mandag den 9. november 2015

Dokumentarer-Søndag den 8 november 2015.

 Hendes forældre tjener jo også ret mange penge,i den branche de er i, men det må alligevel være fedt at have så mange penge, så man kan købe sig et stort hus, en masse traktorer, en gård, et par grise, køer og får, en swimmingpool, og donere et par tusinder til velgørenhed..det er ihvertfald nogle af de ting jeg ville gøre, hvis jeg havde så mange penge.
 Det ville være mega fedt at køre rundt i sandstakke i Egypten, ligesom de gjorde i min søsters børn i Egypten-det så ihvertfald sjovt ud..dog bortset fra da de løb tør eller kørte ind i et træ(det er lang tid side jeg har set den sidst, så jeg husker den ikke så tydeligt)
 Det er et meget smukt, og elegant maleri.
 Jeg ville elske at have så tykt hår, så jeg kunne lave sådan en fin fletning i mit hår.

Jeg elsker at sidde på mit værelse med tændte stearinlys og se en film, youtube, eller dokumentarer, jeg gør det nogengange inden jeg skal sove..hvis jeg altså har tid til det, da jeg prøver på at få 7,30-8 timers søvn hver dag, da det er det bedste..dog er jeg ligelad i weekenden.


 Det er bare hyggeligt.



 Hvis jeg har stearinlys tændt, så nægter jeg at ligge ned, da jeg ikke har lyst til at falde i søvn, med lys tændt..det er jo farligt, så jeg vælger istedet at sidde op.







 Her var jeg igang med at se dokumentarer om flygtninge og krig..Min mening er at krig er helvedes opfindelse...krig er ikke godt...dog har jeg ikke selvoplevet det, så jeg kan ikke forestille mig det..men det er alligevel forfærdeligt.




















 Solen skinnede faktisk her til morges, hvilket var ret dejligt.







Jeg kunne se at Alice sad oppe på vores høj og tegnede. 

 Så jeg gik op til hende, og vi sad lidt der og snakkede og lyttede til musik.



Sammen med Harald og minnie. 














 Minnie kravlede bare rundt nede under terassen.


























 Hahah, Minnie plejer ALTID at ligge sig ned, når man kommer hen til hende, fordi hun gerne vil kæles med.







 Jeg skulle jo muge ud idag, og Minnie eller alle kattene er altid hos en, så hun lagde sig pænt op i halmet for at holde øje med mig. 







 Derefter vaskede og rengjorde jeg hestenes madskåle. 






 Så de skinnede igen.
De skal jo ikke spise af noget der er beskidt, men jeg mener også far har nogle andre spisetrug, de skal have istedet for dem her...Da det er gamle drikketrug, som vores grise brugte, da vi havde svin.

Så gik jeg igang med at muge ud.









Minnie fik lige min trøje, da den irriterede mig lidt. 










Da jeg var færdig, kom der helt nyt og friskt halm ind til hestene. 




 Og så kunne de komme ind, lidt tid efter.














 Kattene blev forkælede idag, da de fik det "gamle" pålæg fra vores gæster, der ikke fik spist det hele.
Det er ikke gammelt pålæg, men det er det,som gæsterne i vores bed and breakfast ikke spiser..så der er kattene meget heldige. 











Jeg faldt lige over at der var DMA(danmarks music awards)i tv..men det var genudsendelse, og det var slut efter 30 minutter...så jeg fik ikke det hele med...det er ellers noget jeg rigtig gerne vil se.


 Jeg refererede "hes a hottie" til Christopher, der sang Tulips på scenen i tv'et, haha :-)
 Alice havde lavet tunsalat til aftensmad.
 Efter aftensmaden gik jeg igang med at se en dokumentar om en abe.

Det handlede om en abe der blev taget væk fra moderen, da den var omkring 2-3 uger--de kaldte den Nim..det var et slags eksperiment, fordi de ville lære aben at tale menneskesprog eller bare lære tegnsprog..

Det var faktisk en ret spændende dokumentar, men jeg har ikke lyst til at fortælle hele plottet i dokumentaren hvis der er andre der gerne vil se den.

Jeg mener man kan se den til indtil den 10-11 november på dr.dk.























 Prudst så selvfølgelig også med.




 Hvis i ikke vil se hvad der skete med aben Nim, så ikke kig på dette billede, da jeg lavede en google søgning på aben nim..og det vil bare afsløre for meget...


 Dette billede afslører også meget om hvad der er sket med aben..så hvis i ikke vil læse det, skal i kigge bort fra billedet.

 Derefter så jeg gift ved første blik, som jeg også følger med i.










 Jeg lagde lidt neglelak på mine negle. 

 Jeg gjorde virkelig hele den der rækkefølge med lak, farve, lak.

Grunden til at mine fingre ligner jeg har stukket dem i olie..er fordi jeg sprøjtede noget hurtigtørrende "vand" på dem.


Det er faktisk nogle ret fede plakater i avisen.




 
 Ej, seeeee..Gråsten landbrugsskole er med i avisen..det er faktisk også et billede fra da jeg var ude og se indvielsen af den nye hal.

Jeg mener jeg var nede i den bagerste ende, da dette billede blev taget, for ellers stod jeg hele tiden ca i midten.














Ingen kommentarer:

Send en kommentar