mandag den 16. november 2015

Ómbre hair igen??-Søndag den 15 november 2015.

Hahah, ja, det kan man godt føle engang imellem..:-)
Det er sådan et sødt billede, og det beskriver lige præcis min drøm om børn..jeg vil nemlig gerne have 4..årh, hvor er det sødt...:-)


Nogle gange kan ens forældre nemt sige, du skal gøre det og det og det, selvom det egentlig er ens egen beslutning..

Jeg synes det er vigtigt at man selv tager sine egne beslutninger, så man virkelig ved hvad man gør, og virkelig tænker over den pågældende beslutning.

Dog er det også vigtigt at forældrene træder ind, hvis man kan se at ens barn er ved at tage den forkerte beslutning, eller kan se at ens barns beslutning i sidste ende ikke vil være til gavn for barnet..
Dette billede gør mig så ked af det..hver gang jeg ser på det, kommer jeg til at fælde en tåre..det rør mig meget, da jeg er SÅ glad for dyr.


Dyr tænker ikke på at gøre folk ondt(det tror jeg da ihvertfald ikke)..dyr har brug for mennesker, da de ikke kan klare sig uden mad, vand og ly..mennesker har skam også brug for dyr, dog er de så langt fremme at de sagtens kan leve uden dyr..


Personligt mener jeg, at man er lykkeligere med dyr iblandt sig(det kan godt være jeg tager fejl)..men men men..jeg er vokset op med dyr hele mit liv..mange forskellige dyr.
Grise, køer, får, duer, marsvin, hamster, katte, hund, høns..osv osv..

Jeg kunne ikke forestille mig et liv uden dyr, de giver mig glæde.....


Folk bliver ensomme uden deres venner eller familie..dyr ER venner og de ER  familie...Dem skal man ikke bare svigte..vi svigter jo heller ikke familien..


Jeg fik lavet mine negle i en lidt mørkere farve igår.




Hahaha..det blev også virkelig grimt, for det skulle gå lidt hurtigt..


Vi sad og så Downtown abbey. 








Far havde en chokolade julemand med til aftenhyggen.



Næste morgen kom jeg op kl 08:00 






Justin Biebers album er jo udkommet, og jeg er blevet helt vild med sangen der hedder love yourself..den er virkelig god.




Vi sad og fik søndagsmorgenbord.

jeg tog dog ikke noget billede, da jeg ikke kunne nå det før der var hænder og fingre ud over det hele, fordi mine familiemedlemmer sad ved bordet, og det er ikke så pænt eller professionelt med pølsefingre på billederne. 


Citybois har også udgivet en ny sang..øh...de er 15-16 år, er de ikke??

Deres sangtekster er MEGET upassende..de skal tænke på at der er piger og drenge, på måske 9-18 og ældre der hører på deres sange, og jeg er ikke sikker på at de 9-måske 15 årige har så godt af at høre ord som s..x, "baby look at me when im riding", "that i got one thing on my mind" "let me sex you up tonight", "lets just get it on baby". "lets take your clothes right off"



Man kan desværre ikke høre den på youtube endnu, ellers ville jeg have linket den her.

Hvis du har spotify, så ligger den der....







 Jeg tog faktisk bare noget tøj på, der alligevel skulle vaskes, da jeg vidste at jeg jo skulle ud og muge ud.









Jeg fik hestene ud.

Hold da op, Pinkey går bare løs på Bruno.(det ser vild ud, men det er det ikke..)

De løber altid rundt efter hianden som 2 små tossede tumper.















Minnie in the right pose.


Haralad in the rigtht spot on my legs. 


Hahah, se ham lige..








Jeg gik rundt og hørte Justin Biebers nye album. 











 Nu var det tid til at muge ud hos hestene. 




Jeg fik lige snakket med farmor om det der skete i paris..

Hun var også virkelig  ked af det der var sket, og chokeret.

Det er altid rart at snakke med min farmor, hun er en meget klog dame, og har nogle rigtig gode og meningsfulde ord.

Hvis min farmor blev stats-eller minister, så var der ikke nogen der var i krig. så ville det hele være fyldt med småkager, latter, julepynt over det hele, strikketøj, kærlighed, hjemmelavet saft, blomster og grønsager.



Det var så hyggeligt at hun skulle ind og have risgrød med rosiner i, det var hun så begejstret for :-)

Jeg spurgte hende også om, der skete sådanne ting, dengang grænsen var lukket(hun var ca 15 år i 2 verdenskrig..hun er 85 idag.)

Hun sagde at der ikke var ligeså mange slemme mennesker dengang som der er nu..



Da jeg havde fået muget ud, redt friskt og rent halm ud i stalden igen, og rengjort deres madskåle, gik jeg indenfor.

Jeg har nemlig lang tid gerne villet lave ómbre hair i mit hår igen..(jeg gjorde det vidst første gang  i starten af år 2014.)

Denne her bluse er virkelig akavet...hahah, bare se bort fra at den former lidt for meget...men jeg havde ikke lige andet på det tidspunkt.










Mit hår er jo vokset lidt, og den sidste farve er jo ved at falme ud.

Dette er nok den sidste gang jeg laver ómbre hair i mit hår, for et er jo ret usundt for håret, og jeg synes ens struktur i håret bliver meget underligt.

Jeg har dog aldrig nogensinde planer om at farve min hovedbund, da det er meget usundt og sundhedsskadeligt, og det har jeg ikke lyst til at gøre ved mit hår.


Man kan stadig se en lille smule grønt i mit hår, fra sidste gang.

Vores spejl er ikke lige det bedste, men altså jaa..














 Det er jo denne hårfarve jeg har købt, og også brugte i starten af år 2014.


Det er måske lidt "klamt" at tage et billede af et toilet, men der er ikke ligefrem et helt palads i vores badeværelse, så det må jeg tage til takke med.

Man skulle læse instrukserne nøje, og det gjorde jeg da også.
Handskerne skulle også på.



Da jeg havde fået det blandet, og spredt ud i mit hår, lignede jeg nærmest Elsa fra frozen.







  

Jeg skulle have det i håret i 25-45 minutter(45 minutter måtte ikke så gerne overskides)..der ventede jeg, imens jeg så sacconejoly.




Da hestene skulle ind, og kattene fodres, var der stadig 10 minutter til at farven skulle ud, men jeg skulle jo fodre og tage dem ind inden det blev alt for mørkt.. 











Det var ret besværligt at tage hestene ind,imens man skulle holde på håndklædet, og sørge for at farven ikke kontaktede huden. 




Jeg fik dem dog ind. 















Og misserne fodret. 

Så skulle jeg skynde mig og få farven ud.










Jeg sad gen og så sacconejoly. 






Min mor og far skulle til en vens fødselsdag om aftenen, så min farmor kom ind og gav os noget bom(slik)..Det kunne vi hygge os med når vi skulle være alene hjemme.

Hun havde været i Wholenberg, og købt bomposerne(slikposerne)
En til os hver af søstrene.








 Jeg fortæller aldrig at jeg er alene hjemme på de offentlige medier..det er meget vigtigt at man holder  det inde når man er alene hjemme, for man ved aldrig hvem der er med på linjen..





Så kommer indlægget bare op dagen efter, for så er man  jo ikke alene hjemme mere.. 


Imens jeg sad og lavede blog, så sad Prudst og stirrede på mig igen igen. 



Jeg elsker at lægge ting på hendes hovede, og se hvor lang tid hun kan have den på hovedet. 











Ingen kommentarer:

Send en kommentar