torsdag den 3. september 2015

Rundvisning på Hansenberg organia.Torsdag den 3 september 2015.















 Idag skulle jeg op kl 06:30, da jeg havde en spændende dag foran mig.












 Jeg sad og læste avisen ligesom da jeg gik på vuc...der læste jeg jo avisen om morgenen.
 Og spiste min morgenmad.
Det var egentlig min fastedag idag, men jeg valgte at jeg godt måtte spise idag, da der var rundvisning og så skulle vi jo sikkert stå stille i lang tid og høre om forskellige ting...og jeg har før kommet til at besvime, fordi jeg ikke havde fået nok at spise..så det ville jeg helst ikke opleve igen:)









 Jeg skulle nemlig op og se på Hansenberg organia i kolding.

Jeg glædede mig rigtig meget til at se hvordan der så ud, og bare til at høre lidt om uddannelsen.



 Min mor havde fri, så hun kunne køre mig, og vi kørte 08:30 ca.






 Jeg sad og læste metroexpress på vejen derop, 

Og så denne "annonce" om en dreng der laver enormt fede sko, hvis man er til sko der er malede eller udsmykkede på en kunstnerisk måde.

Prisen starter på 300 kr, og går opad..hvilket er en fin pris for håndlavede sneakers.

Jeg ville dog højest give omkring 400 kr.

Jeg køber faktisk ikke sko for mere end 250-300 kr.


 http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/15764634

 Vi holdt lige ind på en rasteplads, da min mor skulle på wc.








 Rundvisningen startede kl 10:00, men vi var der ca 10 minutter før, så vi kunne finde der hvor vi skulle mødes med de andre ved receptionen.

Vi har jo aldrig været der før, så at finde rundt var ikke lige det nemmeste.


 Det duftede rigtig rigtig godt og hjemligt af land og dyr.
 Jeg tog desværre ikke billeder af så meget, under rundvisningen, da det måske kunne virke lidt uprofessionelt at gå og fotografere alt, når man skulle høre efter hvad rundviseren fortalte.

De havde en "park" med geder, aber, slanger, fugle, fisk, kakerlakker, fugleedderkopper, lemurer, næsebjørn osv.

Heste, katte, hunde, jersy-køer, og svin.

Der var forskellige dufte ligemeget hvor man var:

I parken duftede der friskt af blomster, græs og skov.
Ved køerne, duftede der af ko, hvilket er en duft jeg elsker.
Ved svinene(pga af smitte-sikkerhed, må man jo ikke gå derind), men der ved jeg jo hvordan dufter, når jeg har arbejdet med svin i 2 år..jeg føler mig altid hjemme, når jeg dufter duften grise/svin.

Det var virkelig et sted jeg godt kunne se mig selv gå, da det var rigtig landligt med traktorer, dyr, marker og moch(moch er lort eller møg på sønderjysk)



De havde også hængebuesvin, HVILKET ER DET SØDESTE I VERDEN!!!!:D

Nuuurh, jeg var ved at dø, da jeg så dem...dog ved jeg ikke hvordan deres adfærd er, så er de mon så sødesom de ser ud til?..hmm, jeg vil rigtig gerne lære mere om dem.



 Som man kan se på billedet var der en del ude og høre om dyrepasser og veterinæruddannelsen.





Dog synes jeg det var lidt trælst at selve Hansenberg kollegiet ligger omkring 8 km fra organia(organia er stedet hvor man studerer til dyrepasser, hestemanager, landmandsuddannelsen eller veterinærsygeplejerske.)

Så det har sat mit perspektiv lidt i overvejelse..selvfølgelig er det ikke noget problem med at den ligger 8 km fra kollegiet, men det ville være nemmest hvis jeg havde kørekort, hvis man lige skal hen og hente noget på værelset osv.


Så derfor tænker jeg at jeg skal starte til august næste år, istedet for januar.. måske????

Jeg har faktisk en ide, om hvad jeg vil lave indtil jeg skal starte på hansenberg..så det skal jeg lige have søgt flere informationer om, inden jeg offentliggører det.. det bliver ihvertfald noget job..og muligvis kørekort, så jeg kan fragte mig selv fra sted til sted.



Kl 12:00 var rundvisningen ovre...det har været super spændende, og jeg føler jeg har fået mere indblik i stedet.

 Dog ville jeg gerne have set kollegiet og selve skolen..så jeg kan danne mig et overblik over stedet.

Mon ikke de har en åbent hus dag på et tidspunk?.



Så tog vi hjemad. 








 Vi kørte hen til Kolding storcenter.

Vi sad lige og studerede et par krager inden vi gik derind.

De vare ret nuttede.




Det er rigtig lang tid siden jeg har været inde i kolding storcenter, da vi ligesom bor på als, og ikke er så tit i kolding, haha....så jeg kender overhovedet ikke Kolding storcenter, og kan absolut ikke finde vej derinde.

Der er nok nogle der kender hele storcenteret og de kan sikkert nemt finde vej.







 Det er ret flot, og gigantisk derinde.





 Jeg fik købt mig en sandwich fra subway.

Vi har ikke subway på als, så jeg har aldrig smagt en sandwich derfra, kun deres pommes frites fra københavn.

 Jeg var ret spændt på ENDELIG at være i kolding storcenter, så jeg ville mega gerne have blevet der hele dagen, men min mor var lidt træt af at gå rundt derinde, hvilket var lidt ærgeligt, så vi tog hjemad.

Jeg skal så meget derind igen en dag, så det var lidt øv, at vi tog hjem, efter 40 minutter derinde:)..haha..

 Mig og min mor var en smule trætte, da det var rigtig lummert og varmt i temperaturen idag, så vi valgte at holde ind på en rasteplads, for at holde en pause.
 Det er ikke en hemmelighed at jeg elsker kakao, og elsker at smage forskellige kakaoer rundt i danmark, så jeg skulle selvfølgelig have en fra denne rasteplads.

Butikken hed monarch:)
 Min mor er ret nærig, når det kommer til at købe kaffe eller andre sager på rastepladser, så hun skulle ihvertfald ikke have noget derindefra, haha..typisk:)

Det er noget andet med mig:D

Så jeg overraskede hende med en kop kaffe, som hun ikke skullegive noget for-hun skulle jo have noget energi..jeg selv fik en kakao.

Prøv lige at gætte prisen på denne kakao(der var ikke gratis genopfyldning på)???!!!O:

29 kr??, og den smagte af pap..oh good..

Min mors kaffe var dobbelt så stor som min kako og kostede 26 kr, og der var gratis genopfyldning på..hoho...det er bare viiiiiildt!


Nå, ligemeget, det holdt os vågne, og det er tanken der tæller.

 Vi skulle lige ind på rema 1000 i sønderbor på vej hjem, og handle.


 Ja, der sidder hun med endnu en kakao...hahahaah:DMai-Briiiiiiit!!:-P
 Alice havde fået fri, omkring den tid, hvor vi var i sønderborg, så vi hentede hende fra skole.
 Vi var hjemme ved 16:00-tiden.

Seeee, kun 1 % strøøm...åååhhh, neeeeej!!..

 Lidt efter opdager Alice at hun havde glemt hendes computer-oplader henne på skolen, i hendes spansk-klasse,(Alice havde lektier for, og hendes computer var løbet tør for strøm) så mor tilbyder at køre hende til sønderborg,

Jeg tog med, da jeg skulle hente en bog på biblioteket, og de lukker kl 17.00, så det kunne jeg sikkert godt nå.
 Alice havde nemlig taget denne bog med hjem til mig, som jeg havde lånt(jeg vil nemlig gerne finde ud af hvordan man vinder i lotto..haha, det tror jeg der er mange der gerne vil finde ud af)

Så derfor lånte jeg en bog om lotto.
 Jeg fandt dog ud af at den er fyldt med en masse matematiske betegnelser over procenten af mulighederne for at vinde i lotto, og hvad sandsynligheden for at vinde i lotto, er, når man vælger det, det eller det tal osv.

Og, hvis i kender mig, så er jeg ikke særlig begejstret for matematik ,så den bliver afleveret tilbage  i morgen, haha, så er der en anden der kan få glæde af den, som måske er mere interesseret i at læse den, end jeg var.









 Så var vi i sønderbog 20 minutter efter.

Lige efter jeg havde taget dette billede, slukkede min mobil sig, da der åbenbart ikke var mere strøm på, og hverken Alice eller mor havde deres mobil med, så jeg kunne egentlig ikke se om biblioteket havde lukket eller åbent, så jeg droppede biblioteket.

Vi skal også ud til det internationale marked i morgen.. det er i sønderborg i denne uge.





 Da vi kom hjem begyndte jeg på aftensmaden.
Det var kun mig og min far der skullehave aftensmad, da Alice og mor fastede og Ida var på arbejde.

Jeg tror også jeg begynder at faste igen, på lørdag.


 Lidt oksekød, og salat, der gik under navnet Chop Suey.















 Jeg gik igang med at rydde op i køkkenet, og hørte musik imens.

Når jeg rydder op og hører musik, så danser jeg, haha...for det er jo bare ret hyggeligt.








 Der er en app der hedder GoGo(jeg har ikke prøvet den endnu, men det vil jeg måske gøre på et tidspunkt), jeg har ikke hørt så meget om den, men det er en app, der viser hvor der sker ting og sager, begivenheder, og events....jeg mener kun at den viser begivenheder i sønderjylland eller nordjylland, en af de muligheder...så meget ved jeg heller ikke om appen.

Men hende iværksætteren vil rigtig gerne sprede den til hele danmark ,så folk kan følge begivenheder rundt i andre dele af danmark..





Nu vil jeg snart se danmarks næste topmodel, der kommer 23:35, i aften, så om 2 minutter:)


Yaayy, jeg er glad for at jeg kan følge med i det alligevel:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar