tirsdag den 20. oktober 2015

Landlivet er herligt-Mandag den 19 oktober 2015.

 Hvor er det et fint mønster.

Det kunne være spændende at have en kat eller et andet dyr med et fint mønster, og så se det vokse sig mere eller mindre mønstret.
 Hvor smukt..det er jo også det relationships går ud på..
 Ja, man er jo sin egen kritiske herre..man ser altid anderledes ud i andres øjne.
 Haha, ja..hvis man laver tarteletter, så er man helt sikkert inde i varmen, hahaha :_)


Igår aftes, sad jeg og så en rørende film i tvét sammen med min mor.

Den hed "the c word".
Det var en sand historie.
De sande fortællinger er altid realistiske og skræmmende..det påvirker en mere, fordi man ved at DET er SKET!..

Filmen handlede om en 28-årig kvinde der havde gang i sit liv, var lige blevet gift, godt job, og nu fulgte sin fremtid og sine drømme.

En dag få hun konstateret brystkræft.
Manden står ved hendes side HELE tiden..hvilket er en meget loyal og trofast mand.

Jeg har ikke lyst til at afsløre for meget, da jeg syntes man skal se den selv.
Filmen tog noget med 59 minutter, så næsten en time..

Det er hårdt at have en med kræft i familien, og det er sikkert også hårdt selv at have kræft.

Jeg ville ønske man indenfor de næste 5 år, fandt noget der kunne lindre, hjælpe eller helt afskaffe kræften.




Jeg fandt hende den rigtige kvinde som filmen var fortalt ud fra på nettet.

Hvor ser hun venlig ud..og så ung..altså jeg forstår bare ikke kræftens hensigter, hvad får den ud af at ødelægge folks liv? 





Jeg er meget glad for at jeg ikke har oplevet kræften i vores familie mere end andre...Min farfar havde Prostatakræft i ca 2 år(den 19 december er det 3 år siden han gik bort allerede)...og så kender jeg ikke andre i vores familie.. 

Jeg savner min farfar ENORMT meget..han levede altid sundt, stod op og gik i seng på samme tid hver dag, sov mælau hver dag(mælau er middagslur på sønderjysk)..var glad. venlig os smilende...så hvorfor lige ham?

Hvorfor ikke bare en afskyelig morder, der alligevel ikke var elsket.

Hvorfor tager sygdommen folk der er elsket?







Jeg stod op kl 07:10 sammen med Ida og Alice..en skulle i skole, den anden ud at køre bil-træning. 

 Jeg lavede lidt blog.
 Så det sidste af "jeg er en celebrity-få mig væk herfra".

Jeg vil ikke sige hvem vinderen blev, for det ville være ondt, for dem der ikke har set det hele endnu.
 Lavede et billede på instagram fra ferien.

 Lukkede hestene ud.





























Jeg hjalp far lidt med bilen, da han skulle have en tandrem af, og skiftet tandremmen, hvis den var slidt.

Jeg vil faktisk rigtig gerne lære at ordne bilen, hvis der nu skulle gå noget galt.
Det er meget spændende at kigge på hvad far går og laver og jeg kan meget godt lide at fifle rundt med hænderne i en motor eller at bygge noget selv.

Min far har også gået på mekanikerkursusser, så jeg kan lære meget fra ham:)





 Haha, Minnie.:-D








Prudst skal jo også forkæles lidt,  så hun fik en smule hamburgerryg.





Det kan hun godt lide. 






Bagefter sidder hun bare og kigger op på bordet, for at se om der er mere. 


Og på mig..Må jeg ikke nok få mere?:)

Årh, jeg elsker hende(og selvfølgelig også vores andre dyr)







Da jeg satte mig ind for at lave blog, sad hun og tiggede om mere hamburgerryg, for hun sad ihvertfald og kiggede på mennesket kaldet Mai-Britt :-P 





Ida kom hjem fra at være til køretime, der ved 12:30-tiden.


Jeg ryddede op i opvaskemaskinen. 






Min far kom også hjem lidt efter, og så sad vi og fik noget rugbrød. 


Har i andre også det sådan at i gerne vil have styr på jeres ting, eller ihvertfald bare styr på ting.

Jeg kan blive en smule "stresset" over at der fx ligger en gaffel, der hvor teskeerne "skulle" have ligget.

Så jeg går lidt og flytter rundt på tingene i opvaskemaskinen.
Jeg har jo nogle mærkelige madvaner, så jeg ville lige prøve noget, jeg har set inde på facebook.

Man skulle tage et par skefulde nutella, og det mælk man ønskede.
Det skulle man hælde i en kop(dette er et kop, der er beregnet til mikroovn)

Røre rundt, og ind i mikroovnen..jeg varmede det i ca 2 minutter..

Det smagte faktisk godt, men havde en stærk smag af nutella ofcourse.

Dette er koppet, hvis i er interesserede i sådan et..det kan også bruges til suppe.


Jeg læste en smule blade. 



Derefter gik jeg bare udenfor og gik lidt rundt, for jeg havde ikke lyst til at være indenfor.






Der sidder jeg på en gammel gylletank.



















De skulle da have en smule æblestykker.


De begyndte allerede at ville ind 2 timer før jeg normalt tager dem ind.(Pinkey begynder at vrinske o glo herremeget på mig, haha..og Bruno står bare og stirrer på en)..sådan ved man at de vil ind...men jeg kender dem jo også ret godt:)







Haraaald-muus.










Minnie var på træ-eventyr.












Minnie kan sagtens finde på at skubbe Harald ned fra mine ben, når Harald sidder der..hun er virkelig en lille mængerøv.:)






















  Lidt efter gik mig og Ida på marktur. 

Man kan se at Harald gerne ville med, men vi havde planer om at gå over en nabomark og over til en å, vi altid er kommet hen til, siden vi var små.

(Vi har engang forpagtet nabomarken, så vi har lov til at gå på den)










Vi gik og snakkede om, hvor taknemmelige vi er for at bo på landet, og hvor glade vi er for at kende til landbrug, marker og det frie landliv.
Vi vil altid have landbruget hos os.
Vi går begge med tankerne, om at have et lille landbrug en dag.
Jeg vil ihvertfald gerne have en mark engang.


Så kom vi til den tidligere forpagtede mark.



 Og den å, vi elsker at komme til.

Da vi var mindre gik vi tit hen til åen, og sad og tegnede, sang eller gik på vandretur.






Det er så befriende og beroligende at høre vandet risle. 

Vi var der kun i ca 5 minutter, da Ida skulle på arbejde lige efter.





Vi sad og spiste æbler, da Alice kom hjem fra skole.








Så kom de små ind. 








  







Fodrede pelsboldene.
Prudst er altid meget ivrig.

Hun står altid lige ved døren, for hun ved når det er mad-tid.

Ida havde lavet lækker mad her til aften.

Jeg så lidt aftenshowet med min far.




Jeg var lidt træt. 




Derefter var der kender du typen. 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar