torsdag den 26. november 2015

Hjemmelavede stearinlys-Onsdag den 25 november 2015.

 Jeg er virkelig overrasket over hvor godt nogle folk kan tegne, så det ser virkeligt ud.

Hvis jeg skulle tegne en der lignede, så villedet bare ligne en klump lort, ved siden af denne flotte tegning.
 Denne kage er AMAZING..jeg kunne godt spise en bid.
 Hahaha, det er lige mine ord, som taget ud af mit lille grimme hovede(ikke tag ironien så tungt..haha..)
 Det kan ske for alle,..håber jeg da..
 I går aftes så jeg det sidste afsnit af gift ved første blik.







 Her til morges blev jeg vækket af Alice der havde lavet pandekager.

Jeg blev ret forvirret, da kl var ca 09.00, og hun burde være i skole, men det var fordi at hendes 4 første moduler var blevet aflyst.

 De var slet ikke så dårlige.








 Idag skulle jeg ikke noget, så jeg kunne bare slappe max af.
 Så kunne hestene også komme ud tidligt idag.

Ud og løbe benene af.


























Minnie muuuuus..





















Jeg gik lige ind i maskinhuset for at se hvor fint det så ud med alle maskinerne. 



















Derefter gik mig og Minnie på opdagelse i halmvognen, jeg skulle nemlig lige vise Minnie at de kunne gå derind om natten, for de skal jo have noget læ og varmen, og der er ret varmt inde i halmvognen.

De må nemlig ikke komme indefor for far, men de er heller ikke vant til at være indenfor, så det er fint.





















  
 Jeg fik sat en palle op, så de lige kan kravle op på den og ind ad vinduet.  





Det var Minnie begejstret for. 








Så mødte vi lille Harald muuus. 






 Han ville hellere stå på nogle sten end at klatre op i halmvognen.

 Hahah, han prøvede at flytte græs med næsen, men så mere sød ud end det hjalp.
















 Så fik de lige en lille snack.


 Mig og Prudst gik igang med at søge inspiration til at lave hjemmelavede lys.
  











 Prudst lå nærmest oppe i hele skærmen:-)



Jeg hentede mit gamle yanke candle lys, for jeg vil smelte noget nyt stearin nede i det, så man bedre kan nå ned med en tændstik, uden at brænde sig. 

 Jeg havde også købt nogle plastikbeholdere jeg ville bruge til at smelte stearinet i.




 Det gik ikke så godt som jeg troede, for beholderen væltede hele tiden i vandet, og da jeg tog en anden "gryde" derned så blev beholderen slet ikke varm.

 Beholderen var også alt for tyk og robust.






 Så fandt jeg nogle lidt tyndere beholdere.


 Det virkede,men det stearin inde i midten smeltede slet ikke.
 Vi havde noget "posesuppe" i skabet, så jeg tænkte at jeg lige ville prøve det.






Og noget vand til. 

 Det så sååååå klamt ud.

 Jeg gav den 5 minutter i mikroovnen uden låg.

De der beholdere var til mikroovne og frysere.

 Men bunde begyndte at smelte, så jeg smed det hele ud.

Jeg skulle ikke nyde noget..tænk hvis noget af beholderen var smeltet sammen med suppen....




 Så skulle jeg lave et lille lys i nogle gamle honningglas.

 Jeg klistrede en væge ned i bunden af glasset med en lille smule tape, derefter satte jeg vægen på plads med en lidt lettere beskidt ske.

 Nu skulle det smeltede stearin ned i glasset.

 Det blevfaktisk rigtig godt, men jeg stoppede efter det første lys, da jeg sys det var lidt besværligt.

Vi har faktisk en gryde,vi bruger til at lave lys i, men den kan jeg ikke finde.
 Jeg gik op på mit værelse for at rydde lidt mere op, for jeg vil mega gerne have det gjort hyggeligt inden den 1 december, så jeg kan sidde deroppe og pakke julegaver ind.



 Jeg SKAL bare hav det dumme skab ordnet inden december.


 Den er nemlig gået ud af "sømmene".
 Så jeg måtte endnu engang tage ALLE mine ting ud af skabet.

Nu roder det endnu mere...

Det er så irriterende når jeg lige havde fået det så pænt, rent og hyggeligt, og så skal mit skab brase ned endnu engang....
 Jeg fandt ud af at der skal et bræt skrues bag på mit skab..men min fars boremaskine er i stykker, så det kan jeg ikke få før han ordner sin boremaskine.....hvilket er rimelig trælst...
 Nå, så kunne Pinkey og Bruno komme ind.





Kattene kunne få deres mad.


 Alicehavde bagt nogle rigtig gode makronmuffins.







Jeg gik op på mit værelse for at læse lidt blade før jeg skulle til zumba. 



 Fik klædt om til idrætstøj.











 Min far kørte mig til bussen.



  Øhmm..det her er ret mærkeligt...


 Ej, hvor sjovt at en af de sange vi danser til til zumba, pludselig blev spillet på min spotify.
 Jeg sad i bussen og så sjove videoer på vej til zumba...det var så trælst at jeg ikke bare kunne burste out af grin ,fordi der var folk med i bussen, hahaha..hold k..ft det var sjovt..









Da jeg kom derhen skulle jeg lige vente lidt inden zumba. 










 Jeg sys virkelig det gik hurtigt idag..det føltes som om vi lige var kommet derhen, da vi sluttede..jeg ville gerne have danset i længere tid.
 Så skulle jeg hjem igen.






 Min far hentede mig da jeg stod af bussen og så var vi hjemme.




Jeg tog mig et bad. 






   


Ingen kommentarer:

Send en kommentar