lørdag den 22. august 2015

Sønderborg kulturnat-Fredag den 21 august 2015.




 Op 08:30.



























Nu kunne jeg jo smage den smoothie jeg fik købt igår.

Det var ikke lige den bedste smoothie jeg har smagt, men den var okay. 



Vi har lige i øjeblikket nogle fra Cameroun, der ligger tæt på Nigeria i afrika boende i vores bed and breakfast.

Det er altså nogle smukke mennesker. 





Jeg gik ud og klippede Pinkey og Brunos manke og hale, da de jo også skal klippes engang imellem. 


Dog klippede jeg ikke Pinkeys hale, da hanhurtigt bliver sur, når han skal klippes, og jeg gad ikke at ophidse ham for meget..så halen tager vi om nogle dage.






 Bruno ser altid virkelig komisk ud, efter han er blevet klippet.













Lidt vand til dem.

Ej, hvor er jeg glad for at jeg ikke får grene i hovedet mere, når jeg henter vad til dem. 

 Jeg sys stadig at det er mega underligt at jeg altid kigger på klokken når den er det samme tal(altså 11:11..15:15..22:22 osv osv)....det er lidt skræmmende..men sådan er det i perioder.
 Far fik presset lidt flere høballer igår, de skal bare ind i tørvejr snart, inden det giver regn..
 Jeg skulle have de høballer der ligger udenfor stalden ind i stalden.

 Man kan nærmest bruge hestenes hår til en ny paryk...hahahah:)


Ej, det ville være for ulækkert.










 Så fik jeg alle høballerne ind i stalden, så godt jeg kunne...der kan nok ikke være flere lige på det sted der..



Hønsene er så nysgerrige, hver gang man går forbi dem..

Jeg ville faktisk ønske at de kunne komme udenfor og gå, på noget græs...men det har min farmor og farfar bare aldrig gjort med deres høns.

Det er min farmors høns nu(min farfar lever desværre ikke mere)

Vi har altid haft høns, så længe jeg kan huske.

Min farmor vil faktisk ikke have flere høns efter dem her, så jeg må gerne arve hønsene hvis jeg vil(og det vil jeg gerne) 

 Ved kaffetid, kunne jeg endelig spise bollerne fra lagkagehuset, som vi købte igår.

















 Så kom Ida hjem fra arbejde, og Alice hjem fra skole.


Hahaha, jeg satte min vaffelis op i vores stearinlys-holdere, fordi jeg lige skulle lukke isbøtten igen...smaaart.. 

 Vi gik alle 3 ud på trampolinene og snakkede og hoppede lidt..imens vi spiste is.
 Man skal passe på med at gå rundt ude ved vores blommer, for der er nogle gange temmelig mange bier..især hvis der er rigtig varmt.



 Der ligger også ret mange blommer på jorden.

Jeg glæder mig til at vores blommer bliver mere modne, for det er de bedste blommer ever.


 Vi gik bare lidt rundt ude i haven.









Jeg gik stadig og spiste is. 


 Derefter satte vi os op i traktoren alle 3 og vendte hø.

Alice kørte traktoren, fordi at hun gerne ville være den der vendte hø i år.





 Jeg sad på det lille sæde, og Ida sad i bag-vinduet.



















  

 Der er ca 2 rækker vi mangler at presse endnu.

Men nu har vi ihvertfald fået vendt høet, så det kan tørre bedre.








 Bagefter gik vi lidt rundt i haven igen.







Og spiste blommer.

Vi har virkelig mange forskellige blommetræer.




 Vores æbler de gror også rigtig godt..
Så skal vi snart til at lave æblekage.(elle bondepige med slør, som det hedder hernede i sønderjylland)







Så gik mig, Ida, Alice og far ind til farmor for at få kaffe..

Jeg ved faktisk ikke lige hvad mor lavede..jeg tror hun gjorde rent.



Det er så hyggeligt at være inde ved vores farmor.

Hun er det sødeste menneske på jorden, og hun kan så mange historier fra hendes barndom og gamle dage..og hun lever sig så meget ind i minderne og historierne, at hun nogengange griner helt ægte af dem, og lukker øjnene...det er så sødt..
Vi hygger os altid nå vi er inde hos hende, og tiden flyver bare afsted.

Vi sidder og snakker, drikker the, drikker hendes hjemmelavede saft, og spiser kage og vehkache(vehkache er franskbrød på sønderjysk)

Vi var derinde helt til kl 17:00 

 Så fodrede jeg kattene.
 Og gik ud for at lukke hestene ind.






Lidt tid efter kørte mig, Ida, Alice og far hen til rema 1000 for at købe sodavand til markfolkene, der høster(markfolkene vil sige dem fra fars arbejde, der styrer markerne)

Vi tog transamen deropad.















 Pizza er en sikker vinder, når man arbejder i marken.




Da vi kom hjem, lavede jeg lige hurtig juli goodiebox.

Indlægget er meget forsinket, for jeg har faktisk ikke lige haft de store mængder af tider til at lave det, indtil lige nu. 










 Vi gjorde os klar til at tage til sønderborg natløb 2015.














Lige hurtigt et outfit-billede inden vi tog afsted(jeg tager dog også dette tøj på imorgen...)







Vi(hele familien) tog afsted ved 20:30-tiden.














Jeg havde pistacienødder og vand med i bilen, til turen derhen...turen tager dog kun 20 minutter i bil.


 Så var vi der.
















 Vi var først lige inde i ringriddermuseet..




Der var bare en masse pokaler, billede og suppe-gryder..osv osv.













Vi var kun derinde meget hurtigt, for der var mange folk og ret varmt. 



Le familia. 














Der var proppet med mennesker over det hele, og man kunne slet ikke gå så hurtigt som man ville.

Det så ud som om der var flere mennesker end de foregående år.

















 Der er altid noget dans henne ved havnen ved slottet.

Mit zumbahold skulle faktisk også optræde, og dem der ville være med, kunne bare være med.(jeg havde dog ikke meldt mig til opvisningen)..jeg så det heller ikke, for jeg havde glemt hvad kl det var.











Det var så smukt udover sønderbog. 





 Da vi havde været der i ret lang tid, besluttede vi os for at tage på burger king, og få aftensmad.

Jeg er SSÅÅÅÅÅÅ glad for at det ikke var en fastedag..for i kommer ikke så tit på burger king...hhaha:) 
















 Mig og Ida fik en cheeseburger menu.
Alice fik en roasted chickenburger.
Mor og far fik sundae is.

Uhm..det var lækkert.








 Da vi havde spist færdig tog vi hjemad, og var hjemme ved 23:30 ca.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar