torsdag den 12. november 2015

Hyperaktiv og første suppekogning-Torsdag den 12 november 2015.

 Ja, jeg elsker også kattepoter.

Jeg kan huske engang da jeg var mindre, der sad jeg og tegnede udenfor, da en af vores katte trådte i vores maling, og gik ovenpå min tegning, og de kattepoter har vi på tegningen endnu...katten har vi dog ikke mere, da hun desværre blev påkørt..Jeg vil dog hellere have Nikki(det var kattens navn) tilbage...Hun var min lille kat.
 Ja, man får jo ikke pengene tilbage igen, og hvad får man når man putter pengene i, for det er jo ret mange penge.
 Og det skal personen bare, haha...ej, jeg er nok ikke så kræsen,..haha..:)
 Jeg har godt nok aldrig haft en der ignorerede mig, som jeg var tæt på..men jeg har haft en jeg var rigtig gode venner med engang, der ikke har accepteret min venneanmodning på facebook, og vi var sindsyg gode venner engang i børnehaven..men vi voksede vidst fra hinanden, hvilket er utrolig trist, da vi var ens på mange punkter...hmm....



Jeg lagde den der film op på min instagram, hvor jeg kom til at puste Prudst i hovedet.

 Da mig og mine søstre var mindre, så elskede vi at sidde og synge efter karaoke på youtube...og denne sang var en af vores favoritter..jeg kan den nærmest udenad nu.

Det var faktisk lige præcis denne video og sang vi sang karaoke med.

Her:

https://www.youtube.com/watch?v=AnMP1oqPTto
 Da jeg vågnede her til morges hørte jeg igen nova.







































 Det var faktisk et fantastisk vejr idag, altså solen skinnede..dejligt, for varmen kom ind igennem vinduet.

 Plejer i også at skrive ja, og i lige måde osv..altså svare på jeres mors beskeder, når de skriver en besked?..det gær jeg altid:-)
Her havde min mor bedt mig om at hænge noget vasketøj op, hun havde vasket.

 Dagens avis skulle læses.

Der stod at biblioteket i sønderborg skal sælges, fordi at de laver et multikulturhus i det gamle foderstofsfirma Ewers i sønderborg, og det hus er så stort at biblioteket også kan være derinde..


Jeg er ikke så begejstret for den ide, faktisk hader jeg den ide..den er forfærdelig..

Det er et meget upraktisk sted at etablere et bibliotek..det sted vores biblioteket er etableret lige nu(og det har lagt der så længe jeg kan huske), er et rigtig godt sted.

Det ligger tæt på ALLE sønderborgs skoler(dog ikke "universitet" Alsion).. (er Alsion et universitet?..hmm..jeg har altid bare kaldt et Alsion)...

Det ligger også tæt på Alsion..så kan man lige skynde sig de 5-10 minutter det tog at gå hen til biblioteket før ens bus kom.....nu tager det jo hele vejen hen til Alsion



 Solen var dejlig idag..




 Hestene kom ud en halv time før idag, da vejret var fantastisk.



Hej med dig Prudst:-) 


























  




Jeg sorterede vasketøj og så fik jeg vasket lidt tøj. 




 Jeg plejer altid at tage vaskepulveret ind til selve tøjet når jeg vasker, og ikke op i den der vaskedims man putter væske og pulver op i..det har jeg altid gjort.

 Der skulle Harald lige til at strække sig.







  
Jeg fik hængt det tøj op, som mor bad mig om at hænge op. 

 Prudst er bare Prudst<3..skøn og skør kat.C-:







 Jeg ryddede lidt op i vaskemaskinen. 


Læste lidt blad.



 Vaskede noget mere.
 Minnie hyggede sig på halmet ude i stalden.

Jeg fik hængt lidt mere op..detblæste godt i vinden,så det burde tørre godt..


 Det blæste også i mine "gardiner"(her refererer jeg til mit hår, og ikke andet)..haha ;-P






 Jeg fik en lille ordre fra far, da han skulle vente en time, på at grisevognen kom, da han skulle aflevere grise(han arbejder med grise) og ikke kunne komme hjem, før gæsterne kom.

Ordreren lød på at lægge sedler og nøgler ud på købmandsdisken til dem, så de kunne finde ind.


Vi har et smart nøglesystem.

Vi har dog kun 7 værelser indtil videre.

1.
2.
3.
4.
20.
21.




 Så kan de selv finde dem, når de kommer.
 Jeg tjekkede lige en ekstra gang, om det var helt perfekt.
 Havde de kaffe og the nok, og var der rent og pænt?..Det var der heldigvis,vi har en dygtig rengøringsdame.



 Jeg elsker at se social experiments, så det gjorde jeg.

 Nuurh, jeg elsker Prudst..:)

 Sidste vask for idag..
 Nu skal det bare tørre.






Det er kun Prudst der kommer indenfor af vores katte(hun kan dog til enhver tid komme udenfor) hun er nemlig den ældste, og hører ikke så godt mere, så vi passer liidt mere på hende end de andre katte(vi er dog ikke overbeskyttende osv..haha..nu lyder det som om vi værner om hende døgnet rundt..) 

Jeg tager dog nogengange en af de andre katte med ind i køkkenet...det gjorde jeg ved Minnie idag.

 Prudst tænker bare "omg, Mai-Britt, hvorfor har du slæbt Minnie med herind?"





 De andre er jo ikke vant til at komme ind, så de er ret forvirrede, men alligevel meget nysgerrige.



De spiser foreksempel altid det sidste af Prudst´s mad. 




"tag hende ud..hun spiser af mit mad"...:Phaha--





 Jeg lavede mig noget julethe.

Og spiste mig et stykke brød.


 Prudstfik selvfølgelig også noget.
Der var Minnie allerede ude, hun ville ikke være inde mere.








Hahahahahahahaahhahahahahah....der var kommet nogle gæster til udlejningen.
Jeg skulle lige hjælpe dem med at blive indlogeret på deres værelser, og da jeg kom tilbage, lå mit rugbrød på gulvet, UDEN pålæg på..hahaha..så havde Prudst været igang..Hahah:-)



 Det lå på bordet før.

Hun fik lov til at spise resten af brødet.
 Jeg så lidt youtube.

Jeg har faktisk hold en "pause" fra det..eller det vil sige, jeg har ikke rigtig haft tid til at se sacconejoly som deres kanal hedder, hvilket lyder ret sjovt, da jeg jo i øjeblikket er jobsøgende, men jeg sys bare hele tiden jeg har noget at lave..hah :)...nu skal jeg igang igen, så jeg skal se der hvor jeg sluttede sidste gang.

 Jeg havde min the med mig.
 Og fik lavet nyt neglelak.
 Der var ikke så stor ændring i designet..jeg lagde bare en brunere neglelak på "fuckfingeren"
 Kattene fim mad, og hestene kom ind.
 De sidder altid sådan her og venter på maden.

 Jeg fik alt tøjet ned af tørresnoren.






For første gang i hele mit liv, lavede jeg suppe.

Jeg anede faktisk ikke hvordan man gjorde, og det viste sig også at vi ikke havde noget (det der man altid starter suppe med..jeg ved ikke hvad det hedder)..


Jeg fandt dog noget grønkålssuppe. 


 Jeg fik noget oksekødsbouillon i.



 Det så bare herre ulækkert ud..


Den smagte ret funky, og saltet..ikke lige det bedste, men den kunne sagtens spises.
Alice og mor nægtede at spise det, haha..men Ida, far og mig, fik spist det hele:-) 








  

 Bagefter kom oprydningen.


Sådan der..rent og pænt igen..nu vil jeg ind og se bonderøven.

Jeg har været virkelig hyperaktiv og fået lavet en masse ting idag :-D 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar