fredag den 11. september 2015

Besøge mormor-Torsdag den 10 september 2015.

 Det er nu ikke alle piger der har "kage" (som jeg kalder for meget foundation) i hovedet.

Men der er ikke mere synd,end når en pige har hovedet fuld af kage, og hun ikke engang selv ved det.


 Du villefluks være i mit hjerte hvis du troppede op med sådan en menu her:)..Hahha, jeg vil gerne have det at spise nu faktisk:-)



 Jeg har faktisk aldrig set sådan en drink, men han/hun kan johave puttet frugtfarve i flasken,?? haha:)



















Op kl 09:00. 








 Jeg lavede mig noget morgenmad.

Pitabrød, æg, hamburgerryg og bacon.




Det var så lækkert som det så ud. 


 Der sad jeg og læste lidt avis.
 Jeg ville smage det der Tiramisu, men ad...jeg smagte en teskefuld, og smed det sidste ud...det smagte altså ikke godt-overhovedet.
 Jeg spiste også lidt nødder-de var bare ret saltede.

















Lukkede hestene ud i det kølige vejr. 


 Derefter gik jeg mig en tur.































De havde vidst lige lagt nyt asfalt ud på vejen, for der stank af asfalt. 



Det kan godt være at vores by ser meget lille ud, og sådan at der næsten aldrig er nogle mennesker omkring byen.

Ja, den er ret lille, og vi har ikke en million butikker, men vi har hvad vi har brug for.

Og der er faktisk en okay trafik af mennesker her, for de bor her jo. 

I det hvide hus ligger der en bar..jeg har godt nok aldrig været derinde, og der kommer jeg nok heller ikke i fremtiden.

 Her lå der engang en døgner(en døgner er en slags kiosk, der havde åbent til kl 20:00)..men den kunne ikke køre rundt.

Det var ret ærgeligt, for mig, Ida og Alice plejede at komme der ret tit for at købe mærkeligt slik.

Nogle gange når mig, min far, Ida og Alice havde været ude og gå om aftenen, fik vi lov til at få noget slik for ca 20 kr af far, som vi gik og gnavede på på vejen hjem.

 Her lå der engang en Sydbank, som blev til en hvidevarer butik, der nu sælger vaskemaskiner osv.
Sydbank lukkede her i år-det er lidt trælst, for nu skal vi hele vejen til sønderborg, for at klare pengesager...dog er hæveautomaten der stadig.

Det er bare synd, hvis hæveautomaten kommer væk, for så skal de ældre jo hele vejen til sønderborg for at hæve penge, og det er forfærdeligt.

 Vi har en superbrugs, og en rema 1000.

 En genbrugsbutik.
 Et stort plejehjem.


 En tidligere børnehave, omme bag træerne, men den blev nødt til at lukke her sidste år, da der ikke var nok børn til at den kunne køre rundt.

Heldigvis nåede mig, Ida og Alice alle sammen at gå i den, for det var en rigtig god børnehave.

Nu mener jeg det er noget samlingssted, (elle noget i den retning-)
Tror det er der hvor folk går til kurser-computer og lokalhistorisk.








 Åh åååh, Mai-Britt der møder en kat er ret skidt, haha.

Jeg kan IKKE lade være med at gå hen til en kat, hvis jeg møder en...selvom jeg kender konsekvenserne af det....det ender nemlig med at man ikke kan slippe af med dem igen, da de følger efter en.....

Det er noget andet med hunde, da jeg jo er blevet bidt af en engang, så dem er jeg lidt mere forsigtige med.

Katte er mindre skræmmende end hunde.


 Men den var simpelthen så sød.


 Jeg burde lade være med at gå hen til fremmede katte, for engang blev jeg faktisk bidt i tommelfingeren af en fremmed kat, da jeg var på loppemarkede....haha..lyder ret underligt, me..ondt, det gjorde det.




 Haha, ja,den begyndte at følge efter mig...det gjorde ondt i hjertet at skulle løbe væk fra den....jeg burde bare havde ignoreret den, inde jeg gik hen til den, haha:)...jeg lærer det aldrig.








Jeg gik over vores mark, det er jo bedre end vejen, og der kan man jo gå uden at skulle se sig for hele tiden., 


 Hjemme.
 Jeg gav mig til at læse de sidste gratis blade jeg havde..
 Så lavede jeg lidt harzen blog.



 Og pakkede gaven ind til mormor.
 Da kl blev omkring 15;30, kørte mig, Ida og far hen til sønderborg, for at hente Alice i skole, da de havde fået fri.
 Jeg hader at sidde med benene stramt ind til sædet for jeg føler at jeg bliver klaustrofobisk, når jeg ikke kan bevæge mine fødder....jeg kan heller ikke lide hvis folk sidder ovenpå mine fødder eller ben, for jeg skal kunne bevæge mine ben.

 Vi lånte farmors bil, da mor skulle på arbejde.


 Jeg fik ikke nået at læse bladende, så dem tog jeg med i bilen.
 Vi skulle nemlig ned til mormor, da hun jo havde fødselsdag den 5, men der kunne vi ikke komme, så det blev idag/aften.









 Vi kunne lige nå at komme til tyskland.



Mig og Ida har sådan et irriterende væddemål igang.

Ida spurgte mig om hvordan man sagde traktor på sønderjysk..om det hed traktor, eller om man havde et andet ord for det.

Jeg sagde at det hed trauder, for jeg havde hørt mange folk kalde en traktor det, og Ida siger at det bare er traktor ligesom på risdansk.

Vi har væddet om en romkugle fra lagkagehuset.

vi væddede om det vores far sagde var det rigtige, og han sagde at man kaldte traktor fra trauder nede i vestjylland, og bare traktor for traktor i sønderjylland. 

Men jeg insisterer stadig på at det også hedder en trauder...


Jeg giver ikke den romkugle fra mig, haah,og det gør Ida heller ikke, haah..vi har et romkugle-dilemma:)


Da vi kom til tyskland, så vi en pølsevogn..og pølsevogn og Alice er ikke noget man skal gå forbi, haha, så vi fik os en hot dog.




 Ham der duden i motorcykeldragten var en ret dej dude.



 Der var en hyggelig strand, som vi gik ned og spiste vores hot dog på.






Så tog vi et smut ned til en dansk/tysk købmands-butik. 



 Vi havde fået købt næsten hele butikken, da vi kom ud :-)hæhæ.










Derefter kørte vi ned til mormor. 



 Vi så nyhederne om flygtningene, da min mormor bor ret tæt på padborg, så hun kan nærmest bare køre hen til der hvor situationen foregik.

Det gjorde vi dog ikke, vi så det i tv.


Vi snakkede, spiste kager og mormor-slik..Hun havde lavet rigtig mormor-mad, bestående af rødkål, dure agurker, millionmøf og kartofler...min mormor laver seriøst det bedste mad der findes.






 Efter mange hyggelige timer, kørte vi hjem.

 Vi var hjemme ved 22:15-tiden.
 Vi sad lidt og snakkede i køkkenet.

 Jeg fik købt en cherry cola.
 Flødeskum til kakao, og en stor pot(en pot er en slags æske eller beholder på sønderjysk)
 Æblejuice til mine smoothier...dette er det bedste slags æblejuice at bruge i smoothier.
 Og lidt bom-poser(bom er slik på sønderjysk)



 Vi sad og drak lidt kakao.



 Snakkede, og læste blade.














Om aftenen ved 23:30-tiden så jeg genudsendelse af danmarks næste topmodel. 


Og kom først i seng lidt over 01:00.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar