fredag den 30. oktober 2015

Rejsegilde ved det nye maskinhus-Onsdag den 28 oktober 2015.

 Alle skal bare sige lige hvad de mener, dog med noget værdighed, så man ikke ydmyger eller gør folk kede af det,


 Årh, ja, det er ikke så fedt...man kan godt føle sig lidt dum, hvis man siger noget "forkert" eller dumt.
 Haha, ja, ja, vogt dig for kvinden med øksen.
 Jeg kan faktisk bedst lide at sms, for nogengange når man snakker i telefon, så kan man ikke høre de folk man snakker med.

Kom op kl 08:00 idag.
 Hvor jeg gik i bad.

















 Kl 09:20 gik jeg op mod bussen, for jeg skulle nemlig til sønderborg.
 Jeg hørte sangen sorry hele vejen op til bussen...JEG ELSKER DEN.



Det blæste ret meget.











Lidt efter sad jeg i bussen. 

 Årh, der var en mega nuttet lille dreng, på måske 3-4 år der sad ved siden af mig(han havde selvfølgelig en voksen med..tror det var en dagpleje..)..Der var ikke flere pladser i bussen, så han skulle sidde ved mig.

Når det kommer til små børn, så bliver jeg altid så nervøs, fordi at de tænker på en anden måde end teenagere eller voksne gør...de er så små og søde, og man er bange for at de bliver bange for en..haha..man er jo kæmpe stor i deres øjne.



Jeg vil MEGA gerne have børn en dag..jeg elsker børn..jeg tænker faktisk ret tit på det, for det betyder meget for mig..jeg ville blive enormt ked af det, hvis jeg ikke fik nogen.

Jeg har altid sagt at jeg gerne ville have et til 2 børn ihvertfald inden jeg blev 26-30...men jeg har ikke fundet den rette endnu....eller jo...men det tror jeg nok ikke jeg skal regne med det bliver, haha :)






Jeg skulle op til en samtale hos Jobcenter.

Det er rimelig svært når man ikke har stået i denne her situation før, og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre..fordi jeg bare havde planlagt det hele..men så blev det ligepludselig brudt i smadder..jeg har aldrig følt så forvirret som nu..


Min plan var:

Gør VUC færdigt.(og vende og dreje hvad jeg skulle arbejde med, når jeg blev færdig med HF)
Arbejde 1-2 år.
Arbejde i frankrig.
Evt Hansenberg i kolding.


Nu er det bare lort det hele..


 Samtalen var kl 10:00, så efter 15 minutter kunne jeg gå ud.

Det er meget intenst at sidde og snakke om en selv og ens uddannelse osv med en man ikke kender..men jeg må sige at det hjælper og giver en inspiration.

Jeg vil gøre alt for at finde et job, for jeg skal IKKE, og jeg mener IKKE, have pengehjælp..UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER.

Ikke at det er dårligt...men jeg VIL selv gøre mig fortjent til penge..jeg vil IKKE have penge for at have penge..det skal betyde noget.

Jeg har egentlig også penge nok, så dem kan jeg lige leve af lidt endnu.
 Så gik jeg hjem.

 Jeg skulle lige ind i borgen først.







Så tog jeg hen på biblioteket med en bog jeg skulle aflevere. 





 Jeg hører stadig sangen.




At læse gratis blade er meget dejligt, så der sad jeg og læste blade, for jeg skulle vente omkring 40 minutter på bussen.














Efter 40 minutter gik jeg hen til bussen. 













Hjemad det gik.

Jeg har savnet at sidde i bussen på vej hjem fra vuc, med musik i ørerne..så det er dejligt, de få gange jeg kan gøre det nu. 




 Jeg gik over marken på vej hjem.









 Det blæste stadig.









Hjemme. 



Jeg skulle hjælpe far med at gøre klar til rejsegildet her i aften. 





Så vi fik spændt vognen til traktoren.








 Og læssede en masse halmballer ind i det nye maskinhus, så vi lavede et par stole og borde.

Min far og Ida sidder lige og afprøver om det går an.









 I min iver glemte jeg at tage billeder..ups, men jeg håber stadig at det står dernede, så må jeg se om jeg ikke kan tage nogle flere de næste par dage.


Ved 16.00-tiden kom gæsterne.

Der var et par af min fars venner, vores familier, fars arbejdskollegaer, og tømrerne..

Vi havde bestilt en pølsevogn, hvor folk bare kunne spise så mange fransk hotdog hotdog eller krassere de ville.


Jeg fik en fransk hotdog og en hotdog.
Jeg havde ellers tænkt mig at spise 5-6 stykker, men desværre var jeg ikke så sulten som jeg troede.



 Vi havde æagt tæpper ud over halmballerne som folk kunne sidde på, og sat lys på bordet.

Vi havde sodavand, øl, kaffe og the.

Og småkager.
 Vi sad ellers bare og hyggede og snakkede.


Det var rart at have besøg af familien, og bare hygge og have en dejlig aften sammen.
 Nogle gange var det bare lidt koldt, men så havde vi lidt tæpper at tage om os.





Til sidst gik vi indenfor i vores og farmors hus og hyggede videre. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar