søndag den 4. oktober 2015

Røde kors indsamling-Søndag den 4 oktober 2015.

Ej, det er da originalt og sødt.
Det her billede gør mig både trist og glad.
Der er alt for mange katte der står uden et hjem, og husly, mad, drikke og kærlighed.
Nogengange tænker jeg"wauw, hvor har vores katte det bare godt"...de har nemlig over 16 hektar de kan boltre sig på, og alligevel holder de sig kun indenfor deres egne territorier.

Men det gør mig også glad, for nu kan denne killing snart komme ud til en ny og god familie.

Hvis i ikke ved det, så er mops-hunde min ønskehund..de er sååå søde, og jeg elsker når de grynter enormt meget, dog er det synd for dem, at de har en snude der gør at de tit får vejrtækningsproblemer, hvis de nu skulle gå hen og blive syge, og det ønsker man jo ikke for sit dyr.
Noget jeg hader allermest er når jeg går rundt i en by, og der bare er folk over alt, og de så går langsomt...ååårghghghkekfg...hate it..man har nogengange lyst til at løfte dem til den anden side, men så tror jeg de bliver noget forskrækket, haha :)















 


Op kl 08:00. 


Jeg skulle nemlig ud og samle ind til røde kors, hvor pengene blandt andet gik til de syriske flygtninge..sammen med 2 fra vuc-klassen:-)

























Min mor og Alice skulle ud og handle, så jeg kunne køre med dem til sønderborg.
Indsamlingen begyndte kl 11:00, men vi mødtes kl 10:00.






Så var jeg i sønderborg.
Vi mødtes henne ved danske bank, hvor vi fik vores rute, en indsamlingsbøsse, og nogle foldere, vi kunne lægge i folks postkasser, hvis de ikke var hjemme.

Og så gik vi ellers bare afsted.




Vi nåede i alt 2 ruter.

På rute 1 fik vi samlet 319,5 kr.
På rute 2 fik vi samlet 509..

I alt 828,5 kr.

Jeg gik jo rundt med min taske på den samme skulder i ca 3 timer, så jeg havde ondt i skulderen til sidst.

Men det var virkelig en hyggelig dag.

Vi mødte mange søde og venlige mennesker..nogle der ville give, og selvfølgelig også nogle der ikke ville give, hvilket jo også er i orden :-D

Jeg kan fortælle så meget at jeg støttede med 11,5 kr.


Kl 14:00, var indsamlingen slut.

Vi fik også et indsamlingsskilt, så folkene kunne se at vi var fra røde kors.

Hvis du sidder derude bag skærmen og også gerne vil støtte, kan du betale med swipp eller mobilepay på nummeret nedenunder.


Eller tjekke deres hjemmeside.
Her:

 https://www.rodekors.dk/indsamler













I weekenden går busserne hver time, og i hverdagen går den hver halve time, så det ville sige at jeg skulle vente i lidt over en time, på den næste bus.

Jeg gik derfor et smut ind i kvickley. 


Fik købt en kakao, og æblet havde jeg fra indsamlingen, så det var gratis.




For jeg havde kun levet af 2 pumbler(pumbler er boller på sønderjysk)

















Vi havde også fået en gratis vand til indsamlingen. 


Jeg gik mig en tur ved havnen.
Husker tydeligt at jeg næsten gik en tur her hver dag, efter matematikkursusset, før jeg skulle starte på vuc sidste år.















































Jeg savner hverdagen på vuc...og menneskerne helt klart..det er uretfærdigt, når jeg jo gerne ville være der..^^ 











Det var utrolig hvor let det gik at få en time til at gå egentlig.







 Jeg smuttede lige forbi den nye butik i borgen, jeg ville gerne ind i den..men jeg skal derind i morgen sammen med en, så jeg vil ikke ødelægge glæden. for jeg glæder mig så meget til at komme derind.'

Jeg har aldrig været i en "normal" butik(butikken hedder normal) før, men jeg har hørt SÅÅ meget om den, og jeg har VENTET i et år, på den oplevelse at træde derind.

(wauw, jeg lyder forelsket i den butik)..






Så tog jeg bussen hjem. 








Der var nogle der snakkede engelsk bag i bussen, jeg tror faktisk de var englændere eller amerikanere.
Årh, jeg elsker folk der snakker, engelsk eller fransk, det lyder bare så godt.

Så gik jeg hjemad.  
  























Jeg gik over marken på vej hjemad. 






Hjemme.



Jeg lavede blog for igår.














Jeg elsker at gå ud til kattene, da Harald altid strækker sig på de mest sødeste måder, når han ser en..og han strækker sig gerne flere end en gang. 








Han skulle liiiige se om jeg havde lavet maden:-)





Hver gang jeg kommer ud med maden til dem, så giver stribe(den grå-røde) Harald(den røde-hvide)Harald et gok på hovedet med sin pote, og det er nærmest hver dag, haha, det er så underligt, og sødt, og grinern, og ondt.











Minnie var ikke lige til aftensmaden..det sker nogle gange at de ikke lige kommer til maden, men så får det bare deres mad når de så kommer.


Så står maden klar til den kat der ikke liiige var der til maden.
Køkkenet så farligt, ud.'Enten havde køkkenet weekend, eller så var der sprunget en bombe.

Så mor her, gik igang med at rydde op.

Jeg fik forresten købt nogle nye fiske-olie.piller.
Jeg spiser dem til vedligeholdelse af hår, hud og negle.


Men oh, my, good..de var STORE, som i jeg-er-bange-for-at-sluge-piller-der-er-meget-store-og -dem-der-får-jeg-aldrig-ned-piller.



Big?..YES..


Dem jeg har spist op, var meget mindre. 

De gamle var 500 ml.
De nye er 1000.







Jeg arbejdede hårdt på rengøringen, hahah :D
Så var det pænt og rent igen, dog var det et meget dårligt kvalitets-billede jeg fik taget der.







Jeg lå lidt på sofaen sammen med Prudst, og gloede på facebook.

Jeg faldt over denne søde "annonce".

Med en lille pige på 2 år, der havde fået leukæmi, og skulle beholdes i isolation.

Hver dag, var der 2 construction workers(kan ikke lige få det danske ord på tungen) der vinkede til hende den lille pige(pigen kunne se dem, og de kunne se pigen fra vinduet).

En dag skrev de "get well soon" på en "søjle".

Det så pigen, og hendes familie, og det påvirkede dem virkelig meget..altså positivt..det var bare så rørende.












Prudst lå og vaskede sig selv, OG smaskede rimelig meget ud over det hele:-) 







Så var det tid til at lave blog for idag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar