mandag den 9. november 2015

minipizzaer-Lørdag den 7 oktober 2015.

Nuurh, den er dag søød?.
Jeg har før prøvet, hvor jeg bliver viildt fascineret af en person, hvor jeg ikke er forelsket i dem, men bare synes at personen er viildt seej og spændende.
Hahaha, negerkysset har kopieret hans hovede..

Jeg bliver ved med at sige negerkys, selvom at "folk" synes det er racistisk..altså jeg er vokset op med det, så det bliver det ved med at hedde i min verden..og jeg er ligeglad med hvad folk, basta..
Jeg er ikke racistisk nej, men ting hedder det ting oprindeligt blev kaldt..
Ja, han er nemlig meget sød.






Jeg kom op ved 09:30-tiden.





Jeg fik lagt noget gennemsigtigt neglelak på mine negle.
Jeg er ret glad for at mine negle endelig er ved at blive lange...for jeg har altid bidt negle, lige siden jeg var omkring 9 år..og har flere gange prøvet at stoppe, men så fejlede det osv..men jeg føler det går i den rigtige retning nu..Jeg bruger også noget der hedder Mavala stop neglebidning..og det virker faktisk ret godt, hvis du husker at lægge det på neglende regelmæssigt.



Så læste jeg avisen imens jeg fik morgenmad. 




Prudst så meget interesseret til...det er så nuttet når hun sidder og kigger på hvad man foretager sig.





Så kom hestene ud.






Pinkey havde tabt sin grime igen...men jeg har fundet ud af at grimen er en lille smule i stykker.


Så det var bare ud og lede efter den igen på marken. 


















Lidt efter fandt jeg grimen, dog hang den bare inde i stalden, haha..forgæves eftersøgning på marken.
Den der dims med hullet i, er vidst blevet for slidt, så "låsen" ryger alt for hurtigt ud af den, og den burde slet ikke komme ud af den..så derfor skal jeg finde på en løsning.




Jeg fik vasket lidt tøj. 



Jeg gik i gang med at undersøge hestenes vandtrug lidt bedre, end jeg havde gjort før.
Jeg sys nemlig det er lidt trælst at skulle hente 4 spande hver weekend, og stille ud til hestene istedet for at fylde vandtruget med rent vand hver 3 uge.

Vandtruget taber nemlig vand.det kunne være så fint, hvis jeg fik det ordnet igen.

Det skal lige siges at vandet ALDRIG er beskidt, når de skal drikke af det, det er bare fordi at det har stået et stykke tid, uden at blive brugt, så derfor er det snavset.




Jeg fik vendt truget om, og der er der jo en revne, så det kunne godt tyde på at det måske var der det er utæt..




Jeg burde tage arbejdstøj på når jeg laver sådan noget her, for jeg ender altid med at blive voldsomt grisset til. 

Hahahha, "rustent" tape, fra dengang jeg prøvede at tape det.







 Indeni kan man også se revnen.






Jeg fik hunget vasketøj op.  

Prudst lå og slappede af.
Jeg har i et par dage gerne villet have pizza, så jeg kiggede på opskrifter med minipizzaer.

De her så virkelig underlige men gode ud.




Jeg ville have gået op til rema 1000..men det er så typisk at det begynder at regne, lige når ens fod hopper ud af døren..i dette tilfælde tordnede regnen ned..årh..trælst.
















Så min far tilbød mig at køre mig derop..det er bare så fjollet, når det kun ligger ca 10 minutter fra vores hus.. 








Så havde jeg fået handlet til minipizza. 







Jeg gik igang med at fylde alle kattemadsposerne ned i vores kattemadsspand. 

Det lignede et kæmpe rod bagefter.







Så kom hestene ind. 




Kattene fik også mad. 







 Så skulle pizzaerne laves, med musik i baggrunden.














 Dejen skulle hæve i en halv time.

 Der lavede jeg blog imens.
 Derefter skulle de formes som pizzaer, det var jeg dog bare ikke så god til, men de smager sikkert godt selvom de var lidt firkantede.





 Jeg fik lavet en lille blanding champignon og bacon, der ikke skulle have så meget på panden, så de kunne stege videre på pizzaerne.





 Alice hjalp med at tage fyld på pizzaerne. 






 Ind i ovnen i 25-30 minutter.




De blev rigtig gode. 


Dem  vil jeg helt klart gerne bage igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar