fredag den 20. november 2015

Lækker mad-Torsdag den 19 november 2015.


Det er ret sjovt at man hører om katte der altid lige skal med på toilettet, og så sidder de bare og glor på en.

Det gør vores katte dog ikke, de gider ikke ind på vores toilet.
Hahah, hvis det er i virkeligheden, så må det være den mest fashionable hund ever.
Jeg ville også ønske man kunne tage sine dyr med på ferie, men det kan man nok ikke med heste, så skal man liige aftale det med ejeren af hotellet eller overnatningsstedet.

Det går bedre med en kat eller hund.
Det ved jeeeeg!!..nemlig denne fyr...svampebob firkant.







Idag havde jeg lidt travlt med at komme ud af døren, så der fik jeg ikke taget outfit billeder...det er også ligemeget, haha..nå, men mig og Alice gik jo op til bussen som vi plejer,  når jeg skal hen til kattehjemmet.








Når der er vinter og koldt, så holder ens krøller ikke så godt, så derfor laver jeg en fletning i mit hår, hvis jeg har fine krøller fra natten over, da jeg næsten altid fletter mit hår når jeg skal sove.


 Hele vores græsplæne og gårdsplads, var nærmest dækket af vand, så mig og Alice fik et lift hen til bussen af far.



 Så var vi i sønderborg.

Jeg skulle jo bare gå hen til kattehjemmet.














Det er altså flot med det der pynt de hænger op over gågaden.
















Jeg havde en smule ondt i benene på vejen derhen, da jeg tror jeg har forstrukket en muskel..og det hjælper nok ikke på det at jeg lavede bokwa og zumba 2 dage ti træk, hehe..men jeg elsker det, og man får faktisk mindre ondt i led og muskler af at lave bokwa og zumba..  






Det er mega svært at komme over denne her vej..eg stod og ventede i ca 3 minutter på at komme over den. 


Jeg var glad for at det ikke regnede..man gider ikke at troppe op og ligne en pjaskvåd mus. 

Jeg er der altid ca 10 over.

Da jeg var færdigved 12:00-tiden gik jeg hjemad.

Jeg kan rigtig godt lide at være der, det er rigtig rart og hyggeligt, roligt og hjemligt, på en ret underlig måde...så jeg havde lyst til at blive der i længere tid.

Så  var der lige de 21 minutter hen til bussen.






Det er godt at have noget vand med.







Jeg spiser ikke madpakke når jeg er på kattehjemmet. der får jeg en kop the..og de andrefår kaffe, haha..men så tænker jeg at jeg vil spise et stykke frugt på min 20 minutters tur hen til bussen, så bliver vejen lidt sjovere.

Jeg kan ikke lide at smide skrald eller affald ud..jeg er en af de gode borgere, der venter til jeg ser en skraldespand.





  











 Jeg gik lige ind i borgen, da jeg skulle handle lidt til aftensmaden. 





De her sko er da meget fine...jeg er på udkig efter nogle vintersko..denne gang vil jeg have nogle rigtig gode.
Men jeg købte dem dog ikke, jeg prøvede dem kun.








Nu skulle jeg bare med bussen hjem.

























Jeg tog en a-bus,for det var den første bus der stod på rejseplanen..det er bare ret irriterende at den kører forbi ens hus, og forbi det sted man altid plejer at stå af, hvis man ikke tager en a-bus.

En a-bus stopper nemlig kun på busstationer, og ikke andre steder..så det nytter ikke rigtig at trykke stop. 




Så gik jeg hjemad.






 Jeg var sarkastisk der..for det blæste faktisk.












 Se, vores gårdplads er nærmest fuld af vand, så det er svært at gå udenom, da det bare ligger over det hele..man kan næsten ikke undgå at "synke"..


Også ude i haven..


Jeg havde fået købt en lille smule. 


Jeg gik ud for at lukke hestene ud.

Kattene kommer altid, hvoren man er, man er aldrig alene, hahah :-P
























Haven er også ret oversvømmet.



Den er så flot om sommeren..det kan man ikke sige den er om vinteren.






Kattene ville hellere træde i noget tørt..de gider ikke at have alt for våde fødder.









 Hahah, Harald står og slikker sig selv om munden.




Nu kunne de komme udenfor, og Bruno rullede sig lidt rundt på græsset. 











De fik lige lidt mad, så de ikke var så sultne.



Prudst elsker at sidde ved kakkelovnen og mærke varmen de strømmer ud af den. 




Jeg fik ryddet lidt op i vaskemaskinen.
Derefter tog jeg alle de aviser vi havde der skulle smides ud, ud i skraldespanden.





Hestene kom indenfor igen, så de kunne får deres mad. 






Næste læs papirer der kunne komme ud til skraldespanden.







Kattene fik deres mad.



Prudst elsker at sidde på en stol og kigge når man laver mad.



Jeg vaskede et parkartofler..det er vores egne hjemmedyrkede kartofler.



De blev skrællet.

Lidt løg og champignon i en pande.



Skør kartoflerne i stykker og put dem i blandingen.
Jeg lavede mini frikadeller af noget fars.



Og puttede en masse krydderier i .

Lidt salat.
Nu var maden helt klar, og vi kunne spise.











Efter aftensmaden kom oprydningen.
Så er der pænt og rent igen.






Jeg så lidt sacconejoly på youtube.





Og bonderøven i tv.














Derefter var det blogtid.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar