torsdag den 29. oktober 2015

Græskarskæring-Tirsdag den 27 oktober 2015.

 Det er så flot med nogle helt matte negle, ligemeget hvilken farve det er.

Ville ønske mine begle så sådan ud,, det ville bare være svært at arbejde med sådan nogle klør.
 Jaja, katte er nogle gode vogtere/sikkerhedsvagter.
 Årh, det er da sødt.:)
 Ja, det har jeg prøvet..man bliver ret irriteret...Det var jo ens svar, eller en selv der læste opgaven, og så bliver svaret bare stjået fra en.








 Jeg kom op 08:25.
 Læste lidt avis, og spiste noget morgenmad.




 Der findes meget inspiration på internettet om at skære græskar, så jeg søgte lidt på youtube, og så fandt jeg et par gode ideer.




















Prudst er bare glad for sofaen. 





 Jeg fik lukket hestene ud.






Tømrerne bygger på livet løs, for at blive klar til rejsegildet i morgen.





Lidt efter fik jeg beklædt gulvet med aviser, og så gik jeg igang med at skære årets græskar.














 Det var lidt svært at skære ned i græskaret, men jeg prøvede at stikke kniven ned, og banke skaftet nedad, og så gik det.















Jeg havde lavet en lille "klap", så jeg kunne få lysene ind bagved.







Jeg har hørt at man kan lave nogle "snacks" eller bruge kernerne i en opskrift.

 Så jeg søgte lidt efter nogle opskrifter på nettet.



 Imens græskarkernerne kogte på komfuret, havde Ida lavet æbleskiver, som vi sad og spiste.






 Og ind i ovnen med dem, med lidt olie, salt og sukker på.
 Derefter gik mig og min far ud og ryddede lidt grene og ragelse væk, så gården så pæn ud, når de skulle komme gæster i morgen.

  
















Og så kørte jeg det ned til stakken med træ, og ting der skulle brændes af.

Jeg føler mig hjemme i en traktor, og ville ønske man kunne køre traktor MEGET mere end man gør.


 Jeg elsker at sidde og køre i en traktor, for der er ikke så mange er har mulighed for det, så jeg er selvfølgelig meget taknemmelig for at jeg får den oplevelse af at opleve traktorer og landbrugslivet, som jeg holder meget af.










 Farvel bord..det kommer nok til at blive brændt til den næste sankt hans.





Så fik jeg hestene ind. 








Mig og far gik op for at se på taget, som tømrerne er ved at sætte op..det ser rigtig godt ud. 






 Kattene fik noget mad.



 Nu skalmine reflekser i brug igen, det er jo vigtigt med sikkerhed, når man begiver sig ud i mørket. 

 Mig og Ida gik op mod bussen.



Og så kom vi med bussen. 





 Så var jeg i sønderborg.
 Og gik hen imod borgen, for jeg er ikke så glad for at gå ude i mærke, så det var bare med at komme ned til noget lys.








      
Da bokwa var slut, nåede jeg heldigvis bussen.




 Mig og Ida tog bussen hjemad.
 Jeg elsker Justin Biebers nye sang sorry...den er så god at jeg hører den hele tiden...det er nærmest den eneste sang jeg hører for tiden.





Da jeg kom hjem lavede jeg blog. 

 Inde jeg skulle sove så jeg paertown..den var lidt plat, og ikke som jeg forventede, men den var alligevel god.

1

Ingen kommentarer:

Send en kommentar