søndag den 6. september 2015

Sønderborg internationale marked-Fredag den 4 september 2015..




 Her i går aftes så jeg Danmarks næste topmodel, ved 23:30-tiden, da det var en genudsendelse, så hvis bare jeg ser genudsendelsen dagen efter, så kan jeg sagtens se det, for jeg kan faktisk rigtig godt lide at se det..jeg sys det er interessant.
 Det var slut ved 01:00-tiden.







Je gså lidt Interviews med Justin Bieber..Ja, jeg indrømmer det..jeg elsker drengen og hans musik..:)


 Mig og Ida gjorde og klar til at tage med bussen til sønderborg, da vi skulle til sønderborg international marked.
 Men vi skulle da lige se Andreas Mogensen der jo er oppe i rummet lige nu, sammen med nogle andre astronauter.

Jeg håber at de får oplevet mere end de overhovedet troede var muligt, og at de selvfølgelig kommer helskindet ned til jorden igen.

 Så måtte vi hellere komme afsted op til bussen.



 Ventede på bussen i busskuret.


 Inde i bussen.





Så var vi i sønderborg.




 Ida ville  lige se hvor lang tid det tog at gå ned til city køreskolen, da hun starter på kørekort snart.
Nogle vil nok syntes det er ret nedern at ens lillesøster der er 2 år yngre end en starter på kørekort før en!..jeg er ret ligeglad faktisk, for jeg har ikke rigtig brug for et nu-jeg er faktisk stolt over at hun gør det-det er ret stort.

Og desuden fik jeg jo et kørekort til traktor først:)

Ida arbejder jo pt, så hun har kind of brug for et-Det ville nok også være smart hvis jeg begyndte på et snart, men jeg har ikke så meget lyst til at tage et, nå det er vinter, da det nok ikke er så rart at tage kørekort og køreprøve på isglatte veje..Jeg kan huske at jeg tog traktorkørekort imens der var sne på vejene:D





Det tog ca 15 minutter. 







Så gik vi tilbage til  biblioteket igen.




















Derefter ned til Alices skole(sønderborgs statsskole), da hun havde fået fri. 






Vi smuttede lige ned i søstrene grene og snuste lidt.


























 Og sidst men ikke mindst, ned til det internationale marked i sønderbog, som holdes hvert år.
Der er mennesker fra andre lande udover danmark der har opstillet en bod, med nogle af deres produkter eller nationalitetskendskaber.




























 Det er faktisk vildt hyggeligt og anderledes.
Gaderne bliver fyldt op med mennesker igen, som før da borgen ikke var der.























Vi (mig,Ida, Alice og Ida veninde) købte en croissant hos en bod, fra holland, med ham og cheese(skinke og ost)

Woow, woow, woow, jeg tror det er det bedste jeg nogensinde har smagt.

De var også vildt varme, da de lige var kommet ud af ovnen.





Haha, inde ved slagter franke i sønderborg købte jeg mig en varm chokolade.
Det var så sært at gå ind i en slagterbutik for at købe en varm chokolade..men de solgte varm chokolade, så det var nok ikke så sært alligevel..haha:) 














 Ved 15:30-tiden tog vi hjem.

Jeg er ved at være træt over at ens mobil bruger så meget strøm så hurtigt hele tiden...:(
















 Jeg elsker at høre musik imens jeg kører i bus, det gør Ida og Alice faktisk også-så det er en fælles interesse vi har-vi sys jo bare det er hyggeligt.


 Så gik vi hjem.












 Hjemme.^^  

 Jeg vil jo rigtig gerne vinde i lotto, så jeg lånte en bog om en der hedder Lotto Henrik.

Jeg ved faktisk ikke helt hvem han er, men jeg har hørt hans navn før.
Det bliver spændende at læse lidt om ham.




 OG en bog jeg har glædet mig SÅ meget  til at få fingrene i, i ca 4 år.
Jeg sys den lyder så dødspændende.
 Og selvfølgelig min metroxpress.
 Nedsatte vindruer.


 Og kager fra det internationale marked.

 De kostede 25 kr pr 100 gram..men jeg fik 4 kager for 48 kr.
Det var lidt skuffende at det blev så dyrt.
 Nuttela med kage rundt om.

Der var alt for meget nutella inde i den, men ellers var den okay.

 Den var okay, men der var så overmeget nutella inde i den.

 Det var nok den bedste af dem alle 4.
Men men men, der var også alt for meget nutella inde i den.

 Den var bare alt for tør.


 Mig, Ida og Alice spillede lidt ludo, og Ida vandt som sædvanlig, og jeg tabte.


Vi fik også hentet gaven til vores mormor.
Det er faktisk blevet rigtig godt. 



 Jeg fodrede kattene.
 Fik hestene ind.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar