lørdag den 21. november 2015

Julepynt i Plantorama-Fredag den 20 november 2015.

 Hvis det er en kage, så er en godt nok sej..det er nemlig en Gryffindor kage.
 Det er faktisk ret hårdt at stå op om morgenen, men når du først er ude af sengen, så går det hele lidt nemmere..siger en der har omkring 10 alarmer, så jeg ikke kommer for sent op.
 Sådan en vil jeg også have...det kunne være sjovt at se hvad folk vælger.


 Han er ihvertfald ikke u-tiltrækkende,haha..:)









  


























 Jeg fik endelig læst de 2 aviser jeg manglede at læse.
 Og jeg nåede endda at nyde min morgenmad.




Far han skulle alligevel til sønderborg idag, så mig og Alice kørte med.





Jeg var den allerførste der ankom til kattehjemmet idag, og jeg har jo ingen nøgle, så jeg skulle vente omkring 5 minutter før der var en der havde en nøgle der kom.





Der havde været indbrud i nat :(..Men der var heldigvis ikke stjålet noget..Dog var der et vindue der var knust, INDE hos killingerne..de kunne have fået glasskår i poterne..


Hvilket menneske er det der bryder ind på et kattehjem..kattene har brug for hjælp til at finde et nyt hjem, og de har brug for penge til at løbe rundt. 

Nu skal vi betale for et nyt vindue, og de penge kunne vi have brugt på mad, el eller rengørinsmidler..

Jeg håber de mennesker får sig noget dårligt karma tilbage..sikke nogle idioter..


Nogle af kattene var lidt skræmte..hvilket er virkelig dumt gjort af de mennesker, da vi jo gør alt for at kattene skal have det godt..

Der er nogle mennesker der bruger meget af deres tid på det.


 Imens jeg stod og ventede hilste jeg på et par katte gennem vinduerne...:) 




 Taget i betragtning af det der var sket, så var det en ret god og hyggelig dag.


 Da jeg tømte kattebakke idag, var der 4 små killinger der "skændes" om at sidde på mit skød..det var virkelig sødt.

 Jeg var færdig kl 11:00.
 Mor og Ida kom og hentede mig på kattehjemmet, da vi skulle ud og finde en gave til vores faster, da vi i morgen skal hen til hende, og hygge med familien.











Vi tog ind i Plantorama. 



 Det her juletræ drejede rundt, det så rigtig godt ud. 

 Jeg elsker at kigge på dyrene, der er i butikken, de er simpelthen så nuttede.

Mig og Ida stod og var ved at smelte, fordi de er så søde.


Små mus.






 Kanin.

 Degu.
















Der var bare pyntet op til jul, som bare pokker...det er RIGTIG hyggeligt, og man kommer MEGET i julestemning af det. 





  




















 Genbrugsbutikken ligger jo lige ved siden af, så den gik vi lige ind og kiggede i. 






















 Inden vi kørte hjem, skulle vi lige handle i Lidl.


'
 Vi kørte ind hos mc Donalds, hvor vi købte 4 cheeseburgere, for vi skulle nemlig hente Alice, og så kunne det være hyggeligt at spise sådan en på vej hjem. 




















 Vi var hjemmeved 14:30-tiden. 




 Jeg lukkede hestene ud.
De skulle ud idag, for de kommer nok ikke ud i morgen, da vi er henne hos vores faster.






































  











 I Plantorama havde jeg købt et kalenderlys, som jeg vil have på mit værelse, jeg skal bare lige have lavet en juledekoration af ler først. 














Prudst var meget interesseret. 


 Hahah... Ida kom ud fra den lille stue med en støvsuger i hånden og sagde"nu er jeg en rigtig dame, se mine sko"...:)
 Jeg fik ryddet lidt op.
 Gjort kartofler og champignon klar, da jeg ville lave det samme aftensmad som jeg lavede i går, da det var en succe, og Ida skulle jo også smage det(hun var på arbejde igår)..Idag var det Alice der ikke var hjemme, hun var nemlig i biografen med en veninde.



Hestene kom ind. 








 Kattene blev fodret.
 Om fredagen får de jo en halv "snask" som jeg kalder vådfoder.
De deler normalt en, men om fredagen deler de 2.
 Det er en lille weekend snack de fortjener.
 Nu skulle løgene skæres.(husk at vaske hænder først)
 Det samme med kartoflerne og champignongene.
 I en pande med det hele.





 Nu skal farsen krydres.







 Så er der mad.





 Dette er et sundt alternativ til sovs, og smager rigtig godt.




















 Nu kom oprydningen.




Prudst fik selvfølgelig også et par stykker af frikadellerne, og dem kunne hun godt lide.

















Helt pænt igen igen.




Bloooooooog.. 

 Jeg fik skiftet min baggrund.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar