bare vores to små hyggeheste :)





Hestene fik noget nyt vand.

Hestehår er såå smukt, og farverigt.
Jeg har hørt at man kan få lavet armbånd af hestehår..det er virkelig smukt, og jeg overvejer det virkelig meget.

Det er et godt minde at have..jeg vil dog aldrig gå med det, for det bliver jo slidt på et tidspunkt.





Nu skulle køkkenhaven vandes.


Mere tøj blev vasket.
Og hunget til tørre.





Mig og min far blev inviteret ind til farmor for at få kaffe.
Ida arbejdede, mor sov efter natarbejde og Alice havde en stor opgave foran sig.

Nogle gange så inviterer farmor os bare ind til kaffe, sådan spontant, og det er virkelig hyggeligt.



Jeg ELSKER mig og min farmors samtaler.
Hun har SÅ mange historier at fortælle..hun er også 86 år, og var ca 14-15 år i 1864-krigen, så hun kan fortælle meget om den krig.

Vi snakkede også om, da hun gik i skole og da jeg gik i skole..der er meget forskel.
De havde nogle små tavler og en form for kridt de skulle regne og skrive på.
Når de så kom i de størrere klasser fik de 2 tavler der var forbundet med 2 kroge..
Deres penalhus var en lille trækasse, med 2 små rum, hvor der lå en af de der kridt(jeg kan ikke huske hvad hun sagde de hed) i hvert rum.

Der var også 4 klasser i et klasseværelse, hvor der kun var 1 lærer.

Da min farmor og hendes søskende skulle lære salmer udenad, sad de med fingrene i ørerne og øvede, for de havde ikke de samme salmer, da de ikke var lige gamle.





Åh..hvor jeg elsker at snuppe mine søstres mobiler og lave en lille hilsen på snapchat...:)

Efter kaffen fik jeg hunget mere tøj til tørre.





 Imens jeg ventede på at min far havde fået slået kanterne af vores græs, og jeg skulle overtage græsklipningen..gik jeg bare lidt rundt og ventede.




Jeg gik ind i min hemmelige hule, jeg engang havde da jeg var mindre.


Med indbygget rede til pindsvin:)
De skal jo også bo et sted. 




Jeg havde engang en gråstribet kat ved navn Sofus..hans kælenavn var Sofa.
Jeg ELSKEDE den kat, og engang da han havde skadet sin pose, sad jeg hos ham hver aften i flere uger, ved dette træ. 

Lille 8-9-10-årige der bare elsker sin kat virkelig meget:)

Nå, men jeg kan huske at jeg sad i skolen en dag og lavede 2 små armbånd som jeg ville give til Sofus.

Jeg hang dem på en lille afknækket gren, tæt på "vores" hemmelige sted, hvor vi bare sad sammen om aftenen.

OG de er der skam stadig og der bliver de.(-:

Det er til minde om lille Sofus.
Jeg tror faktisk kun at jeg har ET eneste billede af ham..men det kan jeg ikke finde lige nu..dog har jeg et billede i mit hjerte:I

Han var hos os i ca 5-7 år, før han forsvandt og kom ikke tilbage..det var et trist øjeblik for mig, da han forsvandt..men det er mange år siden nu.










Nu skulle der bare slåes græs.:)

Imens jeg slog græs, så var der 2 unge fyrer på omkring de 22-29 år der sad og fucking grillede i vores have(de boede på vores udlejning)
Ej..det var faktisk lidt pinligt..jeg kørte jo bare rundt og slog græs, imens de kunne glo på mig,,haha..:P

Jeg sagde det til min far, fordi jeg sys det var så pinligt, og hans reaktion var bare sjov.
Mig: Far, det er altså pinligt at de sidder og griller og jeg slår græs.
Far:hvem?
Mig: gæsterne.
far: nårh, jamen så har de noget at kigge på.
Mig, eeej, faaar:)






Det er såå typisk at jeg kører ind i et hegn...det skulle da lige komme..det var et gammelt hegn der var groet under græsset...sååååå klingen var muligvis "knækket" eller havde bøjet sig igen.



Så vi skulle have åbnet "lortet" og kigget den efter.
Ja, klingen havde bøjet sig lidt.

Min far fik den som altid til at virke igen :)



Pinkey og Bruno ville sååå gerne ind, men jeg havde ikke fået muget ud endnu..fordi jeg altid render rundt og laver alle mulige andre ting, end det jeg havde planlagt for dagen,...hahaha :)
Man kunne bare se at de stod og ventede og ikke havde tålmodighed til det, da de så gerne ville ind til deres mad.
 Hahah..det her billede fik mig seriøst i grineflip..da Pinkey sååå meget ligner en professer!!:)
 Minnie hyggede sig, og ventede også på sin mad :)

 Så kunne jeg holde fyraften.
 (Jeg ved godt at jeg sviner lidt)
Kattene fik deres mad.
 Nu skulle alt tøjet ned fra snoren.
 Jeg tog mig et bad.



 Om 133 dage er mig og Ida til Justin Bieber til koncert!!!!..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar