torsdag den 22. oktober 2015

Trapholt i kolding med Ida-Onsdag den 21 oktober 2015.


Advarsel..dette indlæg er meget langt..:)


Årh, det er den kat der hedder Lil Bob..den er rigtig sød, men nogle gange sys jeg det er synd for den at hele verden kender katten, og at den skal slæbes med til diverse interviews, og photoshoots...men den er nok vant til det.
Jo, jo..det er da kunst.
Jeg elsker min mor, og det håber jeg da også at i gør (dem der læser dette her) .
Selvfølgelig kan min mor også være skide irriterende nogengange, og sige jeg skal rydde op, eller hente træ, eller styre mit temperament..osv osv..men sådan tror jeg alle mødre er.
De gør jo bare det de tror er det bedste for os.

De har jo født, dannet og opfostret os..vi er jo bare uvidende små væsner der skal lære fejl og talenter af vores forældre.
Det ville være enormt fedt at bo sammen med sine bedste ven eller veninde en dag..ikke at man skal bo med ven eller veninden i 30 år, men bare i 1 år eller mindre eller mere.

Mig og Ida kom op kl 07:30.









Vi gjorde os klar.

Jeg klæder mig normalt efter hvordan jeg står i livet, og hvad jeg skal den samme eller den følgende dag.

Idag havde mig og Ida planlagt en tur til Kolding, for at se en kunstudstilling på Trapholt.

Derfor havde jeg en Blazer på, jeg normalt aldrig går med, for den passer ikke rigtig ind nogen steder, og den passer faktisk heller ikke med noget jeg har i mit skab..dårligt køb Mai-Britt..men idag havde jeg altså en anledning, til at tage den på.



































Inden vi gik op til bussen, sagde vi lige hej hej til kattene.





Harald var igang med at lave en hårbolle imellem-tiden.:) 













Så gik vi op mod bussen. 






















Jeg havde min kakao med.
Som jeg drak på gåturen hen til bussen.




Så sad vi og ventede på bussen.





Lidt efter var vi inde i bussen, og kørte mod sønderborg busstation. 


Så var vi ankommet til sønderborg busstation.


Vi kunne lige nå at gå på toilet på biblioteket.









For derefter at tage bus nummer 2.



Så tog vi bussen fra sønderborg til Kolding.




Jeg sad og spiste min romkugle på vej i bussen.



Vi sad helt bagerst i bussen-der kan vi godt lide at sidde når vi er på tur.
Vi holdt på Åbenrå busstation i ca 5 minutter..vi var ellers ret sultne, og der er jo en løvebjerg lige ved siden af, men det kunne vi godt nok ikke nå.







I bussen fik jeg læst lidt, sovet lidt og snakket med Ida, og selvfølgelig nød vi også udsigten.




Så var vi på Kolding busstation..
Og skulle tage en bybus hen til lyshøj allé.





Bybusserne er virkelig anderledes end de almindelige busser.
De er virkelig lave på jorden, og ekstremt kolde...jeg frøs ret meget.

Derfra skulle vi gå ca en halv kilometer hen til Trapholt.




Vi fandt lige en rema 1000 på vejen derhen, så vi gik ind og købte lidt mad, da vi var sultne.





Vi fandt lige det mad der passede til os..så vi gik videre. 



På vejen derhen, spiste vi vores mad.

Jeg havde fået købt noget pasta. 





Det var lidt svært at gå og spise på samme tid..men man må nok ikke bringe mad ed ind til en kunstudstilling.
















Jeg elsker når bladende begynder at skifte farve..det er så magisk. 



Så var vi der.






For mig og Ida kostede entreen 80 kr(fordi vi er voksne- over eller 18 år mener jeg nok det var) 


Vi fik en lille "indgangsbillet", som var en lille gul og rund dims, der skulle sættes på trøjen.

Man kan se den på min jakke.
Den er bare ikke i så god kvalitet på billedet.

Vi gik rundt og kiggede på alle de fine malerier, vaser, skåle, møbler og figurere.  








Hvis man ville kunne man tage en "brik" og gå rundt med den, fordi at man kunne lave sin egen udstilling.
Man skulle samle 12 værker og "sætte dem sammen", så man kunne lave sin egen udstilling.

Hvis man fandt nogle værker an godt kunne lide, tastede man deres nummer ind.
Så dukkede den op på skærmen.
Man kunne også tage et billede af sig selv.

Der var ligesom en lille "pasboks", hvor man kunne få taget sit "udstillingsbillede"
Brikken skulle man sætte ned i et lille hul, så blev ens egen udstilling aktiveret.(det er lidt bøvlet at forklare, hvis man ikke helt har været der)
Man kunne skrive navn, kommentar, alder, titel på ens udstilling osv.
Det her var nogle af dem jeg havde valgt.
Vi var også inde ved noget der hed ikke til salg.
Det var en udstilling med 20 kunstneres billeder, som de IKKE ville sælge, fordi de holdt så meget af lige præcis det værk..det var noget meget personligt for dem.










Der var også et andet lille rum, hvor der hang et par billeder.

Man skulle stikke sin hånd ind i kassen, og se om man kunne mærke en ting, der også var på billedet.

Nu skulle jeg så designe min egen udstilling.
Man satte bare de ting man godt kunne lide op på skærmen.
Ida havde lavet en udstilling der hed reager.
Min udstilling hed the culturalo motive.














 På en anden udstilling, fik man en lille polet, som man skulle bruge.

På væggen hang der en masse billeder under en titel.
Det billede der tiltrak en allermest skulle man smide sin polet ned i.
























Jeg kunne bedst lide dette billede. 


Udstillingen hed fetishism.

Alle de ting der var på de små billeder stod i et andet rum.











Det var den jeg havde stemt på.











Til alle emnerne var der en tekst.
(Ved ikke lige hvorfor billedet besluttede sig for at lægge sig ned)












I cafeén fik vi os lidt lækkert.

Men waaauw, det var dyrt.

Idas bestilling lød på en kaffe(hun fik dog the) og kage for 55 kr.

Min bestilling lød på en varm kakao for 36 kr.
Men den er da flot lavet..den smagte dog også rigtig godt.

Vi sad og nød det lækre ",mad", og snakkede lidt om hvad vi havde set osv.


Der var også en lille butik vi lige skulle kigge lidt på. 



Jeg skriver altid i gæstebøgerne, lige meget hvor jeg er henne..Hvis der er en gæstebog, så er jeg der :)

(Jeg ved godt jeg skriver utrolig grimt, men bogen stod på en underlig skrå træ-dims, så man skulle holde meget underligt på kuglepennen)

Jeg ville lige prøve at lave en udstilling mere. 

Jeg fik taget et nyt billede.






Ved 17:00-tiden, kom mor og Alice og hentede os.

Alice havde taget en bus til Åbenrå, efter hendes sidste time.
Mor havde været i Åbenrå til noget arbejde-møde.


Jeg havde jo købt en smoothie på rema 1000 som jeg drak.



 Nu når vi var her, så tog vi lige et smut ind i Kolding storcenter og kiggede. 

Toilet selfie.














Alice var gået i barndom inde i fætter BR.







Vi var lige inde i Deichmann, for at kigge på sko.

Jeg elsker de her sko...det er bare ikke lige de sko jeg går i til hverdag.
Hahah, mine sokker passer vidst ikke helt til skoene.

Lidt efter tog vi ind på en af restauranterne, for at få noget mad. 


Den så virkelig sej og spændende ud.

















De havde pyntet op til Halloween.


Da kl blev 19:00 tog vi hjem.









Jeg sad og læste lidt på vej hjem.
Det er godt at have en lygte på sin telefon.










Kattene fik sent mad idag.

Farmor havde været til computer, lokalhistorisk, og henne ved sin storebror heledagen, så hun var heller ikke hjemme.

Far havde været med sin bedste ven i Haderslev for at se på F16 fly.

Så der havde ikke været nogen hjemme.
Så lavede jeg lige indlægget for i går færdigt, og fik det postet.




Selvfølgelig med denne skønhed på skødet.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar