søndag den 23. august 2015

Kanelkringe-Søndag den 23 august 2015.






Op kl 08:30. 














 Det se så underligt ud, ude ved udestuen nu, når næsten alle træerne er væk....men det ser rigtig godt ud.









 Jeg vaskede lidt tøj.

 Hang noget op.


Nuuurh..her til morges, da jeg hang vasketøjet op, så var der 2 piger på ca 5-7 år (der boede i vores bed and breakfast) der stod og snakkede med Prudst...det var virkelig sødt. 

 Ida og far var på arbejde..så der var kun mig, mor og Alice der kunne få morgenmad sammen idag.
 Jeg sad og lavede blog for igår, og så youtube.









 Harald og Prudst havde hyggedag indenfor i udestuen.

























 The love between a human and its animal is biiiig :)<3



 Vaskede mere tøj.



 Hahahha, det her gør jeg faktisk ret tit...men ja..det er smart, for så kan man have flere klemmer med sig på vejen på samme tid.










Harald er altid sammen med en, hvad end man laver...også når man hænger tøj op. 





 Jeg gik inde i værkstedet og ledte efter en tang..som jeg ikke kunne finde.







 Jeg fandt dog en bolttang.


 Så nu kunne jeg lave hegnet.

Jeg kom nemlig til at køre ind i hegnet den ene dag, da jeg klippede græs...fordi at hegnet lå nede på jorden, da traktorerne jo skulle køre ind på marken, da vi skulle vende hø, og presse høballer.....men nu er vi færdig med at presse hø, for i år....så nu måtte hegnet godt laves igen.











Hhahahahah....man kan blive så irriteret på sit hår, når det blæser... 








 Jeg fik da viklet noget vehl rundt om det gamle vehl(vehl er "ståltråd" på sønderjysk)...jeg ved faktisk ikke helt hvordan man oversætter det til risdansk(risdansk er ikke-sønderjysk, men det sprog man snakker i danmark)
 Nu burde der være forbindelse.
Det er jo et stød-hegn.
 Da det var fixet, kunne hestene endelig komme ud....de glæder sig altid til at komme ud HVER DAG:-D
















 Jeg hvilede mig lidt på sofaen i en halv times tid, sammen med Prudst.












 Alice havde bagt en super god kanelkringle....men vi er jo 5 i familien, så der var ikke så meget til hver mand.....men den var rigtig rigtig god.
 Når man skal hænge sokker op, så er det altid rigtig smart at hænge sokkerne op i par, så det passer sammen.

 Så kan man altid få dem samlet sammen rigtig hurtigt, når de er tørre.
 Så var det muge-ud-tid.











 Jeg prøver altid på at gøre det så grundigt som jeg kan..Selvfølgelig kan alt jo ikke komme ud, for det ville kræve en omgang med en højtryksrenser...haha.....men det bliver ihvertfald rent, og det er det vigtigste.

(Nu var der ikke mere plads på min mobil igen, så det bliver igennem snapchat igen...Jeg må se om jeg får tid til at tømme den lidt.)



Fæææærdiiig...og nyt rent halm ind.

 Jeg tog mig et bad, og fik nyt tøj på.







 Vi havde sat pølser over i grillen.




 Bare rolig, der var flere pølser.

 Jeg fodrede kattene.

 Lukkede hestene ind.

 Alice havde lavet en lækker salat.



 Efter aftensmaden ryddede jeg lidt op i køkkenet.
 Og hentede det sidste vasketøj.



 Jeg lavede blog.
 Ida sad og så en film i tv.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar