mandag den 7. september 2015

Bagedag-Søndag den 6 september 2015.

 Jeg tror alle mødre, irriterer deres barn.
Jeg kan godt nogengange blive virkelig træt af min mor når hun skælder ud, eller er irriteret.
Når hun siger jeg skal rydde det og det og det op, eller brokker sig over noget.

Men jeg elsker hende da alligevel.

Min far er faktisk aldrig rigtig sur, jeg tror kun jeg har fået skæld ud af min far 2 gange i hele mit liv.:)

Ikke at jeg ikke har et godt forhold til mine forældre, for det har..og det er jeg glad for at jeg har..jeg er taknemmelig for den opvækst jeg har fået og det de har givet mig, og at de altid støtter op om  mine ideer og vejleder mig på min rejse i mit liv.

 Yes ,jeg har ikke bare "the chair", men "the room", hele mit værelse er indbegrebet af rod.

Men ja, jeg plejer faktisk bare at ligge alt mit tøj på gulvet.
 Hvis man holder på en person man egentlig holder meget af, og har det godt sammen med, men man ved at det er dårligt for en selv.

Jeg har faktisk aldrig haft sådan en person, jeg plejer at have et godt forhold til de folk jeg omgåes.

Jeg ved ikke om dette passer så godt til billedet.

Men jeg havde engang en person jeg holdt af, som jeg vidste at jeg på et tidspunkt ikke ville holde kontakten til, men jeg blev ved med at være sammen med ham(og dette skal IKKE misforståes, cause that never happened, haha..)...jeg er slet ikke god til drenge, jeg godt kan lide, fordi jeg jo er  naturligt genert, så jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal agere, og sender måske ikke så stærke signaler, så det endte meget brat, og nu snakker vi ikke så meget sammen mere..hvilket jeg fortryder ret meget..Sådan en person har vi vidst alle sammen..

Der går ikke 2 dage, hvor jeg ikke skænker ham en tanke, og det har jo åbenbart påvirket mig, for jeg kan jo ikke stoppe mine tanker..og give slip..



















Jeg kom op kl 08:00 idag.
Jeg har forresten slettet denne app idag, da jeg ikke gad at have den mere, og den opbrugte også noget af mit plads i mobilen.


Vi fik morgenbord, som vi gør hver søndag.
Mig, Ida og Alice lagde os ned på gulvet på et tæppe, og snakkede om alt og ingenting.






Derefter sad vi og så på sjove videoer på youtube. 




Jeg lagde mig ud på trampolinen, og som sædvanligt kommer alle kattene og joiner.
Stribe lagde sig op på mit ryg.





Jeg lå og hørte lidt musik-det er jo afslappende.


Da kattene var hoppet ned fra trampolinen, var det sikker at hoppe lidt højt.



























 Jeg vaskede lidt tøj.




Jeg har uheldigvis fået mig et myggestik under øjet, så mit øje er en anelse hævet, dog ikke så meget..håber ikke det hæver sig mere...





Vaskede lidt mere, og fik det hunget op.

Det er så typisk når man nævner ordet vasketøj i min fars nærvær..så skal han også lige vaske lidt tøj, og så tager han hele snoren:) hahha..Min søster Alice spurgte mig om jeg vaskede noget tøj, for det havde jeg snakket om tidligere..det hørte min far og udbrød"uh, nårh, ja..jeg tror også jeg skal vaske lidt tøj idag".

Og da jeg kom ud til snoren, var der næsten ikke plads til mit vasketøj.:D
Nu ryger disse sko også ud.
De er mega slidte og jeg kan næsten ikke proppe min fod ned i dem.
Jeg købte dem vidst i en genbrugsbutik, eller så er det nogle vi har fået af nogle engang.
De er alt for slidte til at komme på en genbrugsbutik.

Men jeg elsker det stof der er inde i dem.
Jeg gik med dem på efterskolen.


Inde i skoene står der Gyllene gripen.
Det må være firmaet der laver skoene.


Jeg fandt siden.

Det må være et svensk eller norsk mærke.
http://www.putfeetfirst.com/se/skopunkten/Dam/c/31?q=%3AwarehouseDeliveryWeek-desc%3AmanufacturerBrandName%3AGyllene+Gripen 

Men skoen fandt jeg dog ikke.


Jeg så lidt mere pretty little liars.


Så gik jeg op og handlede, da jeg manglede lidt ting, til noget jeg ville bage.









Men jeg fik dog lige puttet lidt mere vasketøj i, og hunget lidt mere op, inden jeg gik. 


Der blæste enormt meget, men så tørrer det hurtigere.





Jeg havde det ene par sko på, som jeg havde vasket i vaskemaskinen.



Det var måske lidt for varmt til at have tørklæde på, øøhhmm...jeg burde måske tjekke vejrudsigten inden jeg tager for meget tøj på. 












Det var ret hurtigt:-)




Imens jeg gik der, og solen skinnede på mig og på verden, så havde jeg sindsyg meget lyst til at tage på stranden og bade. 

Jeg kan faktisk rigtig godt lide at høre tyske sange..jeg er jo egentlig vokset op med en mormor der faktisk kun hører tysk musik.

Der er selvfølgelig nogle enkelte jeg ikke kan lide, men ellers har jeg ikke noget imod tysk musik.

En af de pindsvin der var hos os hver aften, for at spise kattemad sammen med kattene er desværre blevet kørt over :(

Jeg er glad for at pindsvinet nåede at få et godt liv sammen med dens anden ven, og at de havde hinanden så de kunne gå på kattemadsrov sammen.

RIP;/ <3



Årh, omg..dette sker hver dag.....jeg har ikke mere plads på min mobil snart..
Så var jeg hjemme fra indkøb.

Jeg havde fået købt en smule.
Jeg gik på jagt efter en opskrift med kærnemæl i, da vores kærnemælk kunne holde senest idag, og der var ingen der havde drukket af den, så jeg tænkte logisk..og bagte noget af kærnemælken.
Jeg fandt frem til et brød der så lovende ud.

Jeg kan godt lide at tage alle de ingredienser ud, på bordet, som jeg skal bruge, inden jeg går igang.

Da jeg havde lavet dejen fandt jeg ud af at den skulle hæve i en dag, og jeg faster jo i morgen, så det så skidt ud, hahaha :)

Jeg ville gerne have noget klar til kaffe, så jeg fandt en opskrift, der var hurtig og der ikke var så meget af.
Jeg fandt en opskrift med 10 boller.

Jeg fandt opskriften på grauballekonen.dk

Her:

http://grauballekonen.dk/boller-og-broed

Det er dem der hedder fødselsdagsboller.
De skulle kun hæve i 30 minutter.


 Imens ordnede jeg vasketøj.











Køkkenet lignede et mareridt, for det var så rodet, at man ikke kunne se selve bordet.

Men det sker altid.

Så jeg gik igang med opvask og oprydning.
Og formede bollerne.
Jeg elsker at drysse en smule mel ovenpå bollerne inden de skal i ovnen, så de bliver ekstra sprøde.





Ind i ovnen i 10 minutter. 

De blev virkelig gode.

Der var kun 10, så der var 2 til os hver i familien,

Ida var på arbejde, så mig og Alice spiste Idas, haha, hun vidste jo ingenting..det var simpelthen så gode.









Lukkede hestene ind. 


Gav kattene mad.


Fortsatte med oprydningen af køkkenet.



Lavede lidt the.

Og blogindlæg.










Alice stod og bagte en kage med kun 2 ingredienser ude i køkkenet. 

Den bestod af 3 æg og 165 gram chokolade.
Hun havde fundet opskriften på nettet.


Kagen smagte ret underlidt, for jeg tror chokoladen var en anelse for mørk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar